Onko kukaan rokotteen vastustaja sairastanut SI:n?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja slörde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

slörde

Vieras
Te, jotka vastustitte rokotusta etukäteen ja olette sittemmin sairastaneet influenssan, kertokaapa kokemuksistanne. Tuntuiko sairastaessa, että olis sittenkin pitänyt ottaa rokote vahvistiko sairastaminen, että päätöksenne oli oikea?

Mun läheisestä perheestä sairastui isää lukuun ottamatta koko perhe ( 13 henkeä ) Äiti kertoi että oli todella ihmeissään, kun tauti olikin niin lievä verrattuna siihen mikä kuva siitä on annettu. 5 kk ikäinen joutui olemaan yön osastolla, muut pärjäsi kotihoidolla. Tauti myös testattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun läheisestä perheestä sairastui isää lukuun ottamatta koko perhe ( 13 henkeä ) Äiti kertoi että oli todella ihmeissään, kun tauti olikin niin lievä verrattuna siihen mikä kuva siitä on annettu. 5 kk ikäinen joutui olemaan yön osastolla, muut pärjäsi kotihoidolla. Tauti myös testattiin.

Ja he siis eivät olisi ottaneet rokotetta muutenkaan.

Miten niin mikä kuva siitä on annettu? Taitaa olla niin, että kukin poimii niistä uutisista vain vahvistusta omille luuloilleen. Vaan onhan tämä tutkittu tosiasia kai ollut kautta aikain. Ei se ratkaise mitä sanotaan, vaan se mitä kuullaan.

Alkuperäinen kirjoittaja slörde:
Te, jotka vastustitte rokotusta etukäteen ja olette sittemmin sairastaneet influenssan, kertokaapa kokemuksistanne. Tuntuiko sairastaessa, että olis sittenkin pitänyt ottaa rokote vahvistiko sairastaminen, että päätöksenne oli oikea?

No eipä' tullut mieleen että ois sittenkin pitänyt ottaa rokote. Itse sairastin taudin ilman kuumetta, mutta muuten oirein. Ei jälkitauteja. Tytär sairasti reilun viikon, mutta hyväsä kunnossa kuitenkin eikä jälkitauteja. Ja kukaan muu meidän perheestä ei tautia saanut. Joten edelleen olen sitä mieltä että rokotus on täysin turha.

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Miten niin mikä kuva siitä on annettu? Taitaa olla niin, että kukin poimii niistä uutisista vain vahvistusta omille luuloilleen. Vaan onhan tämä tutkittu tosiasia kai ollut kautta aikain. Ei se ratkaise mitä sanotaan, vaan se mitä kuullaan.

Lukipa ihan mitä tahansa niin kyllähän noilla kuolemilla mässäillään, mutta ei kerrota niistä jotka selviää lievästi.

Mistä sitä tietää, että sairastaa sikainfluenssaa jos niitä ei testata?

Mulla on 2 viikoa ollut jotain flunssaa ja montaa sikainfluenssan oireita. En tiedä onko sitä vai mitä on. Evvk.

Lukipa ihan mitä tahansa niin kyllähän noilla kuolemilla mässäillään, mutta ei kerrota niistä jotka selviää lievästi.

Se on yleistä lukutaitoa jota koulussakin opetetaan, ettei lue keltaista lehdistöä tasapuolisena tietolähteenä. Totta kai niiden täytyy kirjoittaa raflaavasti myydäkseen. Sama jossain määrin pätee muuhunkin mediaan vaikkei niin räikeästi.

MUOKS: mä olen lukenut ja kuullut ne samat jutut varmaan kuin muutkin, mutta kyllä olen havainnut sieltä koko hyvin tämänkin asian, että moni selviää kuin koira veräjästä.

Se on yleistä lukutaitoa jota koulussakin opetetaan, ettei lue keltaista lehdistöä tasapuolisena tietolähteenä. Totta kai niiden täytyy kirjoittaa raflaavasti myydäkseen. Sama jossain määrin pätee muuhunkin mediaan vaikkei niin räikeästi.

Jos ja kun ei ole telkkaria eikä tietokoneita niin kyllä ne lehden lööpit ensimmäisenä silmiin pistää.

Jos ja kun ei ole telkkaria eikä tietokoneita niin kyllä ne lehden lööpit ensimmäisenä silmiin pistää.

Niinhän ne pistää, mutta ne ei ole tiedonvälitystä ollenkaan vaan myynninedistämistä. Useinhan ne ovat suorastaan puppua.

Kohuotsikoiden ja muun tauhkan takaa löytää kyllä sen oikean kuvankin. Useimmille tauti on lievä, riskiryhmillä suurempi riski vakavasta taudista. Perustervekin voi sairastua vakavasti, mutta se on tosi harvinaista.

Ehkä sairastin, ehkä en. Kuumetta, flunssaa, lihaskipuja ja yskää oli, mutta mielestäni oireet olivat lieviä. Esikoinen sairasti kahdesti, joten kai nyt jompi kumpi niistä possua oli. Kuopus ei ole sairastanut vielä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja slörde:

juu me ollaan koko perhe,mulla ehkä pahin,korkeimmillaan 38 astetta kuumetta,ei mitenkään kuoleva olo,muksuilla kolmella ei ollu ees kuumetta,yskää ja nuhaa vaan.että olen tosi onnellinen ettei otettu piikkiä,oltais luultavasti tultu enemmän kipeiksi

Yhteistyössä