onko ketään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

adae

Vieras
Onko ketään joka aloittaa vauvatouhut elo-syyskuussa? Meillä on tarkoitus aloittaa touhuamiset silloin. Hirveesti jännitää ja on jotenkin turhautunut olo kun ei voi kenellekkään kertoa ja hihkua onnesta.
Takana on oikeastaan yritystä jo vuosi, mutta koska minulla on PCO enkä ovuloi ei ole vauvatouhuista tullut mitään. Clomifemit aloitan seuraavasta kierrosta eli parin viikon päästä. Lapsettomaksi en itseäni vielä miellä juuri ton ovuloimattomuuden takia ja siihen löytyi kerran apukin (toivottavasti). Päätettiin miehen kanssa unohtaa nuo vuoden pettymykset ja aloittaa nyt alusta. Onko ketään seuraksi? Haluaisin vain niin kovasti vaihtaa ajatuksia toisten samassa tilanteessa olevien kans (eli vauvatouhuajien kanssa:D). Toivottavasti porukkaa tulis mukaan :)

Moi!
Meillä alkaa mieheni kanssa vauvayrittäminen elokuussa, jätin pillerit pois 5 pvä:ä sitten. En ehkä malta odottaa seuraavaa luomukiertoa, mutta katsotaan :)
Vauvakuume on kova kummallakin!!!

Pystyttekö te hyvät ihmiset ollenkaan puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä? ""Vauvatouhuamiset"", voi yök! Eikö nyt viimeistään siinä vaiheessa, kun perheeseen toivotaan vauvaa, pitäisi jo olla kasvanut niin aikuiseksi, että uksaltaisi käyttää ihan sanaa seksi?

Hei!adae!Me olemme kyllä yrittäneet vauvaa saada jo pari vuotta,mutta ensi kuussa aloitan clomit!
Edellinen lapsi lähti clomeilla.Eka lapsi tullut luomuna.
Eka lapsen jälkeen mulla meni kuukautiset sekaisin.Alkoi tiputtelu vuodot.

Ekaa lasta yritämme, juuri siis yrittäminen aloitettu =) Olen ollut reilun vuoden ilman e-pillereitä, sillä kun söin niitä niin olin koko ajan tosi äkäinen ja kovia päänsärkyjä sekä menkkakipuja. Aika kummallista sinänsä, että kun lopetin pillerit niin kuukautiskivut väheni vaikka yleensähän pilleiden pitäisi niitä lievittää.
Mutta katsotaan nyt onnistaako! Varsinaista vauvakuumetta en ole potenut ollenkaan, vaan omasta mielestäni olen nyt sopivan ikäinen ja kaikki asiat kunnossa niin itseni kuin mieheni kanssa, joten lapsi on tervetullut.

Täällä olis myös yksi pilleritön. Jätin ekan kerran pillerit pois huhtikuussa, olin kaksien kuukautisten ajan ilman, mutta sitten söin viikon ja jätin taas eli soudan ja huopaan. Tää nyt ei ole mikään malliesimerkki ""vauvatouhuilijasta"" (Huh! on oikeassa, kuulostaa kamalalta. Tosin pahempiinkin käännöksiin olen törmännyt ;)

Jos saisin itse valita ajankohdan, niin olisin toivottavasti joskus loka - joulukuussa raskaana. Eikä minullakaan ole mitään palavaa vauvakuumetta, aika on nyt viimeinkin vauvalle sopiva.

elikkä Huhin mielestä seksiä ei harrasteta muulloin kuin vauvaa tehdessä? Ehkäpä Adae tarkoitti ""vauvatouhuilla"" sitä, että seksiä harrastetaan nyt (pääasiassa) vauvanteko tarkoituksessa eikä nautinnon takia pelkästään...

Täällä on taas yksi haaveilija lisää. Lasta yritetty puolitoista vuotta tuloksetta. Tänään alkoivat taas menkat, pettymys on jälleen kova. Kun oireita oli vaikka muille jakaa :( mutta pitää vaa yrittää lisää ja sinnikkäästi. Joskus alkaa olla jo epätoivon partaalla,entä jos lasta ei tulekkaan? Tuntuu että se on nykypäivänä kauhea yleistä. Kauan kannattaa yrittää?Missä vaiheessa lääkäriin ja hoitavatko julkinen puoli lapsettomuus asioita?

Hei!

Kiva kun löytyy muitakin yrittäjiä! :) Ja lisääkin saa tulla! Mulla vähän hirvittää, että kuinka kauan menee niiden clomien kanssa ennen kuin löytyy oikea määrä ja ovis saadaan aikaan... Vai auttaako ne edes ylipäätänsä... Hirvee on vauvakuume sekä mulla ja miehellä :)

Kannattaa varmaan Oona jo pikku hiljaa hakeutua niihin tutkimuksiin. Luin jostain, että lapsettomuuden määritelmä on se, että on yrittänyt vuoden ilman, että on tullut raskaaksi. Eli uskoisin, että pääsette tutkimuksiin. Me ainakin ollaan julkisella puolella ton PCOn kanssa. Sieltä sain clomitkin ja siellä on myös tutkittu. Ei kuulemma muuta vikaa kuin, että on tuo PCO enkä ovuloi...

