Onko kukaan keksinyt jotain mistä sais extra rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmikuussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Helmikuussa

Jäsen
29.02.2012
66
0
6
Tuleva vähän hermostuttaa.. Opinnot venyneet masennuksen takia ja viimeinen opintotuki tulee toukokuussa. Sen jälkeen mun tilille tupsahtaa vain 210e lapsilisää kuukaudessa.

Työttömäksi ei vissiin kannata ilmoittautua koska mulla ei ole ammattitutkintoa eli mulle rapsahtais 5kk odotusaika ennen kuin voisin saada esim työmarkkinatukea.

Olen vielä niin onnekas että asun maalla ja tämän kunnan ainoat vapaat työpaikat on tällä hetkellä floristi ja kosmetologi.. ja noihin vaaditaan alan tutkintoa. Naapuri kuntaan en pääse kun ei autoa käytössä tosin elokuussa olis mahdollista että saisin jonkunlaisen auton käyttööni..

mutta saako lievästä masennuksesta sairaslomaa? diagnoosin tehnyt lääkäri ei sellaista ainakaan kirjoittanut...

Mistä rahaa? ei tuo 210e riitä mihinkään...

Toimeentulotukea tms en saa kun mulla on avopuoliso tosin hän ei suostu kustantamaan mitään. Onhan mulla toki katto pään päällä ja ruokaa.

Mutta mies ei suostu hankkimaan lapsille vaatteita tms

Koko tuo 210e menis heti puhlaskuun, lääkkeisiin ja osamaksuun jonka joudun ottamaan kun läppärini hajos ja piti hankkia uusi. se oli pakollinen hankinta kun meillä ei muita koneita ole. mies on sen verran "vanhan aikainen" ettei käytä tietokonetta tai nettiä..

Kannattaa itsensä noin huonoon jamaan ajaa.

- Ei ajokorttia
- Ei koulutusta
- Masennus
- Lapsi

Voivoi. Mene kiertämään paikallisia yrityksiä läpi ja koita saada jotakin hanttihommia. Esim. kaupan pullojenpalautuspisteen hoitajaksi.

Onko mies siis lasten isä?? Ihan BIOLOGINEN ISÄ? Kyllä silloin on velvollisuus hankkia lapsille tarpeellista tavaraa ja vaatetta ja jos kerran yhdessä asutte ja ette saa toimeentulotukea tms. miehen hyvistä tuloista johtuen niin silloin miehellä täytyisi ottaa vastuuta. Tai sitten vaihtoehtona ero.

Eikö työkkärin kautta pääse esim. johonkin työelämävalmennukseen tai tutustumaan eri aloihin ja saisi silloin sen työmarkkinatuen? Vai vaikuttaako siihenkin ne miehen tulot?

Ei siinä auta kuin ryhtyä tekemään isoja ratkaisuja jos ei rahat riitä.

Siis jos sun ukolla on niin hyvät tulot, ettet saa lapsilisien jälkeen yhtään toimeentulotukea niin täytyyhän sen nyt jossain menoissa rahallisesti auttaa!

Jos yhdessä asutte niin onpa aika kummallista jos toinen "kylpee" rahassa ja toisella ei ole varaa edes lapsia vaatettaa. Hei haloo! Pitäiskö vähän muuttaa tuota teidän systeemiä?

Onko avopuolisosi lasten isä? Jos on, niin hänen on todellakin elätettävä ja vaatetettava lapsiaan! Raivostuttavan kuuloinen avopuoliso. Mulla se olis kyllä jo niin avoin puoliso, että sais kenkää..

[QUOTE="mie";26106128]Onko avopuolisosi lasten isä? Jos on, niin hänen on todellakin elätettävä ja vaatetettava lapsiaan! Raivostuttavan kuuloinen avopuoliso. Mulla se olis kyllä jo niin avoin puoliso, että sais kenkää..[/QUOTE]

Naisen asenne: "Miehen tulee elättää vaikka yksin!!?!?!"

Ihan miehen biologisia lapsia ovat. Ajokortti löytyy mutta ei autoa.

Miehen mielestä hänen ei tartte maksaa mistään muusta koska hän maksaa kaikki talon kustannukset ja lainat.

Työelämänvalmennukseen varmaan pääsis mutta se tarkoittais sitten että pitäis saada auto mulle jotenkin. keskustaan on sen verran matkaa että sinne ei kävellen/pyörällä mennä. Lähistöllä pelkkää metsää ja peltoa. ei edes bussia kulje tänne :O

Toivottavasti saan sen auton elokuussa...

Toivottavasti teillä ei ole avioehtoa. Jäät eron tullessa ihan puille paljaille, jos kaikki on miehen nimissä. Suosittelen avioliittoneuvontaa ja ehkä eroakin, jos ei mikään muutu. Ette kuulosta kovin arvoikkailta mieellesi, sinä ja lapsi.

Muakin rassaa tää tilanne kun musta tuntuu että oon sitten joku lusmu ja elätti. Kauhean alistavaa. Tosin en kyllä tajua missä sumussa mä tein sen päätösen että suostun tänne muuttoon, en vaan käsitä, mitä ihmettä mä oon ajatellut?

Ei voi taas kun ihmetellä joidenkin elämää. Muutetaan jonnekin korpeen jumalan selän taakse ilman autoa jonkun nihilisti"miehen" kanssa joka ei elätä edes omia lapsiaan.
Ota nainen itseäs niskasta kiinni.

