Onko ketään, jolta on kirurgisesti hoidettu peräpukamat pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mennekkö hirtettäväksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mennekkö hirtettäväksi?

Vieras
Oliko leikkaus vai se "hirttäminen"
Jos kävit yksityisellä, paljonko maksoi?

ja ennen kaikkea, oletko ollut raskaana ja synnyttänyt sen jälkeen???? Tuliko vaiva uudestaan???

Itsellä ne kovasti vaivaa ja lääkäri totesi, että ota yhteyttä jos et pärjää niiden kanssa, niin laitan lähetteen eteenpäin, mutta totesi sitten, että "pukamat kannattaa hoitaa pois vasta sitten, kun lapsiluku on täysi" ja minä en vielä tiedä, onko se täysi meidän osalta.

joten tässä nyt arvon, että soittelenko lääkärille vai en.

Minulta on hirtetty pukamia. Pariinkin otteseeen mutta helpotus pukamista on ollut vaan tilapäinen. Ovat tosiaan tulleet takaisin raskausaikoina.

Nytkin on, tosin eivät vaivaa kuin ajoittain. Olin leikkausjonossakin, mutta pudottauduin sieltä kun aloin odottaa kuopusta. Siis itse pudotin itseni sieltä.
Nyt oikeastaan harmittaa, sillä tuskin se jono olisi niin äkkiä kuitenkaan liikkunut.
Hirttämisestä saa kuitenkin avun joksikin aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis onko se niin, että tuo hirttäminen ei välttämättä siis poistakkaan pukamaongelmaa vaan pitää leikata???

se riippuu siitä ovatko pukamat ulkoisia vai sisäisiä. Hirttämällä saa kyllä hyviä tuloksia ulkoisten pukamien suhteen.

Mutta joskus (jos nyt oikein muistan minua hoitaneen lääkärin sanat :ashamed: ) se ei riitä vaan ne on leikattava.
Mutta kivuliaat ulkoiset pukamat saa kyllä hirttämällä pois- vaan ei takeita siitä etteivätkö ne uusisi. Tosin ei kai leikkauskaan sitä lopullisesti takaa.
Leikkaus on radikaalimpi toimenpide kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
,,, ja miltä se hirttäminen tuntuu? onko kivuliasta? annetaanko siinä mitään puudutteita?

Vähän nipistää hirttäminen ja minä otan aina toimenpiteen jälkeen särkylääkkeen koska vähän ajan kuluttua alkaa kipu kun verenkierto pukamiin estyy.

toisaalta voisi ottaa sen uusiutumisriskin jos pääsisi pukamista edes hetkeksi eroon (ja mulla on 3 lasta, joten se neljäs on jo aika epävarma).

Onko kellään mitään käsitystä paljonko tuo hirttäminen yksityisellä maksaa,

kun minä luulen, ettei meidän kylän tk:ssa niitä kyllä hirtellä (tai ainakaan minä en sinne halua mennä)

paiseita pyllyssä!oli niinkuin pukamia,mutta isoja,noin 5-10 cm!!ne puhkaistiin jollain neulalla..olivat tosi kipeet,eikä pystynyt istumaan 2 kuukauteen!tuskin sulla niin isoja on...toivottavasti saat avun pian!!

Ei se kohtuuttomasti satu, joskaan ei ole mitään kovin miellyttävääkään.
Jälkeenpäin tulee hiukan kipuja. Sain viimeksi sairaalasta kipulääkkeitä mukaan. Ensimmäisellä kerralla sain päivän sairaslomaa.

Yhteistyössä