Onko kokemuksia Väestöliiton lastenhoitajista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoidon tarve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoidon tarve

Vieras
Saako saman ihmisen jos tarve on esim. kerran kolmessa viikossa tai kerran kuussa? Lapsella on levottomuutta ja tarvitsee tutut ja turvalliset puitteet. Mll ei pysty tarjoamaan samaa hoitajaa. Väestöliitto maksaa 14,50e/h maksan sen mielelläni (vähittäishoitoaika 4h) JOS saan saman ihmisen sitoutumaan..

Onko kellään kokemuksia.

Perheemm on pk-seudulta.

:wave:

Ei olla saatu samaa henkilöä koskaan, vaikka sitä ensimmäistä haikaillaan takasin :(

Hoidon laatu on silti ollu todella hyvää ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä.

todella harmi jos sieltäkään ei saa samaa henkilöä :( Pelkään että arki hankaloituu entisestään jos ei saada säännöllistä ja sitoutuvaa henkilöä. Meillä lapsen hoitotahojen kanssa usein verkostopalavereja ja sieltä eivät voi tarjota lapselle hoitajaa, kotipalvelusta ei myöskään voida tarjota, eikä lastensuojelusta, en tiedä mitä tehdä. Tukiverkkoja ei ole :(

Meillä tilanne oli siis sellanen, että siskon lasten isä kuoli. Mä olen aina ollu paikalla lasten hoitoaikana (oman lapseni kanssa) jottei heile tulis turvaton olo, mutta mä en ylirasittuis katraan hoitamisesta... On hiukka hankalaa ku usein LS-tapauksissa olis tosi hyvä saada sama hoitaja aina.

Ootteko hakenu tukiperhettä?

ei saada tukiperhettä, eikä edes lomaperhettä, meillä ei kuulemma ole tarvetta lastensuojeluun vaikka meillä 2 vammaista lasta eikä tukiverkkoa. Meitähän on 2 vanhempaa.. (toinen uupuu kotiin toinen töihin kun uhkaillaan irtisanomisilla jne). Saisi edes jostain tukea, mutta jos se tukikin sitten vaan sekoittaa lapsen joka kerta niin ei tästä tule sitten mitään..

Tai sitten tehdään työnjako, että toinen käy vain niissä palavereissa, sekin onnistuu, minähän lasten kanssa olen ja heidän kuntoutusta tuen. Se voisi olla ihan järkevää tässä tapauksessa.
Olen nina lukenutkin teidän kuormittavasta elämäntilanteesta, toivon koko perheelle valoa tulevaisuuteen ja voimia nykyhetkeen.

Oon minä saanu mll:täki saman hoitajan :o siis kun sen hoitajan eka kerran ottaa niin saa sille suoran kännynumeron eikä sitä tarvi uudestaan sinne pääkonttuuriin soitella vaan suoraan hoitajalle. Jos siis on ollu vapaana niin on aina saanu saman. Ja yks tuttu vanhempi ihminen joka tekee mll:n töitä ottaa varauksia jopa vuodeksi eteenpäin ja on tosi suosittu hoitaja, monet varaa tutun kivan hoitotädin pitkäksi aikaa eteenpäin :D
Miksi se ei teillä onnistu?

sanottiin, että apu on tilapäistä ja tilaukset suoraan toimistolle ei hoitajille. Olisimme halunneet palkata saman ihmisen ja hän myös olisi tullut meille mielellään säännöllisesti mutta se ei sitten sopinutkaan. Ihmettelen jos mll:n toimipisteillä on eri säännöt eri paikkakunnilla.

Yhteistyössä