Onko kukaan ottanut avustajakoiraa, joka on pompannut niistä testeistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hilma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hilma"

Vieras
Hei, Olen kuullut että avustajakoiratesteistä pompanneita koiria voi ostaa ns tavallinen tallaaja kun koira on esim paukkuherkkyyden takia hylätty koulutuksesta. Onko jollain kokemusta asiasta taikka ihan omistaa ko. olevan koiran? Olisi kiva kuulla minne voisi olla yhteydessä asiasta yms? :)

En tiedä tarkaan mutta minulla ainakin on jäänyt sellainen käsitys että pentu ( huumekoira) asuu normaalisti perheessä siihen asti kun kokeet ovat. Jos ei läpäise kokeita perhe saa pitää koiran tai jos läpäisee niin se on annettava valtiolle töihin.

Mä olen miettinyt samaa, en ole saanut/löytänyt vastauksia. Poliisi.fi sivustolla on osio, jossa myydään joskus satunnaisesti käytöstä poistettuja koiria, käyn siellä välillä katsomassa mutta vielä ei ole tärpännyt. Luulen, että koirat kyllä löytävän kodin helpostikin.

Kannattaa ottaa selvää minkä takia koira on "pompannut" testeiddä, eli hylätty.. Saattaa olla taustalla muutakin kuin pelkkä ääniyliherkkyys..

Poliisikoira kasvatetaan siinä perheessä (yleensä) jossa asuu se poliisi jonka kanssa koiran on tarkoitus myöhemmin työskennellä. Jos koira ei selviä testeistä, niin kouluttaja saa lunastaa koiran itselleen tai koira myydään toiseen perheeseen.

meillä on testeissä reputtanut koira. Koirasta olisi tullut opas jos kaikki olisi ollut kohdillaan. Eli koira on ollut meillä pennusta asti. Testit ilmeisesti olis kaikki menny läpi mutta koiralla ilmeni sairaus jonka takia hylättiin. Vissiin joku geenivirhe tai jotain. Ei pysty hillitsemään itseään jos riehuu tai saattaa alkaa ihan yhtäkkiä käymään ylikierroksilla. Ja ainakin opaskoirilla hoitoperhe voi ostaa koiran itselleen ja meille tämä tuli maksamaan koiran sterillisaatioin verran.

Meidän naapurilla on koira, joka oli liian "levoton" opaskoiraksi. Se on tosi kiltti ja todella rauhallinen. En tiedä miten rauhallinen sen sitten olisi pitänyt olla. En kyllä osaa sanoa mitä kautta niitä saa, mutta luulisi, että niistä voi tosiaan löytyä hyviä lemmikkikoiria.

Yhteistyössä