Onko kukaan muu näin ahdistunut SI:stä kuin minä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäkäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäkäs

Vieras
Mietin jo mielialalääkkeen aloitusta,kun olen huhtikuusta saakka ajatellut tuota asiaa.Olen synnyttänyt tässä välissä ja ahdistus senkun kasvaa.Pelkään niin hirveästi tuota tautia ja että lapsille sattuu jotain pahaa,tai minulle.Ajattelen sitä jatkuvasti,elämä ei tunnu normaalilta enää.
Mies matkustaa jatkuvasti lentäen,joten varmastikin taudin meille tuo jossain vaiheessa.
En pysty olemaan näiden ajatuksieni kanssa,eikä ole ketään kelle puhuakaan.Neuvolassa olen puhunut mutta vähän tuloksetta.
Vauvakin on noin pieni (2kk) vielä,ja keskimmäinen himpun alle 3v,esikko eskarissa.
Miten ihmeessä pääsen tästä yli,kun ei tiedä miksi tuo tauti muuntuu.En saata olla kun ajattelen KOKO ajan tuota.Olenko tulossa hulluksi..
Miksei tuo saamarin tauti mene pois!!!

Ootko miettinyt, että miksi pelkäät sitä niin kovin? Pelkäätkö muutenkin sairauksia vai miksi juuri tämä sairaus on saanut sut noin pelokkaaksi?

Tai mulle tulee mieleen, että jos sulla on tosiaan synnytyksen jälkeistä masennusta? Silloinhan joku pienikin asia saattaa saada ihan liian suuret mittasuhteet. Joudutko olemaan paljon yksin lasten kanssa kotona jos miehesi matkustaa paljon? Oletko väsynyt? Voisitko jutella neuvolassa tästä, sotkematta tuota flunssaa siihen?

kun mies matkustaa.Hoitoapua ei ole koskaan ollut.Eipä liioin ystäviä.
Olen onnellinen lasteni kanssa,mutta nyt tuntuu etten uskalla mitään edes suunnitella kun tuo SI ahdistaa niin kovin.Tuntuu etten pysty edes mieheni kanssa juttelemaan normaalisti kun koko ajan on takaraivossa tuo tauti.
Tuntuu että miten ihmiset vOIVAT elää normaalisti tuosta huolimatta?!Maailmalla kuitenkin riehuu tuo tauti ja joka hel**n päivä siitä uutisoidaan,tänäkin aamuna jollakin kolumbian vai minkälie presidentillä on se tauti,ja JOS se nyt on vaan tavan kausi-influenssan tapaista,niin MIKSI sitten uutisoidaan kun jollain pressalla se on?!Tuskin uutisoitaisiin tavallista influenssaa.
TUtkin joka päivä moneen kertaan uutiset aiheesta ja se lisää ahdistusta.Etsin epätoivoisesti jotain positiivista aiheesta,sitä löytämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkäs:
Tuskin uutisoitaisiin tavallista influenssaa.

Ei niin, avainsana on tuossa se tavallisuus. Vaarallisuuden kanssa sillä ei ole paljoakaan tekemistä. Jos Lontoossa räjähtää pommi, siitä uutisoidaan päivätolkulla, mutta kun Afganistanissa räjähtää, luetaan aiheesta ehkä pikku-uutinen, vaikka kuolonuhreja olisi enemmän.

tavallisuudesta?Miksi kukaan ei sitten sano noista viisaista proffista että tauti ei ole vaarallinen?Miksi uutisoidaan vain siihen kuolleista ja kaikista ikävistä seikoista?Eikö edes media-joka tästä mielellään kirjoittaa-näe markkinarakoa hyville uutisille koskien ko.aihetta??Eikö hyviä uutisia ole?
Mikä on tautitilanne nyt esim.briteissä?Odotellaanko siellä jo tappavampaa toista aaltoa ja menossa nyt nk.suvantovaihe?Onko mahdollista ettei SI tulisikaan tänne meille noin kovana?Onko mitään toivoa ?

tavallisuudesta?Miksi kukaan ei sitten sano noista viisaista proffista että tauti ei ole vaarallinen?Miksi uutisoidaan vain siihen kuolleista ja kaikista ikävistä seikoista?Eikö edes media-joka tästä mielellään kirjoittaa-näe markkinarakoa hyville uutisille koskien ko.aihetta??Eikö hyviä uutisia ole?
Mikä on tautitilanne nyt esim.briteissä?Odotellaanko siellä jo tappavampaa toista aaltoa ja menossa nyt nk.suvantovaihe?Onko mahdollista ettei SI tulisikaan tänne meille noin kovana?Onko mitään toivoa ?

