H
hieman hämillään
Vieras
... "tarpeeksi" pennutetun narttukissan pois? Kysessä siis ihan rekattu rotukissa. Saimme tällaisen kissan tässä päivänä eräänä ihan ilmaiseksi ja olen sitä pohdiskellut, että onko tuo ihan yleinenkin käytäntö? Kissassa ei siis mitään sen kummempaa vikaa ollut, kuin että sillä ei kemiat enää toiminut toisen kissan kanssa (tai tällaiseen käsitykseen jäin). Ja kasvattajakin kyllä tuntui erittäin pätevältä ja mukavalta ihmiseltä. Mutta joka tapauksessa, se mikä mua eniten ihmetytti oli se, että kasvattaja ei ollut oikeastaan yhtään kiinnostunut millaiseen kotiin kissa lähti. Joo ei siinä mitään, sillä meillä kyllä tämä kissa tullaan pitämään "arvonsa mukaisesti" elämänsä loppuun asti ja "tarkastuskäynnillekin" saa tulla, mutta jäi vaan mietityttämään... Onkohan siinä siis jotain mitä ei kerrottu, eli esim. kun "hyöty" oli saatu irti, niin kissa sai lähteä? Eikä tämä ole siis millään pahalla kirjoitettu, vaan oikesti olen hämillään, että "kalliita" rotukissoja noin vaan jaellaan ilmaiseksi. Minähän tietty olen hyvinkin tyytyväinen, mutta kun itse en olis noin vaan antanut edes maatiaiskissaa, niin saati sitten rotukissaa. =)