Olemme AVOliitossa joten toki minulle ei jää mitään jos eroamme. Eihän talo olekaan mun nimissä koska en ole osallistunut lainaan(ei kyllä koskaan edes pyydettykään lainaan mukaan, rakennus apu kelpas kyllä onneks en usein kuitenkaan päässyt auttamaan kun kuopus oli vauva silloin).

Olemme AVOliitossa joten toki minulle ei jää mitään jos eroamme. Eihän talo olekaan mun nimissä koska en ole osallistunut lainaan(ei kyllä koskaan edes pyydettykään lainaan mukaan, rakennus apu kelpas kyllä onneks en usein kuitenkaan päässyt auttamaan kun kuopus oli vauva silloin).
No jos mies kartuttaa vaan omaa omaisuuttaan, niin sitten pitäisi osallistua ihan normaalisti lapsen kuluihin. Miksi olet tuollaisen vastuunpakoilijan kanssa lapsen tehnyt? Muuttaisin itse tuossa tilanteessa pois. Taloudellinen tilanteennekin olisi parempi.

Kiitos itsepäisten naisten, nykyään laki sanoo, että pitkään jatkunut avoliitto voidaan erotilanteessa rinnastaa avioliittoon ja "yhteinen" omaisuus voidaan jakaa suunnilleen puoliksi.

Esim. erotilanteessa rakennusapusi määrä arvioidaan rahassa.

Avioehdolla tai sopimuksilla tällaiset asiat voidaan kyllä kiertää.

aika hassua muuten että sillon kun asuttiin erillämme mies autteli omasta tahdostaan. se saattoi joskus yhtäkkiä vaan sanoa että hän maksaa mun ruoka ostokset kaupassa tai jonkun mun laskun vaikka en ikinä sellaista silloin pyytänyt koska omat rahat riitti silloin kun asuin kaupungissa.

nyt taas ei sitten mitään kaikki on muka turhaa ja kallista.

Ala puhumaan miehelle, ihan normaalisti riitaa haastamatta, että sulla on nyt valitettavasti tilanne sellainen että jotta sä pysyt hengissä niin sun täytyy muuttaa erilleen miehestä omaan kotiin (jota miehen koti ei sulle ole koskaan ollut). Lapsi luonnollisesti seuraa sinua koska mies ei tähänkään mennessä ole osallistunut hänen kuluihinsa. Kiität yhteisistä hetkistä ja alat järjestelemään muuttoa ja eroa.

• Tykkää
Reactions: narikka83
Yleensä inhoat tällaisia vastauksia, mutta luulisin puolet tuosta 210€:sta riittävän kännykkälaskuun (esim. omani 16€/kk), lääkkeisiin (eikös niissä ole joku maksukattokin) ja läppärin osamaksuun (joka tuskin on muutamaa kymppiä enempää)? Toisella satasella kyllä vaatettaa jotenkuten itsensä ja lapsensa, kun hyödyntää kirpparit.

Mutta aikuisten oikeasti neuvoisin sinua etsimään töitä lähikaupungeista ja muutamaan sitten sen perässä. Mies jääkööt taloonsa, jos haluaa.

[QUOTE="äiti";26106280]Jättäsin lapset miehelle ja ottaisin eron.[/QUOTE]

No höh, sittenhän ei saisi edes lapsilisää tai muutakaan avustusta! Ja tuskinpa ap;n ongelma on lapset vaan taloudellinen tilanne noin yleensä!

Yleensä inhoat tällaisia vastauksia, mutta luulisin puolet tuosta 210€:sta riittävän kännykkälaskuun (esim. omani 16€/kk), lääkkeisiin (eikös niissä ole joku maksukattokin) ja läppärin osamaksuun (joka tuskin on muutamaa kymppiä enempää)? Toisella satasella kyllä vaatettaa jotenkuten itsensä ja lapsensa, kun hyödyntää kirpparit.

Mutta aikuisten oikeasti neuvoisin sinua etsimään töitä lähikaupungeista ja muutamaan sitten sen perässä. Mies jääkööt taloonsa, jos haluaa.

Millä ruoka maksetaa sun suunnitelmassa?

aika hassua muuten että sillon kun asuttiin erillämme mies autteli omasta tahdostaan. se saattoi joskus yhtäkkiä vaan sanoa että hän maksaa mun ruoka ostokset kaupassa tai jonkun mun laskun vaikka en ikinä sellaista silloin pyytänyt koska omat rahat riitti silloin kun asuin kaupungissa.

nyt taas ei sitten mitään kaikki on muka turhaa ja kallista.
Kuulostaa vähän narsistin koukuttamiselta eli ollaan ihania, kunnes toinen on saatu kiipeliin. Mikä ikinä miestä vaivaa, niin hyvin on siinä onnistunut. Sinä yksin maalla ilman rahaa ja mahdollissuuksia. Varmaan sanoo, ettei anna lapsille lupaa muuttaa, jos haluaisit lähteä pois.

Hoidata nyt itsesi henkisesti kuntoon ja sitten se koulutus loppuun, niin sinulla on mahdollisuus päästä elämässä etenpäin. Voit ihan hyvin saada sairaslomaa. Lääkäri ei vaan sitä kirjoittanut, kun et pyytänyt. Älä anna opinto-oikeuden aiknakaan raueta. En kyllä ihmettele, jos tilanteessasi masentaa. Tuohan on ihan hirveä tilanne kaikin puolin.

Yhteistyössä