Onko kenelläkään tehty kohdunpoistoa runsaiden kuukautisten vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eivät suostuneet mulle tekemään, lapsia viisi, ikää 51v.
Cyklokaproneita 12 kpl päivässä kun vuotoaika on päällä, 10 päivää kuukaudessa keltarauhashormoonia että saadaan säännöllinen kierto. Jos se ei auta, hormoonikierukka, jos se ei auta, pallolaajennushoito ja vasta jos sekään ei auta saatetaan harkita kohdunpoistoa.
Sanottiin keskussairaalasta että nykyisin ei kohdunpoistoja tehdä kuin äärimmäisenä keinona.

Spinaalipuudutuksessa tehtiin, en halunnut nukutusta. Parisen tuntia alusta loppuun leikkauksessa meni. Kohtu poistettiin alakautta, paikkoja kiristettiin samalla, munasarjat jätettiin oman hormoonituotannon ylläpitämiseksi. Pari päivää olin aika kipeä, kotiin kolmantena päivänä voimakkaiden särkylääkkeiden ja napapiikkien kera. Pistin piikit itse (5 pv), oli muistaakseni estolääkitys kohonneen veritulppariskin takia, ihan normi juttu kaikille. Toipumiseen meni ainakin se 4 vkoa, jonka olin sairauslomalla. Ei saanut tehdä mitään raskasta, olipahan kerrankin lupa ottaa levon kannalta. Istuminen ja wc:ssä käynnit teki pahaa, mutta siitä ne kivut vähitellen helpotti. Leikkauksesta reilu vuosi ja onpa elämänlaatu huomattavasti parempi, loppui sekin rättisirkus. Suosittelen ehdottomasti :)