Onko kukaan muu tuntenut vauvan liikkeitä jo rv9?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hippa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hippa"

Vieras
Mulla kolmas raskaus. Ekassa raskaudessa tunsin vauvan liikkeet rv 14+3, rv 17 ne tunsi jo mieskin käteensä mahan läpi. Toisessa raskaudessa oli iso yllätys, kun pikkumuljuja alkoi tuntua jo rv9, toisin sanoen jo silloin kun vauva alkaa ekan kerran liikkua. Puhuin tästä rv 12 ultrassa ja lääkäri totesi, että ennen rv12 uudelleen synnyttäjä voi kyllä tuntea liikkeet. Itsekin ihmettelin aluksi että jos ne on vaan mahan kupruiluja mutta koko ajan liikkeet vahvistui ja siten todentuivat vauvan liikkeiksi. Ja nyt sitten kolmannessa raskaudessa aivan sama juttu, rv9+ alkoi pienet hennot liikkeet ja eiköhän ne tästä taas ala vahvistua. Onko muita, jotka tuntee näin aikaisin liikkeet? en kaipaa nyt päivittelyjä, ettei se ole mahdollista... Olen tosi hoikka ja muutenkin tunnen elimistöni "olotilat" (mm. munasolun irtoamisen, kiinnittymiset olen tuntenut myös...) hyvin.

9.viikko sormet ja varpaat näkyvät selvästi

?? ?? ?? Ensimmäinen kolmannes ?? ?? ?? Kolmas raskauskuukausi ?? ?? ??

I N F O

?.Ensimmäinen lääkärissä käynti (viikolla 8-12).

V I I K O N V I N K K I

? Tee itsellesi raskauspäiväkirja ja merkitse ylös se viikonpäivä, jolloin aina viikko tulee täyteen, näin voit seurata alkion kehitystä sikiöksi viikko viikolta.

L A P S I

? Sikiön vartalo alkaa suoristua. Kädet ja jalat pitenevät, ja kyynärpäät voi erottaa. Pienet sormet ja varpaat näkyvät selvästi. Silmäluomi peittää lähes koko silmän, ja huulet ovat kehittyneet. Sikiö voi alkaa hikotella, se voi kestää useita minuutteja kerrallaan.

? Koko: Sikiöpussin läpimitta on n. 3,5 cm. Pää-perämitta 15-22mm. Paino 0,5g.

Eli sinä tunnet 0,5 gramman painoisen liikkeet????

ihan on ollu höpöhöpö puhetta jos lääkärikin sanonut että vois tuntea! Itse luulin tuntevani liikkeitä rv11 ja lääkäri melkein nauroi kun sanoin... ei se sentin mittainen pallura, joka paksun kohdun suojassa on, voi aikaan saada tuntuvia liikkeitä.

[QUOTE="vieras";21966774]Höpsistä, olen ollut useasti raskaana ja ilmavaivat kyllä tuntuvat AIVAN samalta kun vauvan liikkeet, ei voi tuntea rv9 liikkeitä.[/QUOTE]

Ja mä sanon höpsistä tuohon :D Aika huonosti oman kroppansa tuntee jos ilmavaivat tuntuvat samalta.
Tosin tuo rv 14+ on mun korvaan uskottavampi kun olen sen itsekin tuntenut(istukka takana), mutta että rv 9...onnea sinulle jos näin on.

Vai että oikein vauva liikkuu rv 9. :D Pää-perämitta 19-22 millimetriä, paino 0,5 grammaa? Ne parin millin jalatko siellä potkiskelee jo?

Luulis olevan melkosen kivulias synnytys tiedossa jos paikat on niin herkillä että 9 viikkosen alkion liikkeet tuntuu.

[quote="minä";21966809]ja mä sanon höpsistä tuohon :d aika huonosti oman kroppansa tuntee jos ilmavaivat tuntuvat samalta.
Tosin tuo rv 14+ on mun korvaan uskottavampi kun olen sen itsekin tuntenut(istukka takana), mutta että rv 9...onnea sinulle jos näin on.[/quote]

minulla ilmavaivat tuntuvat samalta!

[QUOTE="hippa";21966677]Olen tosi hoikka ja muutenkin tunnen elimistöni "olotilat" (mm. munasolun irtoamisen, kiinnittymiset olen tuntenut myös...) hyvin.[/QUOTE]

Että mua ärsyttää tuollaiset oman kroppansa ylitarkkailijat :D "Tää nipsaisu oli ihan varmasti pernan pääsuonen sykähdys".
Analysoitko jokaaamuisen paskasikin?

