Onko kukaan ostanut lapselle kaksi samanlaista mutta eri kokoista talvihaalaria?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ketjureaktio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ketjureaktio

Vieras
Minulla on lapselle talvihaalari ostettuna, mutta on hiukan onnenkauppaa mahtuuko haalari koko talvea. Isompi koko olisi ollut aivan liian suuri ainakin alkutalvesta. Haalari on mielestäni niin kiva, että haluaisin käyttää sitä koko talven.

Mietin tässä

- ostanko nyt varuiksi myös isomman koon. Jos sitä (tai pienempää) ei tarvita, onpahan sitten yksi täysin käyttämätön haalari säästettäväksi mahdollisesti toiselle lapselle tai myytäväksi eteenpäin. Toki se on rahanhukkaa jos käyttämättä jää.

- en osta toista haalaria ja huonolla tuurilla joudun alkuvuodesta etsimään uuden. Ja jos silloin valikoimat on vähissä (asumme pikkukaupungissa), joudun ostamaan ehkä jonkun ei-niin-kivan, joka kuitenkin maksaa suhteellisen paljon (alessakin).

Mieluummin maksan 130 € mieluisesta haalarista kuin 80 € jostain silmiä särkevästä hätäpakko-ostoksesta.

Pienempää kokoa oleva haalari ostettiin jo elokuussa ja palautusaika on mennyt umpeen, joten joka tapauksessa se jää taloon.

En ole ostanut mutta ethän sä mitään häviä jos ostat samanlaisen isommassa koossa varastoon. Jos on liian iso tänä talvena niin sopii sitten ensi talvena. Tai ei meillä ainakaan ole muksut kasvaneet yhdenkään kesän aikana koon yli vaan joka kokoa on haalarit hankittava (koosta 74 eteenpäin).

en ostais samanlaista...oottaisin vaikka aleen ja ostaisn sieltä isomman ja varmasti kiva löytyy silloinkin...meillä on ollut aina kaksi erilaista haalaria/talvi...tänä vuonna en oo vielä ostanu uusia, viimetalviset on

Olen ostanut, mutta vasta sitten kun se edellinen kävi pieneksi. Löytyi alesta halvalla samanlainen ja lapsi tykkäsi siitä haalaristaan kovasti, niin ostettiin sitten se samanlainen. Ja molempia käytettiin useampi talvi.

Mä ostin viime vuonna reiman sydänkuvioisen haalarin ja sitten alesta sen saman (eri värisenä) tytölle täksi talveksi. Eli kyllä vaan.

Toisaalta mulla ei olis niin tarkkaa se millainen haalari alesta löytyy loppuvuodeksi.

tuli semmonenkin mieleen, että kannattaa ootell ainakin sen verran että näkee minkälaiset haalarit muilla kulmakunnan lapsilla on. jos sun haalari onkin semmonen että sitä on joka toisella lapsella niin ehkä sitten mieluummin vaihdat alessa toisenlaiseen..
mulla on semmonen tuntuma että esim noita cupckeja on tänä tlven joka toisella taaperolla.

tuli semmonenkin mieleen, että kannattaa ootell ainakin sen verran että näkee minkälaiset haalarit muilla kulmakunnan lapsilla on. jos sun haalari onkin semmonen että sitä on joka toisella lapsella niin ehkä sitten mieluummin vaihdat alessa toisenlaiseen..
mulla on semmonen tuntuma että esim noita cupckeja on tänä tlven joka toisella taaperolla.

Totta turiset. Itse asiassa kyse on Cupcaken haalarista. Sitä ostaessani ajattelin ettei ihan jokaiselta löydy (kun niitä saa kaupoista vain Helsingissä) mutta en tullut ajatelleeksi miten paljon ihmiset ostaa netistä.

Onko kokemusta kuinka hyvin esim. just Cupcakea löytyy vielä talvialesta?

[QUOTE="mari";24625344]en mutta mietin vaan että jos kerran mieluummin ostat sen kalliimman niin miksi se hinta piti taas mainita? onko hienoo?[/QUOTE]

Äh, ne hinnat oli vaan esimerkkinä. Ihan sinun mieliksesi sama asia eri numeroilla:
mieluummin maksan mieluisesta haalarista 80 € kuin jostain silmiä särkevästä hätäpakko-ostoksesta 50 €. Onko nyt parempi?

Ps. Miksi ihmeessä olisi hienoa mainita haalarin hinta, kun täällä palstalla kaikki tietää missä hinnoissa haalarit on ja ilmeisesti valtaosa ostaa lapsilleen kalliita merkkejä. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Kumma että aina joku tulee nillittämään rahasta näissä haalariketjuissa. Mulla ei ole varaa ostaa sadan tonnin Audia, mutta en silti auo päätäni aiheeseen liittyvissä keskusteluissa.

Äh, ne hinnat oli vaan esimerkkinä. Ihan sinun mieliksesi sama asia eri numeroilla:
mieluummin maksan mieluisesta haalarista 80 € kuin jostain silmiä särkevästä hätäpakko-ostoksesta 50 €. Onko nyt parempi?

Ps. Miksi ihmeessä olisi hienoa mainita haalarin hinta, kun täällä palstalla kaikki tietää missä hinnoissa haalarit on ja ilmeisesti valtaosa ostaa lapsilleen kalliita merkkejä. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Kumma että aina joku tulee nillittämään rahasta näissä haalariketjuissa. Mulla ei ole varaa ostaa sadan tonnin Audia, mutta en silti auo päätäni aiheeseen liittyvissä keskusteluissa.

Luuletko sitten ettei mulle ole varaa ostaa lapselle haalaria? En vaan ala täällä mainostamaan kuinka paljon siitä maksan koska mun mielestä se on naurettavaa. Kun hinnat ei liittynyt tähän sun aloitukseen kuitenkaan millään tavalla. Eikös kysymys ollut siitä että ostaisitko kaksi samanlaista haalaria eri kokoisina?

[QUOTE="huoh";24625399]Luuletko sitten ettei mulle ole varaa ostaa lapselle haalaria? En vaan ala täällä mainostamaan kuinka paljon siitä maksan koska mun mielestä se on naurettavaa. Kun hinnat ei liittynyt tähän sun aloitukseen kuitenkaan millään tavalla. Eikös kysymys ollut siitä että ostaisitko kaksi samanlaista haalaria eri kokoisina?[/QUOTE]

Kyse oli siitä, kyllä. Ja jos luit aloituksen tarkkaan, mietin siinä myös sitä, mahtaako vuodenvaihteen alennusmyynneistä enää löytyä paljon valikoimaa. Pelkään siis sitä, että jos valikoimaa ei juurikaan ole, on pakko ostaa joku ei-niin-mieleinen haalari. Mieluummin maksan siis enemmän mieluisesta haalarista kuin vähän vähemmän jostain, joka ei miellytä silmää. Pahoittelen syvästi että erehdyin kirjoittamaan mitää esimerkinomaisia eurosummia. Peace.

Anteeksi vaan, mutta onko tää koko ketju provoa, vai ihanko tosissaan näin monet pienten äidit on noin kiinnostuneita HAALAREISTA? Siis haloo, lapsesi on niin pieni, että MITÄ VÄLIÄ? Ei se mikään nukke ole :). Sitten, kun alkaa itse valikoida, niin sitten on eri juttu.

Yhteistyössä