Onko kukaan ostanut noita toisenlaisia lahjoja? Miten ne toimivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Mietin, että jos ostan esim. tuon päivähoito lapselle (15€), niin tuleeko se 15€ näkyviin korttiin niin että lahjan saajakin näkee, paljonko lahja on maksanut? Entä tuleekohan tilaukseen mitään lisämaksuja tai postituskuluja, jos tilaa verkkokaupasta?

Näihin en löytänyt vastauksia tuolta noitten nettisivuilta...

Ne, jotka ootte joskus antanu tai saanu noita lahjoiksi:
Miten lahjansaaja on suhtautunut siihen, että lahja meneekin hyväntekeväisyyteen eikä hänelle itselleen? Onko joku loukkaantunut?

Mietittiin, että tänä jouluna ainakin aikuisten (sukulaisten ja ystävien) lahjat annettais noita, lapsille sitten jotakin "oikeita" lahjoja...

Ei lue lahjan hinta kortissa. Siinä lukee toki se "päivähoito lapseelle", joten utelias lahjansaaja toki saa sen hinnan netistä selville.

Joissain firmoissa on vapaaehtoinen maksu postikuluista ja kortista, joissain ilmainen. En tiedä tuosta paikasta.

Ei aikuiset tartte lahjoja muutenkaan. Järkevämpää on antaa ne rahat suoraan johonkin luotettavaan hyväntekeväisyyteen. Älytön ajatus että haluaisin mainostaa ystävilleni että olen antanut näin paljon rahaa hyväntekeväisyyteen ja kutsun sitä tärkeilyä vielä lahjaksi.
Anna aikuisille herkkuja kaupasta tai itsetehtyjä niin pääset halvalla.

Viime talvena lapseni sai minun äidiltäni eli mummoltaan ensimmäisen lahjan koskaan. Olin iloinen ja etukäteen sanoin 8-vuotiaalle lapselle miten tämä on siltä mummolta. Paketti avattiin jouluna ja sisällä oli kortti jossa luki "olen tänä vuonna laittanut sinun lahjaasi tarkoitetun rahan romanian kulkukoirille". Tarkoitus oli siis vain tuottaa pahaa mieltä lapselleni ja vielä jouluna:( Siskoni lapsille taas oli ostanut isot määrät lahjoja sadoilla euroilla. No itsekin olin lapsena se hylkiö ja joululahjani oli sellaisia joista oli toisille hupia kun saivat nauraa minulle paketin sisällöstä johtuen.

Ei aikuiset tartte lahjoja muutenkaan. Järkevämpää on antaa ne rahat suoraan johonkin luotettavaan hyväntekeväisyyteen. Älytön ajatus että haluaisin mainostaa ystävilleni että olen antanut näin paljon rahaa hyväntekeväisyyteen ja kutsun sitä tärkeilyä vielä lahjaksi.

Samoin pidän sitä oman hännän nostona.

Mieluummin olen kokonaan ilman lahjaa kuin saan tuollaisen itsekehulahjan.

Olen samaa mieltä, ettei aikuiset tarttisi lahjoja. Miehen suvussa on kuitenkin ollut tapana antaa, ja olisi loukkaavaa olla muistamatta mitenkään... Herkkuja ym systeemejä tulee muutenkin ihan joka tuutista, joten pointti onkin se, että aikuisille, joilla on jo kaikkea ei ole järkeä ostaa varsinaisia lahjoja, varsinkin jos ei edes ole ihan satavarma toisen mausta. Tiedän, ettei ihan lahjattomaan jouluun miehen suku ole taipumassa, joten jotenkin pitäisi muistaa, muttei viitsi jotakin suklaarasiaa ja kynttilääkään ostaa. Toisenlainen lahja herättelisi lahjansaajan ehkä ajattelemaan entistä syvemmin joulun perimmäistä tarkoitusta ja kristillisiä arvoja.

En ymmärrä näitä lahjoja ollenkaan. Jos joku haluaa laittaa rahaa hyvätekeväisyyteen, niin laittakoon. Mua ei haittaa, jos en saa lahjaa ollenkaan, mutta en tosiaan halua korttia, jossa kerrotaan, että joku muu on saanut lahjan.

Miksi ihmeessä "ilmoittaisin" jollekin sukulaiselle ihan kirjallisesti laittaneeni rahaa hyväntekeväisyyteen? Eikö riitä, että aikuisten kesken sovitaan,ettei tänä vuonna lahjoja osteta kuin lapsille.

Toisekseen hyväntekeväisyyden nimissä huijataan ihmisiä,joten tarkkana kannattaa olla,mihin rahansa laittaa.

Yhteistyössä