[QUOTE="vieras";21966816]minulla ilmavaivat tuntuvat samalta![/QUOTE]

Kiva sulle..tai sitten ei :) Mä onneksi sentään erotan pierut sikiön liikkeistä, olen kai onnekas. Tosin mulla ei ilmavaivat yleensä kuplikaan keskellä vattaa tuossa pinnassa, että johtuisko siitä osittain. Mutta samalta ei kyllä tunnu mitenkään päin.

Mulle on sanottu, että toisen lapsen kohdalla liikkeet voi tuntea aikaisemmin. itsekin muistasin tunteneeni tokan kohdalla liikkeet ihan hurjan aikaisin. Ehken nyt vielä ihan noin aikaisin, mutta tosi aikaisin kuitenkin.

jahas. Mä sit varmaan oon raskaana kun mulla kohdun tienolla välillä tuntuu pientä muljahdusta ja nippailua. Kohtu on lihas, se nykii silloin tällöin, mutta raskaana kun on niin osaa jo "odottaa liikkeitä" ja täten tulkitsee sitten ne vauvan liikkeiksi vaikka ovat vain kohdun omia lihaksen aiheuttamia muljahduksia.

jahas. Mä sit varmaan oon raskaana kun mulla kohdun tienolla välillä tuntuu pientä muljahdusta ja nippailua. Kohtu on lihas, se nykii silloin tällöin, mutta raskaana kun on niin osaa jo "odottaa liikkeitä" ja täten tulkitsee sitten ne vauvan liikkeiksi vaikka ovat vain kohdun omia lihaksen aiheuttamia muljahduksia.

tää on niin totta. Kaikki raskaana olevat alkavat tutkia omaa kroppaansa ja varsinkin noita mahasta tuntuvia kuplintoja. Ja aina ne muka on sit vauvan liikkeitä. Oletteko huomanneet että ilman kahta viivaa tikussakin niitä nippasuja tuntuu välillä?? Joillakin harvoin, joillain joka päivä. Ei siinä tarvi raskaana olla. :O

h020.gif

KAaaaasua :D

9 viikkoinen sikiö/alkio on vielä niin pieni.... 50mm noin ja painoa 10-20g. Mieti.

Mulal 'potkii' tämän tästä vaikken ole edes raskaana- raskauksien myötä on vain nää ilmankierrot alkaneet tuntua potkuilta :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21966923:
h020.gif

KAaaaasua :D

9 viikkoinen sikiö/alkio on vielä niin pieni.... 50mm noin ja painoa 10-20g. Mieti.

Mulal 'potkii' tämän tästä vaikken ole edes raskaana- raskauksien myötä on vain nää ilmankierrot alkaneet tuntua potkuilta :D

Niimpä. Mulla raskaudesta pian 3v ja väliin säikähän oikeesti kun tuntuu niin samalle tuola mahassa vaikkei mitään sikiötä oo olemassa. Ihan ku kuplisi alamahalla silleen...

[QUOTE="Minä";21966834]Kiva sulle..tai sitten ei :) Mä onneksi sentään erotan pierut sikiön liikkeistä, olen kai onnekas. Tosin mulla ei ilmavaivat yleensä kuplikaan keskellä vattaa tuossa pinnassa, että johtuisko siitä osittain. Mutta samalta ei kyllä tunnu mitenkään päin.[/QUOTE]

Kuule ei vauvan potkut ole mulla koskaan tuntunu keskellä vatsaa pinnassa , vaan ihan kyllä siellä syvällä
et kivat sulle ja mä kyl erotan pierut sikiön liikkeistä, mut alkuraskaudessa ne tuntuu aivan samalta. Ai mut sähän varmaan luulet et ne pierut on viikolla 9 sikiön liikkeitä.heh

Sikiö rupee liikkumaan vasta noin 12 viikolla... Eli sitä ennen liikkeitä ei voi tuntea, koska niitä liikkeitä ei ole. UUDELLEENSYNNYTTÄJÄ VOI TUNTEA LIIKKEET _JOPA_ VIIKOLLA 4! KUN TAAS ENSISYNNYTTÄJÄ TUNTEE LIIKKEET YLEENSÄ VASTA VIIKOLLA 20. Johtuu siis siitä että uudelleen synnyttäjä tietää miltä ne liikeet tuntuu

Minulla tuntui synnytyksen jälkeen paljon enemmän liikkeitä kuin ennen synnytystä :) Äitipolillakin tuli käytyä, kun en tuntunut liikkeitä. Kätilö sanoi, että liikkuihan se nytkin, vaikka en tuntunut mitään. Synnytyksen jälkeen sen sijaan tuntui selvästi kaikenlaisia liikkeitä.

Yhteistyössä