onko ketään kuka menee kuudeksi töihin, ja lapset hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töitten aloitus?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä mä menen usein klo 6 töihin. Yleensä päivä alkaa klo 7. JOS mies ei voisi olla aamuja kotona niin meille olisi palkattu kotiin aamuhoitaja. Ensi vuonna tämä voi taas olla keskustelun aiheena, kun nuorin aloittaa esikoulun ja ollaan mieitty, että vietäisiin se sinne vasta klo 9. Mutta mies ei voi ihan niin pitkään olla kotona... No tätä ehtii vielä miettiä. Ensi syksyyn on aikaa....

Meillä mä menen usein klo 6 töihin. Yleensä päivä alkaa klo 7. JOS mies ei voisi olla aamuja kotona niin meille olisi palkattu kotiin aamuhoitaja. Ensi vuonna tämä voi taas olla keskustelun aiheena, kun nuorin aloittaa esikoulun ja ollaan mieitty, että vietäisiin se sinne vasta klo 9. Mutta mies ei voi ihan niin pitkään olla kotona... No tätä ehtii vielä miettiä. Ensi syksyyn on aikaa....

Varmaan helpolla löytää aamuhoitajan..

Mä meen. Mies kulkee ihan erisuunnalla töissä, joten mun mukana menee lapset hoitoon. Ite herään 4.25, muksut ylös 5.00, vaatteet päälle ja liikkeelle klo 5.15. Päiväkodilla ollaan 5.45, jonne ne riisun ja jätän ja siitä töihin kuudeks. On se rankkaa muksuille, mut eipä oo vaihtoehtoja.

No siihen pitää nyt Eka varautua että kuudeksi hoitoon menisivät. Miehellä ehkä mahis seiskan aamuihin,muttei varmaa vielä. Kokemuksia näistä kuuden aamuista siis kaipailisin vielä :)

Kyllähän noita aina muutama on joka vuosi, jotka tulee kuudeksi hoitoon. Tai useat normipäiväkodit aukeaa vasta 6.15, eli sitä kannattaa miettiä. Saisitteko esim. sumplittua miehen työvuorot niin että menis vasta seitsemään, ei tarvitsis sitten hakea mihinkään vuorohoitoon lapsia sen vuoksi. Ei se nyt varmaan kivaa ole, lapset on usein aika nukkuneen rukouksia tietenkin. Mutta kiva sitten taas jos pääsee aikaisemmin päiväkodista kotiin, siinä heti välipalan jälkeen. :) Puolensa kummassakin.

Menen viideksi, viikonloppuisin kuudeksi. Herätään tuntia aiemmin, onneksi on lyhyt matka niin kerkeän päiväkodin kautta töihin kun lähetään puolta tuntia aiemmin kun työt alkaa. Aamut on kauheita, ei niihin totu. Onneksi on vuorotyö niin myös arkena vapaita :)

Varmaan helpolla löytää aamuhoitajan..

Kyllä löytää. Tosin maksaahan sille hoitajalle tietenkin pitää. Me oltaisiin siis palkattu ammattitaitoinen lastenhoitaja aamuksi kotiin. Noin 6-7 sen olisi pitänyt tulla (mun töiden mukaan) ja olla noin klo 9. Jolloin päivä päättyisi siihen, että vie lapsen hoitoon. (tarhaan loppupäiväksi)

Minä ja mies tehdään siis molemmat 3-vuorotyötä. Minun aamuvuoro alkaa klo 6, miehellä klo 7.30. Mutta jos mies on yövuorossa, ja minulla aamu, niin vien pojat hoitoon klo 5.15. Näitä tulee onneksi harvoin, max pari kertaa kuukaudessa.

Tällainen aamu menee niin, että minä herään klo 4.00, omat aamutoimet, koiran pissatus ja sitten poikia laittamaan. Kolme herätän klo 4.35, pukevat, syövät banaanin tai viilin ja sitten ulkokamppeet päälle. Yksi lähtee nukkuvana, eli puen hälle sängyssä haalarin yökkärin päälle ja kannan autoon. On niin sikiuninen, ettei herää juurikaan tuohon. Tarhan pihassa kannan ensin nukkuvan lapsen ovesta sisään, vien omaan sänkyynsä ja hoitaja availee pukua, riisuu lakin ym. Sitten muut pojat autosta, riisutaan, kaksi heistä talutan sänkyihin, joihin sitten asettuvat vielä lepäämään ja lähes aina nukahtavatkin, nukkuvat siellä sitten 7-8 asti. Yhdelle pusut ja hei hei, jää leikkimään aamuhoitajan kanssa.

Ja meillä siis lapset ovat vuoropäiväkodissa, koska tarvivat myös ilta- yö ja viikonloppuhoitoa. Nämä aikaiset aamut on minusta raskaimpia. Nyt seuraavan 3 vkon listassa ei ole onneksi yhtään.

Mulla on 1-2 kuuden aamua viikossa, joskus on tosin viikkoja, ettei ole ollenkaan aamuvuoroja. Jos meen aamuun, niin nousen viideltä, herätän lapsen puol kuus, hän käy pissalla, puen hänen kanssaan hänelle vaatteet ja ei kun autoon ja päiväkodille. Meillä on pk melkein vieressä, töihin on vaan muutama kilometri. Onhan ne ihan hirveitä ne aamut, lapsi harvoin malttaa mennä pk:lla takas nukkumaan, mutta nukkuu lähes poikkeuksetta päiväunet sitten.

minä menen kuudeksi. itse nousen klo 4.20 laitan itseni kuntoon ja syön. lapsen herätän klo 5. hän käy vessassa, juo maitoa ja jugurttia.i vaatteet päälle tukka harjataan sitten ulkovaatteet ja 5.20 ovesta ulos. 5.30 tarhassa lapsi sisälle ja itse lähden töihin. näin on menty koko tarha aika eli 6vuotta :) ennen lapsi meni vielä takaisin nukkumaan mutta näin vanhempana ei enää nuku aamuisin tarhassa.

Mulla itsellä alkaa työt klo 7, joten lapset pitää viedä usein päiväkotiin 6.30. Meillä päiväkoti aukeaa 6.30, joten aiemmin ei voi viedä. Itse herään klo 5 ja lapset herätän klo 6. Pistän lapsille vaatteet päälle, eivät itse pue, kun ovat aika unisia, joten minä puen ne. Sitten ulkovaatteet päälle ja autoon. Kesällä joudutaan välillä menemään pyörillä, joten silloin pitää lähteä hieman aiemmin, mutta onneksi on jo valoisaa.

Yhteistyössä