Onko kukaan koskaan ollut kotona hoitamassa sairasta lasta, ehkä hieman kevyin perustein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huurre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huurre

Vieras
no, mulle tuli huono omatunto... lapsi on sairaana ja mieskin olis voinut olla kotona tänään ja huomenna ja lähteä töihin sitten kun minä olisin tullut kotiin, tosin hän olisi joutunut tekemään sitten muutaman tunnin normaalia lyhyemmän päivän. mutta mä olin niin väsynyt sairaan lapsen kanssa valvotun yön jälkeen, että sanoin pomolle, että nyt emme voi sovitella miehen kanssa työvuoroja.. minä jään tällä kertaa kotiin... nyt kun olen kotona pojan kans, mies kyllä tekee illallakin vielä töitä... olisi vaan pystynyt näitä hommiaan sovittelemaan jos minä olisin tahtonut..

olenko ainoa lusmuri??

et. Usein soitan töihin ja sanon lapsen olevan sairaana vaikkei ole. Soitto neuvolaan ja saa 3pv olla kotona. lisäksi ilm. pvkotiin lapsen olevan sairas.

ap: Olen usein tehnyt niin, että kun lapsi on yöllä sairauden takia valvottanut meitä, ilmoitan aamulla töihin että lapsi sairaana ja jään häntä hoitamaan, vaikka puolisonikin olisi voinut järkkäillä töitään niin että olisi voinut hoitaa.

Minusta on aivan tarpeeksi hyvä syy jäädä itsekin kotiin lepäämään kun on useampi yö mennyt valvoessa lapsen takia.

Ei kuulu minun tapoihin lusmuilla.

Mutta esim. tilanteessa, jossa olen valvonut sairaanlapsen kanssa, esim. korvatulehdus, en ole yrittänytkään sovitella. Väsyneenä en itsekkään ole työkykyinen, mun työni on sellaista, että tekee vain virheitä, jotka tulevat kalliiksi, joten jään lapsen kanssa kotiin, jotta saan levätyksi, ja pääsen sitten seuraavana päivänä virkeänä töihin.

Nooh... mun mies voisi jäädä aina lasten sairastuttua kotiin ja tekisi töitä etänä. Ja mä voisin mennä töihin.
Mutta arvatkaapa vaan paljonko mies oikeasti saa tehtyä töitä päivän aikana jos on sairas lapsi hoidettavana eli tarkoittaa sitä, että mies jatkaa niitä töitä vielä 4-5h sen jälkeen kun minä olen kotiutunut töistä viiden aikaan. Ja minä sitten vastavuoroisesti hoitaisin illan yksin sairaat ja terveet lapset, ruoanlaitot jne eli ei tosiaan kannata, koska minä voin ilmoittaa jääväni kotiin ja mies menee töihin, jolloin hänen tultua töistä meitä on kaksi vanhempaa huolehtimassa arjesta...

Alkuperäinen kirjoittaja aina ei jaksa töitä:
et. Usein soitan töihin ja sanon lapsen olevan sairaana vaikkei ole. Soitto neuvolaan ja saa 3pv olla kotona. lisäksi ilm. pvkotiin lapsen olevan sairas.

Niin... ihan turhaa valitaa että miehen euro on naisen 80 senttiä. Juuri tämän vuoksi en otakaan naisia töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
mut sinähä hoidit sitä kotona.. ja olit itseki väsyny yöstä ja kipeehän hän oli. senhä saa päättää kumpi jää hoitaa.. en nää tuos mitää väärää.

niin, no minä olen ajatellut sen niin että jos vanhemmat voi sovitella työaikojaan niin että kumpikaan ei ole poissa töistään, niin silloin pitäisi tehdä niin. tosin, jos mieheni olisi hoitanut lasta minun työpäivän ajan, hänellä olisi jäänyt töitä rästiin, kun ei olisi voinut tehdä normipitkää päivää...

Alkuperäinen kirjoittaja aina ei jaksa töitä:

No - tiedäthän mitä tämä tarkoittaa, kohta teiltä/meiltä kaikilta vaaditaan AINA lääkärin todistus poissaoloista... ÄRSYTTÄÄ LINTSARITIII

Meillä näin on jo joidenkin alahankkijoidemme kanssa - ja ymmärrätkö tai voitko ymmärtää äidin tuskaa lähteä viemään OIKEASTI sairasta lasta terveyskeskukseen/lääkärin mahataudin/nuhakuumeen vuoksi että saisi lääkärintodistuksen poissaoloon => TYÖNTEKIJÖIHIN EI VOI LUOTTAA.

