Onko ketään palstalaista piiskattu lapsena? Miltä se ihan oikeasti tuntui?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Voinhan tietysti kokeilla lätkäistä itseäni vyöllä takapuolella, mutta tuskinpa se samalta tuntui kuin miltä lapsesta tuntui. Vaikea kuvitella, kun ei itse ole kokenut, mutta kuullut olen, että monia on lapsena tälla tavalla vyöllä tai vastaavalla kuritettu.

Miltä se tuntui? Oliko se ihan älytön kipu? Sattuiko vielä pitkään sen jälkeen?

Riippuu ihan siitä miten kovaa lyö. Mun isä antoi pari kertaa risuilla ja kerran vyöllä, en muista että olis sattunut mutta kiukkuinen olin - muistaakseni lähinnä siksi että minut oli haettu karkureissulta naapurista kotiin :ROFLMAO: en oikein sietänyt että menojani rajoitettiin, edes 5-vuotiaana, nukkumaanmenoaikaan, milloin nuo tapahtui :rolleyes:

Itsekkin sain tuppivyöstä joskus 4-6 vuotiaana kun varastin rahaa eli kai se ihan syystä tuli :ROFLMAO: en kyllä muista että itse piiskaaminen olisi ollut se kivuliain osa vaan se kurinpalautus henkisellä tasolla. Varastelua en kyllä lopettanut olen sen jälkeen varastanut yhden pätkis-suklaapatukan kaupasta. Nyt ikää 34 vuotta. Mutta joo en kyllä selkäsaunaa omalle lapselle antaisi kovin helposti. Lähettäisin afrikkaan lapsityöhön enemmin, se kasvattaa ja auttaa näkemään asioita laajemmin.

Todella pahalta. Minua pahoinpideltiin piiskaamalla, tukistamalla, retuuttamalla, henkisellä väkivallalla, jne. Olin alle kouluikäinen, kun väkivalta alkoi. Minulla on sattuneesta syystä erittäin huono itsetunto ja sairastan ahdistusta. Minulla on sellainen muistikuva lapsuudestani, että en kelvannut kenellekään, olin jotenkin vaivalloinen. Nyt, kun on omia lapsia, olen tajunnut, että olin ihan tavallinen lapsi, mutta isäni oli sairas. En ole isäni kanssa ollut missään tekemisissä lähes 20 vuoteen, eikä hän ole nähnyt lapsenlapsiaan. Kuolkoon ja mädäntykööt.

Yhteistyössä