Onko kukaan saanut miestään pariterapiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terapiaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terapiaan

Vieras
Ja minkälaisia kokemuksia terapiasta? Oliko apua?

Mä varasin meille ajan pariterapiaan ja ainakin mies on nyt luvannut tulla mukaan, mutta kuinka mahtaa käydä kun sinne istuntoon pitäisi mennä..
Saan mä sen ajan sitten yksinänikin käyttää, mutta mitä hyötyä on pariterapiasta jos siellä on yksin.

[QUOTE="omena";22931676]Minä sain. Ei mies riemusta kiljuen lähtenyt mukaan, mutta parin kerran jälkeen myönsi, että hyvä kun mentiin. Tsemppiä teille![/QUOTE]

Kiitos =)

Oliko teillä monta käyntiä?

Me kyllä miehen kanssa keskustellaan kotonakin, mutta nyt molemmista tuntuu että keskusteluissa olisi hyvä olla mukana joku ulkopuolinenkin. Usein jää juttu junnaamaan paikoilleen..

Eipä kai sinne ketään väkisin voi mukanaan raahata, molemmilla tarvii olla tahtoa saada asioita muuttumaan ja parisuhdetta paremmaksi.

[QUOTE="a.p";22931750]Kiitos =)

Oliko teillä monta käyntiä?

Me kyllä miehen kanssa keskustellaan kotonakin, mutta nyt molemmista tuntuu että keskusteluissa olisi hyvä olla mukana joku ulkopuolinenkin. Usein jää juttu junnaamaan paikoilleen..

Eipä kai sinne ketään väkisin voi mukanaan raahata, molemmilla tarvii olla tahtoa saada asioita muuttumaan ja parisuhdetta paremmaksi.[/QUOTE]

En enää muista, kuinka monta kertaa käytiin kun siitä on jo aikaa. Ehkä 5, saattoi olla enemmänkin. Käytiin yksityisellä. Kyllä mekin juteltiin kotona, mutta ne keskustelut tuppas junnaamaan sitä samaa rataa ja usein päättyi kommentteihin "sä et ikinä" ja "sä aina". Joten ulkopuolisen näkökulma tuli tarpeeseen. Saatiin iso apu ja elämä on ollut seesteistä ja hyvää terapian jälkeen.

Me ollaan käyty kolmella eri terapeutilla tässä vuosien varrella. Viimeisin oli ehdottomasti paras; Elli Raipela Turussa.
Mies on ihan mielellään tullut; lieneekö syynä se, että hänen kanssaan on helppo jutella ja hän mielellään juttelee asioista, ja analysoi:)
Vaikka uhkailu on se viimeisin keino, niin miehen kuin lapsenkin "kasvatuksessa", mutta sanoisin, että se voisi teilläkin toimia kyllä.
Tsemppiä!

Mä sain kahteen otteeseen. Yksityisillä käyty ja molemmilla kerroilla naisia nämä terapeutit. Ihan ok on tullu mukaan, mutta ei meidän suhteelle niistä ole ollut pitkäaikaista hyötyä.
Mutta olen tyytyväinen, sillä nyt tiedän että ollaan yritetty.

Mä sanoin sille miehelle että kaks vaihtoehtoa, heti ero tai terapiaan ja katotaan tuleeko eroa. Kyllä se mut sitten tosissaan otti ettei uskaltanut olla tulematta mukaan.
Mutta voipi olla että vielä täytyis jollekin miehelle päästä puhumaan kun tuntuu ettei mun mies osaa puhua. Myötäilee mua kaikessa eikä tuo oikeastaan omia näkemyksiä keskusteluun. Eikä edes yritä. Sehän ottaa pattiin. Terapiassa näennäisesti joo mutta kotona unohtuu kaikki mistä puhuttiin.

Yhteistyössä