onko kukaan käynyt "nikaman-niksauttajalla"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lukko

Vieras
Mulla on rintarangassa paha lukko, mutta pelottaa mennä vaikkei tuo riskialtteinta aluetta olekaan... odottelen kyllä vielä josko menis vaan ohi, mutta pahinta pelätessä kiinnostais tietää mitä siellä tehdään. pitääkö asiakkaan väännellä itseään vai ollaanko siellä niinkuin hierojallakin?

Olen käynyt. Noita niksauttajia on erilaisia. Mille olet menossa?

Itse olen käynyt kiropraktikolla ja seuraavaksi menossa OMT-fysioterapeutille. Kiropraktikko vääntää sut oikeaan asentoon ja sitten niksauttaa, itse ei tarvitse osata mitään.

Jaa, riippuu mitä nikamaniksauttajalla tarkoitat. Olen käynyt sekä kalevalaisella jäsenkorjaajalla että kiropraktikolla. Edellisen luona käydessä pitää vähän itsekin liikkua, mutta jälkimmäisen ei.
Jos sinulla on fasettilukko rangassa, niin taitava lääkärikin saa sen auki.

Mä voin ihan rehellisesti tunnustaa, että olen käynyt kymmeniä kertoja niksauttajalla.
Joskus sattuu helvetillisesti ja mietin, että halvaannunko nyt ja varsinkin kun ko. tyypit on
"vaan" ja vaan itseoppineita ilman mitään vakuutuksia yms, niin...

Nykyinen setä ei tee niin kovin kipeää/pelota, ja aina oon saanut avun ja takuukin pelaa;
jos ei ole hyvä olo niin ilmaiseksi takas ja uusinta.

Mutta olo on taivaallinen sen jälkeen.

Itse menin kiropraktikolle, kun oli parikertaa mennyt selkä ja yhtä'äkkiä yläselkä (tai hartiaseutu) meni jumiin ja nukkuminen sekä hengittäminen sattui aivan kamalasti. En tykkää lääkkeistä ja silloin mietin, ettei niitä kolmiolääkkeitä enää, kun nukuttivat ja oli työ sekä lapset hoidettavana, joten ajattelin kokeilla. Kävin n. 4 kertaa ja heti ensimäisellä helpotti, vaikka varotteli, että saattais pahentua. Ja sen jälkeen (yli 6-v) ei ole mennyt selkä jumiin, ei ylhäältä eikä alhaalta.

Eli voin suositella :)

Yhteistyössä