Onko kenelläkään vauva kääntynyt rt ihan just ennen syntymäänsä?

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Menin eilen naistenklinikalle käynnistykseen. Minun pyynnöstäni tarkistettiin ensin vauvan asento ja yllättäen vauva olikin pt.

Tai tarkemmin sanottuna viistosti niin, että pää on oikean rinnan alla ja peppu vasemman nivusen päällä, kaikki potkut tuntuu oikeaan kylkeen.
Yritettiin kääntää mut eipä siitä tullut mitään.
Lääkärit halusivat antaa vauvalle loppuviikon aikaa kääntyä itsekseen, joten ens viikon maanantaina menen naistenklinikalle uudestaan. Sitten jos on kääntynyt rt niin käynnistetään, muuten leikataan. Kai mulla on mahdollisuus perätilasynnytykseenkin jos kaikki on ok siltä osin.

Nyt on rv 39+2 enkä oikein jaksa uskoa että tämä tästä enää mihinkään asentoa vaihtaisi.

Oon kuullu että on ihan viime tinkaan kääntyny parilla, henkilökohtasest mulla ei ole siitä kokemusta.
Meidän poikaa ei yritetty edes kääntää, oli niin hankalasti ja ensisynnyttäjänä pt-synnytys olis ollut mahdollinen mutta ei suositeltava. Sitä varten olis pitänyt mennä johonkin lantiokuvauksiin tms, että olisi ollut varmuus lapsen mahtumisesta pihalle, mutta siihen ei ollut enää aikaa, kun pt huomattiin rv39+6

Heippa!
Mulla aikanaan vauva oli vielä keskiviikkopäivänä perätilassa mutta seuraavana maanantaina suunniteltuun sectioon mentäessä olikin poika sitten oikeassa tarjonnassa. En vaan ymmärrä miten en ole huomannut kääntymistä varsinkin kun vauva painoi liki 5 kg. Kääntämistä ei edes yritetty tai ehdotettu.

meillä ei saatu käännettyä enää 36 viikolla, leikkaukseen meni, oli kyl koko ajan pt.ssä. oliko sulla rt ensin pitkäänkin, että mahtuuko sun masus vielä liikkuun??

Mulla huomattiin rv37+0 että on kääntynyt perätilaan.
Yritettiin kääntää rv37+2 mutta kääntyi heti samantien takasin perätilaan.
Uusi aika otettiin rv38+6 ja silloin tyttö oli kääntynyt itse oikein päin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
meillä ei saatu käännettyä enää 36 viikolla, leikkaukseen meni, oli kyl koko ajan pt.ssä. oliko sulla rt ensin pitkäänkin, että mahtuuko sun masus vielä liikkuun??

ilmeisesti mahtuu jonkin verran pyörimään, mutta en kyllä tätäkään kääntymistä ole huomannut :whistle:

Mulla kääntyi toinen kaksosista viikolla 38. Ja kolmekiloisia olivat molemmat.Seuraavana päivänä syntyivät normaalisti alakautta. Kahden päivän päästä olisi tehty sektio. Ei lääkärin mukaan ollut kuulemma mitään mahdollisuutta että enää mahtuu kääntymään.

Yhteistyössä