Seuraavaksi tulee tietenkin mieleen että moraalisi työasioihin.. onneksi et ole ryhmässäni.

Suorastaan halveksin kaltaisiasi

Edelliselle halveksijalle,

Suomessa on tutkittu työntekijöiden lintsaamista, ja todettu sen olevan vähäistä. Työnantajat ovat tietenkin laskeneet että kuinka monta päivää kannattaa antaa työntekijän sairastaa omalla ilmoituksella ja missä vaiheessa kannattaa pyytää häntä käymään työterveyshuollossa hakemassa se sairastodistus (tämähän maksaa työnantajalle). Kyllä joku on siis laskenut tuon, että työnantajalle on optimaalinen sääntö se yleinen käytössä oleva, että 2 päivää saa olla sairaana kotona omalla ilmoituksella.

Lintsareita on, mutta ei kovin paljoa. Tästä uutisoitiin tutkimus muutama kk sitten.

En koskaan. Kuulumme miehenkanssa niihin "hölmöihin" siis täydellisen rehellisiin, jotka maksavat kalliit vakuutusmaksut, eivätkä koskaan oel saaneet vielä sen 20 vuoden aikana mitään takaisinpäin mistään vakuutuksesta (eli en valehtele niissäkään).

Lapset on hoidettu aina itse ilmaseksi, siis palkatta. Ekan lapsen kanssa mies opiskeli ja hoiti niin pääsin aina töihin. Kun lapsia oli 2, arvasin, että myös poissaolot moninkertaistuisivat joten olin pitkään kotona. ja näin hoidin siis lapseni ilmaiseksi kun olivat sairaita ja samoin sairastin itse ilmaiseksi saamatta mistään mitään.

Tyhmästä päästä kärsii ja niin pois päin...

No, onneksi rehellisyydestä on se hyöty, että myös lapset ovat rehellisiä. Voin luottaa 100%. Vaikka ovat herkkusuita, koskaa ei ole ilman lupaa kaapista hävinnyt mitään. koskaan ei edes 10v ole jäänyt kiinni valheesta.

No en siinä mielessä, että jokaisesta poissaolosta on kyllä ollut asianmukainen tk:n todistus.

Lisäksi ollaan oltu miehen kanssa samassa työpaikassa, joten käytännössä pomo on päättänyt miten työt kulloinkin järjestetään ja kumpi meistä on jäänyt kotiin.

Joskus astmajutuissa olen kylläkin suoraan ilmoittanut, että on sen verran tärkeä homma että en voi pois lapsen luota lähteä, ja aina sekin on hyväksytty.

Alkuperäinen kirjoittaja viksi:

Suomessa on tutkittu työntekijöiden lintsaamista, ja todettu sen olevan vähäistä. Työnantajat ovat tietenkin laskeneet että kuinka monta päivää kannattaa antaa työntekijän sairastaa omalla ilmoituksella ja missä vaiheessa kannattaa pyytää häntä käymään työterveyshuollossa hakemassa se sairastodistus (tämähän maksaa työnantajalle). Kyllä joku on siis laskenut tuon, että työnantajalle on optimaalinen sääntö se yleinen käytössä oleva, että 2 päivää saa olla sairaana kotona omalla ilmoituksella.

Lintsareita on, mutta ei kovin paljoa. Tästä uutisoitiin tutkimus muutama kk sitten.

Asiaa puhut. Meilläkin oli tuo käytäntö että omalla ilmoituksella sai olla kolme päivää pois sairaan lapsen takia. Muutama lintsari sitten pilasi senkin joten nyt joudutaan joka päivästä toimittamaan todistus. Kummasti loppui heidän lastensa sairastelu. Eikä meillä niitä mistään työterveyshuollosta saa jos nimenomaan on lapsesta kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja viksi:

Ahaa - enpäs ole moista tutkimusta nähnyt mutta hyvä tietää - tiedän että lintsari puhuvat itsensä "pussiin" ja kun yt ovat käsillä niin helppoa määrittää kenelle tiketti käy.

Yhteistyössä