Onko kukaan onnistunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cinnamon Lee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cinnamon Lee

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
4 519
2
36
Onko kukaan onnistunut samaan sukulaiset uskomaan että lapsenne ei tarvitse joululahjaksi "sataa" pakettia pukinkonttiin?

Pieni murhe tämäkin, ei sillä että se mataa kaataisi. Mutta mua harmittaa se että pakettja kasaantuu tolkuttomasti. Vaan millä mä saan ne uskomaan, tai lähinnä ymmärtämään loukkaamaatta ketään? Hyväähän ne kaikki tahtoo...

Idéoita miten saisin tän jotenkin kierosti sanottua? ;) Kun mulla ei oo sydäntä komennella ihmisiä jotka hyvää hyvyyttään ostovat lapsille leluja.

En minä ainakaan.Ollaan sanottu että vaikka 1 tai 2 kalliimpaa kuin monta pientä ja turhaakin pakettia.Tai yksi kova ja yksi pehmeä.
Josko tänä vuonna menisi perille.Tai sitten ei.

Olen antanut sellasia leluja että hinta piisaa lahjaksi yksin kappalein, anoppi ainakin tapaa laittaa miljoona mutta lupasi ostaa nukkekodin ettei varmasti sitten muuta osta, noita rihkamaleluja on kyllä. Kummeille varmaan ilmotan muumitalon.

Auttaisko jos latelisit tylysti sukulaisille joilta karkaa mopo käsistä mitä lapset haluaa lahjoiksi ja perään vielä että mitään "ylimäärästä" roinaa ei tartte ostella.

Olishan toi aika tylyä, mutta jos ei muuten ymmärrä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minä ainakaan.Ollaan sanottu että vaikka 1 tai 2 kalliimpaa kuin monta pientä ja turhaakin pakettia.Tai yksi kova ja yksi pehmeä.
Josko tänä vuonna menisi perille.Tai sitten ei.

No mulla ei ole sitä ongelmaa kun paketteja tulee niin vähän ja ainoa siis isäni lähtee nykysen vaimon kanssa aina jouluksi pakoon mein mökille mut ei voi ottaa meitä mukaan kun tarvii tulla omilla kyydeillä. Milläs menet kun ei ole autoa!? He tietävät sen. Ns.siskopuolikin siellä käynyt enempi vaikka tää ns äitipuoli ei siit omista mitään. Täytyy vaan sanoa et isä on muuttunu totaalisesti ton uuden suhteen ja huonompaan suuntaan. Luultavasti testamenttikin on tehty että isän vaimon lapset perii kaikki!

Mä sanoin kyllä ihan suoraan et ei tarvii tuoda paljoo lahjoja, yksi riittää yhdeltä perheeltä...mut ei tainnu tuo miehen suku uskoa |O
Mä en muutenkaan käsitä miksi lahjoja pitää ostaa niin kauhee vuori ettei lasta löydä keskeltä ja saatikaan kun lapsi on ens jouluna 1-v. :headwall:

Meillä minä ite aiheutan ton ongelman :ashamed: Viime jouluna lupasin että tuo lahjajuttu ei lähde käsistä niin johan se mopo karkas vaikka joulu ei oo lähelläkään.. Meillä tosin ei poika saa sukulaisilta eikä paljon muiltakaan lahjoja kun multa mutta silti..

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Auttaisko jos latelisit tylysti sukulaisille joilta karkaa mopo käsistä mitä lapset haluaa lahjoiksi ja perään vielä että mitään "ylimäärästä" roinaa ei tartte ostella.

Olishan toi aika tylyä, mutta jos ei muuten ymmärrä..

No, suunnilleen näin mä olen sen yrittänyt ilamsta.. tuloksetta. :/
Toivottuja lahjoja on tullut ja sitten tätä "pientä lisää". Yks kaveri ehdotti lasten tilinumeroiden antamista. Vaan en oo oikein tottunut ajatukseen, se tuntuu niin "kerjäämiseltä".

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä sanoin kyllä ihan suoraan et ei tarvii tuoda paljoo lahjoja, yksi riittää yhdeltä perheeltä...mut ei tainnu tuo miehen suku uskoa |O
Mä en muutenkaan käsitä miksi lahjoja pitää ostaa niin kauhee vuori ettei lasta löydä keskeltä ja saatikaan kun lapsi on ens jouluna 1-v. :headwall:

Mä sanoin kans et ei tartte tuoda paljoo, tai oikeestaan että ei tartte tuoda mitään. Toiset sit pyörittelee silmiään ja ihmettelevät..eihän tää paljoo ollu.

Äh, musta alkaa tuntua siltä että valitan turhasta, varsinkin kun tulee mieleen lapset jotka eivät saa lahjoja ollenkaan.

meillä on aika hyvin kyselty mitä haluttais eli harvemmin on kukaan ostanu enempää 1 tai 2 lahjaa... mun isä ehkä joskus innostuu, mutta lähinnä osta kirjoja.. :)

Itselläni onkin sitten suurempi ongelma olla ostamatta useampaa lahjaa kummilapsille ja omalle... no eipä kukaan oo vielä valittanu! :)

Se mitä mä en kestä on krääsä... meille kyllä leluja mahtuu ja ovat tervetulleita, mutta tykkään laadukkaista ja kestävistä. Ja kirjoja ja pelejä ja palapelejä sekä piirustus- ja askartelujuttuja saa aina meille ostaa ja niitä ostan itsekin usein..

Ihan sopivasti sai tyttö ainakin viime vuonna lahjoja..juhlitaan kolmessa eri paikassa niin kerrallaan ei sitten kerkeä tulla niin älytöntä määrää...

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
meillä on aika hyvin kyselty mitä haluttais eli harvemmin on kukaan ostanu enempää 1 tai 2 lahjaa... mun isä ehkä joskus innostuu, mutta lähinnä osta kirjoja.. :)

Itselläni onkin sitten suurempi ongelma olla ostamatta useampaa lahjaa kummilapsille ja omalle... no eipä kukaan oo vielä valittanu! :)

Se mitä mä en kestä on krääsä... meille kyllä leluja mahtuu ja ovat tervetulleita, mutta tykkään laadukkaista ja kestävistä. Ja kirjoja ja pelejä ja palapelejä sekä piirustus- ja askartelujuttuja saa aina meille ostaa ja niitä ostan itsekin usein..

Ihan sopivasti sai tyttö ainakin viime vuonna lahjoja..juhlitaan kolmessa eri paikassa niin kerrallaan ei sitten kerkeä tulla niin älytöntä määrää...

Me ollaan kans kolmesti joka joulu kasattu niitä lahjakekoja...
Siis ollaan. Jospa tänä jouluna onnistuis et pidetään yhdet juhlat, ja max yks lahja jokaiselta.

Vielä ei olla onnistuttu, mutta oikeaan suuntaan ollaan menossa, hitaasti mutta varmasti.
Kun kolmen viikon sisään on joulu ja molempien lasten synttärit, niin tavaramäärää on PAKKO rajoittaa, tai saadaan etsiä isompi kämppä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:

Me ollaan kans kolmesti joka joulu kasattu niitä lahjakekoja...
Siis ollaan. Jospa tänä jouluna onnistuis et pidetään yhdet juhlat, ja max yks lahja jokaiselta.

no meillä juhlitaan tänäkin vuonna kolmesti...kun on isän suku, äidin suku ja isäpuolen suku... mutta useimmat tosiaan vaan ostaa yhden lahjan ja ei pääse keot kasvmaan niin suuriksi!! :) toivottavasti teilläkin onnistuu!! :)

Yhteistyössä