Onnea kaikille yritykseen! :)

Heippa,

meilläkin on yritys juuri alkamaisillaan. Söin juuri viimeisen pilleriliuskan ja odotan viimeistä tyhjennysvuotoa, parin viikon päästä päästään tosissaan yrittämään vauvaa! Sattuu sopivaan ajankohtaan tuo ovulaatio (jos se nyt tulee sillon kun suunnilleen pitäisi), koska olen menossa naimisiin 6.8. Olisi tosi romanttista jos häämatkalla tärppäis :). Toisaalta tiedän kyllä, että raskaaksi tulo ei aina ole niin helppoa joten olen yrittänyt henkisesti varautua pitkäänkin yritykseen.

Olen kirjoitellut tuolla Kesäyrittäjät-ketjussa. Siellä on paljon meitä, joilla yritys on jo alkanut tai alkaa vielä kesällä. Moni on jo Kesäyrittäjistä plussannutkin. Tervetuloa vaan sinne kirjoittelemaan jos on intoa. Tsemppiä kaikille yritykseen!

Meillä alkoi juuri ensimmäisemme yrittäminen. Taustana voisin kertoa, että jätin pillerit pois vuoden vaihteessa (sivuvaikutusten vuoksi) ja olin niitä syömättä noin 5 kk, kunnes touko-kesäkuun vaihteessa aloin syömään niitä uudelleen (toista merkkiä). Uudetkaan pillerit eivät sopineet ja söin niitä ainoastaan 2 kk. Lopetin ne samojen sivuvaikutusten vuoksi ja samalla päätimme avomieheni kanssa luopua ehkäisystä ja alkaa yrittämään lasta. Nyt siis menossa ensimmäinen luomukierto ja yritys on alkanut.

Opintoni alkavat olla niin loppusuoralla (ja avokkini on vakityössä), että lapsi olisi tervetullut.

Mulla oli ovikset loppuviikosta, ainakin luulin, tuli limaa ja nipisteli alamahaa. Mut odotellaan mitä tuleman pitää, en kyllä usko et ois tärpänny ekalla kierrolla. Nyt menossa kp18/26-28 ja olo on etova. Seuraava kierto sitten luomu. Pysyis vaan toi kierto säännöllisenä. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!
Ja Plussaonnea +++!!!

Täällä olis yks yrittäjä lisää. Toinen olis haaveissa poika 1v.Nyt olis kp16/30-32 eka kierros meneillään ja toiveet on korkeella et tärppäis, vaikka harvoipa se ekalla yrittämällä.

Lääkäri kertoi mulle etten ovuloi ja määräsi siihen noi clomit. Kai ne sen ultralla näkee... En kyllä tiedä.
Jos ne ovulaatiotestit näyttää ovista niin kyllä se ovulaatio tapahtuu. Mullakin pitäis toi tikuttelu aloittaa ensi viikolla ja loppukuusta on verikoe jolla vielä tarkistetaan että onko ovista tapahtunut... Mutta vähän epäilen että tolla pienimmällä annoksella irtoais...

Mä vaan jostain luin ettei se testi takaa sitä että ovulaatio tapahtuu se vaan näyttää että on sitä hormoonia, jolloin se pitäisi tapahtua...mutta en tiä sitten...kertokaa joku viisaampi...

Huomenta.
Tämä viikko alkoi flunssaisissa merkeissä, eilen hävisi ääni kun kurkku oli niin kipeä. Nyt menossa kp25/26-28.
Välillä on menkkamaiset tuntemukset, mutta ei ainakaan vielä ole alkaneet..Muita oireitä väsymys ja makeanhimo, ehkä johtuu siitäkin kun oon kipeenä.
Mitenkäs muilla menee?!?
+++ plussa onnea.

Uoh... Mulla on nyt muutamana päivänä nipistellyt ja kivistellyt alavatsaa oikein olan takaa sekä selässä tuntunut menkkamaista kipua. En kyllä tiedä, että mitä ovat. Nyt on kp 11/28. En kyllä tosta kierrosta tiedä... Teroluteilla se oli ton 28, mut saa nähdä kuinka pitkäksi se rakas kierto venyy nyt noilla clomeilla... Ovista nuo kivut tuskin enteilee... Epäilen vähän. Ehkäpä ne on vaan jotain sivuoireita!!

Minkä ikäistä porukkaa täällä on? Minä olen 20..

Paljon plussaonnea kaikille!

Yhteistyössä