Onko kenelläkään refluksitautia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liisi

Vieras
Mun pitkään kestäneet rintakivut saivat tänään diagnoosin: refluksitauti. Onko täällä ketään samaa tautia potevia? Vinkkejä, miten kivut sais kuriin, tietty hankin lääkityksen mutta onko muita keinoja?

Jeps,mulla.

Itte aloitin laihdutuskuurin kun palleatyrä todettiin tähystyksessä mikä aiheuttaa refluksin ,en ole tarvinnut Nexiumia enää joulun jälkeen. Rintakivut jatkuvat yhä,tiheälyönteisyys todettiin samalla joka johtuu ilmeisesti refluksitaudista kans,Holter-jonossa olen.

Vältä rasvaisia ruokia ja kahvia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria:
Jeps,mulla.

Itte aloitin laihdutuskuurin kun palleatyrä todettiin tähystyksessä mikä aiheuttaa refluksin ,en ole tarvinnut Nexiumia enää joulun jälkeen. Rintakivut jatkuvat yhä,tiheälyönteisyys todettiin samalla joka johtuu ilmeisesti refluksitaudista kans,Holter-jonossa olen.

Pitääkö kahvista luopua kokonaan? RAKASTAN kahvia. Muita paheita mulla ei juuri ole, en syö kovin rasvaisia ruokia jne.

Mulla oli viime kevät kauhee ennenkin sain lääkkeet,ei voi olla ollenkaan ilman lääkettä.Käyppä siel refluksi sivustolla siel paljon tietoa ja kohtalotovereita.Kipuja et varmaan kuriin saa muuta ku sillä et syöt niitä happosalpaajia ja gaviskonia kuurin,mulla autto vasta 2kk päästä.Pienet ateriat,suklaa,kahvi ja muut ärsyttävät /pahentavat asiat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria:
Jeps,mulla.

Pitääkö kahvista luopua kokonaan? RAKASTAN kahvia. Muita paheita mulla ei juuri ole, en syö kovin rasvaisia ruokia jne.

Ei tartte kokonaan luopua,itte oon yrittäny juoda vaan pari kolme kuppia päiväs,muuten tulee pää kipeäksi jos ei saa kahvia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla on paha refluksi ja paljon muuta. Ois tosiaan kiva tietää miten kivut ym. oireet saa kuriin. Lääkkeet on muttei niistä oo suurta apua.

Käytäthän gaviskonia myös jos vatsalaukku on oikein ärtynyt se tarvii happosalpaajan lisäksi myös sen?Lääkkeet vaan vähentää oireita,ei poista kaikkia,niinkuin ei mullakaan,välillä olo on niin paska että tekis mieli huutaa.....

onko teillä refluksiaan liittynyt myös yläselkä kipuja? Onko refluksia jotenkin todettu tähystyksessä? Itsellä hirvittävän kokonaisvaltaisen etovan olon lisäksi yläselkä jatkuvasti kipeä. Vatsalaukun tähystyksessä kaikki muuten normaalia, mutta vatsaportti hieman löysä.

kokeiltaa astavita-tabletteja... pari kuukautta niitä käytettyäni en enää tarvitse närästyslääkkeitä

http://www.astavita.fi/?sivu=tutkimus_vatsan_hyvinvointi

Yhteistyössä