onko kukaan äiti mennyt kesken koulu-eskari-vuoden töihin-entäs eskarilainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitipihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitipihalla

Vieras
kun kevät jo on ja harmittaa jos joutuisi vaihtamaan päiväkotiin lasta. mulla loppuu kotihoidontuki ja töihin/harjotteluun olen menossa jossain vaiheessa....onko kenenkään eskarilainen mennyt/tullut yksinkouluun ja kotia...vai pitääkö vain hakea sitä päiväkotipaikkaa....oon ihan ulalla...

Meillä toimii eskari koulussa, ja myös aamu- ja iltapäivähoito toimii siellä. Joutuuko teidän eskarista siis lapset siirtymään päiväkotiin eskarituntien ulkopuoliseksi ajaksi?

Eskarissa on päivähoitoa aamusta ja iltapäivästä. Minä menin töihin siten, et eskari kävi syksyn pelkkään eskaria ja tammikuulta aloitti sitte kokopäiväisenä. Eli meillä oli hoitoa aamu 6.30-17 iltapäivällä eskarissa.
Lisäksi tästä eskarista kuljetetaan lapsia läheiseen vuoropäiväkotiin, et jos oli vaikka yövuoro niin ne haki lapsen aamulla eskariin tai jos iltavuoro niin eskarista oli saattaja sinne iltavuoroon.

meillä eskarilaisilla oli hoito järjestettynä samassa paikassa. Ei siis ollut päiväkoti vaan pelkästään eskari. Osa oli puolipäivä eskareita ja osa kokopäiväisiä. Silloin kun aloin opiskelun kesken vuotta, muuttui lapseni puolipäiväisyys vaan kokopäiväiseksi.

eskari on siis koulun yhteydessä. ja iltapäiväkerho taitaa olla mutta ei aamupväkerhoa. päiväkotia ei ole samassa rakennuksessa tai ihan vieressä.....parina aamuna alkaa kasilta ja loppuina ysiltä...

Olen harkinnut, jos aloittaisi työt, kun ekaluokka alkaa. Ei tietysti paras mahdollinen sauma, mutta joskus sitä on töitäkin tehtävä.

Eskarilainen ei tosiaan saa kulkea yksin. Päiväkoti on oikea paikka. Kysele sieltä onko heillä mahdollisuus kuljettaa esikouluun ja hakea sieltä. Meillä on näin. Tosin eskari on lähellä päiväkotia ja vasta siirtyi vuoden alusta koulutoimen alaisuuteen.

Jos ei tämä onnistu, perhepäivähoitaja tai hoitaja/lapsenlikka kotiin.

Yhteistyössä