Hesarin mielipidepalstoilla ainakin muistelen, että professorit olisivat hillinneet hysteriaa. Ja toivoa toki on :)

eikä tule kun sunnuntain lehti.Sillä joka ikinen päivä on ollut siinäkin juttua SI.stäOn se kumma että "vaaraton" tauti pysyy otsikoissa?Kieltämättä pari proffien kirjoittamaa juttua olen lukaissut ja leikannut talteen ja laittanut muistutukseksi jääkaapin oveen,siitä sitten lukenut mustaa valkoisella kun oikein pelottanut.Mutta totuus lienee on,etteivät nuokaan proffat osaa ennustaa miksi tauti vielä muuntuu.Kukaan ei osaa ja se tässä surettaakin.Kun en pysty elämään asenteella "tulee jos on tullakseen" tai elä päivä kerrallaan.Haluan takuun siitä ettei lapsilleni satu mitään..tiedän,impossible.
Kunpa pystyisin realisoimaan itseäni,ennenkuin tulenn hulluksi.Ettekö te muut oikeasti pelkää,kuten minä???

eikä tule kun sunnuntain lehti.Sillä joka ikinen päivä on ollut siinäkin juttua SI.stäOn se kumma että "vaaraton" tauti pysyy otsikoissa?Kieltämättä pari proffien kirjoittamaa juttua olen lukaissut ja leikannut talteen ja laittanut muistutukseksi jääkaapin oveen,siitä sitten lukenut mustaa valkoisella kun oikein pelottanut.Mutta totuus lienee on,etteivät nuokaan proffat osaa ennustaa miksi tauti vielä muuntuu.Kukaan ei osaa ja se tässä surettaakin.Kun en pysty elämään asenteella "tulee jos on tullakseen" tai elä päivä kerrallaan.Haluan takuun siitä ettei lapsilleni satu mitään..tiedän,impossible.
Kunpa pystyisin realisoimaan itseäni,ennenkuin tulenn hulluksi.Ettekö te muut oikeasti pelkää,kuten minä???

Suhtaudun asiallisen vakavasti sikainfluenssaan, kuten muihin tauteihin.Tietysti toivon ettemme sairastuisi, mutta tauti tulee jos on tullakseen.Jos ei ole kuoleman aika, niin siihen ei kuole.Murehtimalla ei kukaan meistä voi lisätä elinpäivien määrää.Itse kuulun riskiryhmään, koska olen raskaana, mutta en silti, ainakaan tällä hetkellä, elä pelon keskellä asian suhteen.Kyllä maailmassa sairauksia ja onnettomuuksia riittää ja jos niitä kaikkia alkaisi pelkäämään, niin eihän siitä tulisi mitään.On toki hyvä, että jossain määrin sikainfluenssasta tiedotetaan, mutta toisaalta tuntuu, että ihan liikaakin ja sitten herkimmät elävät koko ajan pelossa panikoiden ja menee ilo elämästä.Yritä nyt saada ajatuksesi muualle :hug:

Kyllähän sitä miettii, varsinkin nyt kun koulut ja tarhat alkaneet ja harrastukset ja muut. Mutta ajattelen nniin, etten todennäköisesti tulle kuolemaan tuohin tautiin (tai kukaan perheenjäsenenikään) : Tuolle tielle jos lähtee (että pelkää kaikkea hysteerisesti), niin voi pelätä joka asiaa. Autolla ajoa, aivokalvontulehdusta, syöpää tai vaikka sitä, että talvella joku heittää lumipallon lapsen silämm ja silmä sokeutuu...jne. Pelkojahan riittää.

Viikonlopun Aamulehdessä luki, että alle 3-vuotiaat eivät enää ole riskiryhmä, koska tauti ei tartu heihin niin helposti kuin tavallinen influenssa, eikä ole ollut vakavaoireinen. Että lastesi puolesta voit ainakin lakata pelkäämästä. :)

Ei ole sulla sitten elämässä mitään huolia kun pitää turhan päiväiseen asiaan takertua vatkaamaan vaikka tauti ei ole normaalia influenssaa kummempi.
Onnea vaan sullekin ja hyvä kun jollain on kaikki asiat niin hyvin että joutaa vatkaamaan turhia juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tarvitse pelätä:
Viikonlopun Aamulehdessä luki, että alle 3-vuotiaat eivät enää ole riskiryhmä, koska tauti ei tartu heihin niin helposti kuin tavallinen influenssa, eikä ole ollut vakavaoireinen. Että lastesi puolesta voit ainakin lakata pelkäämästä. :)

Niin,tuo hiukan lohdutti.Tosin ehdin jo ottaa pneumokokkirokotteen tuolla alle 3v:lle.Nyt sitten murehdin jos lapset jäävät ilman äitiä/isää.

Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:
Ei ole sulla sitten elämässä mitään huolia kun pitää turhan päiväiseen asiaan takertua vatkaamaan vaikka tauti ei ole normaalia influenssaa kummempi.
Onnea vaan sullekin ja hyvä kun jollain on kaikki asiat niin hyvin että joutaa vatkaamaan turhia juttuja.

Eipä nyt ihan näinkään ole.Murheita on muutenkin,kuten lähimmäisen kuolema viikko sitten.Ei ainakaan helpottanut omaa oloani.

Yhteistyössä