Onko kukaan motkottanut (esim anoppisi) kun annat vauvalle äidinmaidon korviketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heiduska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heiduska

Vieras
Riipaisee sydäntä kun anoppini toitotti taas viikon mökillä, että muista imettää vauvaa koko ajan niin ei maito tyrehdy.
Annan vauvalleni (6,5viikkoa vanha) illalla 200ml äidinmaidon korviketta, nukkuu paremmin eikä ole nälkä, ja yöllä kerran sen 120-200ml joskus 03-05 aikaan.
Päivisin imetän kun nälkä pysyy kurissa sillä.

Anoppini vaan toitottaa ja toitottaa... tuntuu pahalta.

Ukon mummo. Niin ja anoppi.
Mummo totesi esikoisesta että "voivoi, se on huono juttu", kun kuuli että lapsi saa korviketta.
Anoppi totesi kuopuksesta että "olishan sitä ollut hyvä vähän pidempään imettää"

Olis ja olis. Olisinhan imettänyt jos se olisi onnistunut. Ja mun mielestä se ei ole huono juttu, että lapsi saa ruokaa (jota se ei tissistä saanut).
Anoppi ei varmasti pahalla tarkoittanut (niinkun ei mummokaan), mutta silloin, siinä tilanteessa, kun itseäkin se harmitti, teki mieli pamauttaa takaisin, että kuka olet arvostelemaan, kun et yhtään lasta ole KOSKAAN imettäny.. :whistle:

Joo, mun yksi tuttu valitti, kun annoin yli ½v korviketta silloin tällöin, että mitä järkeä, kun ne maksaakin niin paljon.
Antoi sitten yhden lapsen äidin kiihkeydellä neuvoja imetyksestä minulle, jolle lapsi oli jo neljäs.. Vähän naurattikin, vaikka enemmän kyllä ärsytti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, mun yksi tuttu valitti, kun annoin yli ½v korviketta silloin tällöin, että mitä järkeä, kun ne maksaakin niin paljon.
Antoi sitten yhden lapsen äidin kiihkeydellä neuvoja imetyksestä minulle, jolle lapsi oli jo neljäs.. Vähän naurattikin, vaikka enemmän kyllä ärsytti.

Siis annoin yli ½ vuotiaalle vauvalle korviketta imetyksen ohella...

ei kukaan ole päin naamaa kommentoinut ....anna mennä vaan ,lääkäri sanoi mulle tänään kun sanoin et lopetin jo imetyksen(neiti 4vkoa),et nykyajan korvikkeet on niin hyviä jo koostumukseltaan,et surutta voi antaa...

Meillä söi poika 1-2 viikon ikäisenä sellaista 20-50ml. 3viikon ikäisenä 70ml, 4viikon ikäisenä 120ml, ja siitä se on nyt noussut 200ml. Kyllä ne kovasti syö! Ja sillähän sitä kasvaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Kauhee satsi ton ikäiselle. :o

ei oo... meiän kuopus joi 3pvän ikäisenä 2-3h välein sen 2dl korviketta yhellä kertaa... :whistle:

Kolmen päivän ikäisenä 2 desiä korviketta kerralla? Onko teillä hajuakaan minkä kokoinen on ton ikäisen vauvan mahalaukku?

no oisko sen pitänyt antaa nälkäänsä huutaa vai?? iteppä joi... kyllä vauva osaa lopettaa sitten kun siltä tuntuu!!! =)

ei oo... meiän kuopus joi 3pvän ikäisenä 2-3h välein sen 2dl korviketta yhellä kertaa... :whistle:

Kolmen päivän ikäisenä 2 desiä korviketta kerralla? Onko teillä hajuakaan minkä kokoinen on ton ikäisen vauvan mahalaukku?

Meillä laitoksella meni toiselle pojalle kerralla 80ml korviketta. Sitä ennen olin imettänyt yli tunnin. Oli tuolloin päivän ikäinen ja painoa 4.7kg.

Eiköhän kaikki syötä lastaan niinku haluaa ja nii paljon ku se vauva syö... Mieluummin tyytyväinen vauva ku itkunen ja nälkäinen vauva jonka äiti mittaa mahalaukkuja;)

Alkuperäinen kirjoittaja Hanski:

Eiköhän kaikki syötä lastaan niinku haluaa ja nii paljon ku se vauva syö... Mieluummin tyytyväinen vauva ku itkunen ja nälkäinen vauva jonka äiti mittaa mahalaukkuja;)

No ei meillä kyl oo ollu itkuinen vauva.

niinpä ja on sillä syntymäpainollakin tietty jotain merkitystä... jos poika on 4kg niin kait se enemmän syö kuin puolet pienempi... ja esikoinenkin oli vain 4,5kg.. täst uusimmasta tulee varmasti kans aikasta iso... pituutta molemmilla oli yli 50cm syntyessään... :whistle:

Meillä asia meni niin, että äiti ei uskonut minulta tulevan tarpeeksi maitoa, koska häneltäkään ei aikoinaan tullut ja motkotti koska EN antanut vauvalle korviketta. Minulta tuli maitoa hyvin, korviketta ei oikeasti edes tarvittu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hanski:

No ei meillä kyl oo ollu itkuinen vauva.

No silloin se varmaan saa tarpeeks ruokaa, kaikki vauvat on erilaisia, Eihän ne opi kävelemäänkään samaan aikaan kaikki nii miks niiden pitäis tietyn ikäisenä sitte syödäki saman verran ku muut?

En jaksanut lukaista kuin aloituksen, mut heti tuli omasta elämästä päinvastainen tilanne eli anopin mielestä vauvalla on aina nälkä jos se itkee ja kun oon imettänyt ja vauva itkee vaikkapa ilmavaivoja/väsyä niin vakiovastaus siihen on, ettei vauva varmastikaan saa tarpeeksi maitoa, annetaan sille Tuttelia. Ja joo, meilläkin vauva saa iltaisin lisämaitoa vähintään sen kaksi desiä, mutta päiväsaikaan en mielellään annakaan, että olisi edes jonkun verran sitä omaa maitoa annettavaksi. Aina kauhea jännääminen imetyksen kanssa kun menee anoppilaan...

annanhan minäki iltaisin pullosta vielä vähän lisäksi 6 kuukautiselle pojalle imetyksen jälkeen eikä kyllä ole imetystä haitannut vaikka alusta näin olen tehnyt.päivisin saa pelkkää tissiä.ei kannata välittää niitten jeesustelijoiden puheista,kyllä äiti tietää mitä oman lapsensa kanssa tekee :)

Yhteistyössä