Onko ketään sosionomin koulutusta saanutta paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sosionomiksiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sosionomiksiko

Vieras
Osastonsihteerin työtä tullut puurrettua sen 10 vuotta ja nyt tuntuu että kiitos jotain ihan muuta. Taustakoulutuksena lähihoitajan tutkinto.

Sairaanhoitajan koulutusta mietin aluksi, mutta olen tullut siihen tulokseen ettei minusta ole sellaiseen työhön.

Olisin kiinnostunut mielenterveys ja päihdetyöstä, perhetyöntekijän työstä...

Lastenhoito tai lastentarhanopettajan työ ei ole minua varten myöskään.

Olisin kiinnostunut millaiseen työhön sinä olet työllistynyt koulutuksen saatuasi?
Saitko helposti töitä? Minkälainen on sosionomin palkka?

Kyllä on sosionomin koulutuksen saaneita, mutten siksi uskalla sanoa juuri mitään. Kun joku aika sitten "tunnustin" täällä olevani sosionomi ja puhuin ihmisen tukemisesta yms. sain sellaisen haukkumisryöpyn niskaani, että minun piti lopettaa nimimerkillä esiintyminen. Se jo kertoo, että sosionomit ovat ihmisten mielestä sitä alinta kastia ja likasangot kaadetaan heidän niskaansa. Harva tietää edes, miten laaja-alainen koulutus heillä (meillä) on.
MUTTA jos jaksat päivästä toiseen pienipalkkaisessa työssä, jossa asiakkaat ovat useasti agressiivisia ja kiittämättömiä, hae ihmeellä.
Ja voinhan sen sanoakin: omat mielenkiinnon alueeni ovat lastensuojelu ja kehitysvammatyö. Ja itse työstä olen tykännyt.

Yhteistyössä