Onko kukaan tehnyt raskaustestiä ennen kuin menkkojen piti alkaa?

  • Viestiketjun aloittaja äidiksikö? :)
  • Ensimmäinen viesti
äidiksikö? :)
Hei,

Yritin etsiskellä raskaustestistä olevia keskusteluja, mutta niitä ilmaantui niin paljon enkä niistä ainakaan äkkiseltään löytänyt kysymystäni viittaavaa keskustelua aiemmin.

Eli onko kukaan tehnyt r-testiä ENNEN kuin menkkojen ois pitänyt alkaa? Onko tällaista "varmaa" testiä olemassakaan? Tällä hetkellä itelläni kp 20 eli viikon päästä pitäisi tädin tulla, ja suuria päätöksiä ois tehtävä ennen tuota (muutto toiseen maahan syksyllä)... Mikäli raskaana olen (outoja tuntemuksia kropassa, voi olla kyllä toiveuntakin:) niin suunnitelmia tulee hieman sitten muuttaa, mutta jos olette testanneet siis ns. ennenaikaisesti, niin kuulisin mielelläni millä testillä ja kuinka aikaisin olette testin tehneet.

Suuret kiitokset :)
 
alkup. vielä :)
...ja vielä se piti lisätä, että jos/kun olette testanneet aikaisin, kuinka luotettava tulos oli? Onko käynyt esim. niin, että ensin nega, sitten parin vko päästä kuitenkin +++ ?

Voi olla tyhmää kysellä tällaista, mut ajattelin kokeilla kuitenkin jos kokemuksia on :)
 
tyyt
En haluaisi maalata piruja seinille, mutta vaikka olisit raskaana, mitä vain voi vielä tapahtua. En suunnittelisi elämääni kovin pitkälle positiivisen raskaustestin perusteella. Pessimistinen asenteeni johtuu kokemistanin keskenmenoista. Olen todella saanut oppia sen, että plussatestistä laskettuun aikaan on pitkä matka, jonka varrella voi sattua ihan mitä vaan.

Tietääkseni herkimmät testit näyttävät positiivisen tuloksen ehkä 3 päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa.
 
Elina23
Itse plussasin kiertopäivänä 25/28-30, eli yllättävän aikaisin. Tein pari varmistustestiä ja kaikkihan ne plussaa, tosin vielä aika heikkoa, näyttivät ( rv 3+6) :) Acon-merkkiset testit näyttivät vahvempaa plussaa kuin Apteekin raskaustestit.

Mikään ei estä sinua tekemästä testiä jo nyt, mutta kp 20 tuntuisi olevan hieman liian aikaista varmaan vastaukseen. Voi siis olla niin, että nega muuttuisi myöhemmin plussaksi. Sanotaan, että mikäli testi näyttää plussaa, niin se on plussa jatkossakin (tietysti keskenmenon mahdollisuus on).

Vierailijan kommentti on toki totta, mutta itse ainakin sorrun välillä ajattelemaan tulevaisuutta. Olemme erilaisia, mutta itse suhtaudun raskauteeni ja sen mukanaan tuomaan tulevaisuuteen pikemminkin realistisesti kuin pessimistisesti :)
 
alkup. :)
Hei tyyt, kiitos kommentistasi :) olen itsekin hyvin tietoinen että plussauksesta on vielä piiiitkä matka siihen että nyytin kainaloon saisi. Itselläni km tai raskautta ei ole koettuna, mutta hyvin läheltä olen nähnyt myös km ja samoin myös lapsettomuutta, eli olen varsin pessimistinen itsekin näissä asioissa, enkä pidä itsestäänselvänä millään tapaa että lapsia vaan "tehdään" silloin kun itselle sopii... Testitulos (jos siis plus) kuitenkin meidän tapauksessamme auttaisi huomattavasti valmistautumaan paremmin tulevaan.

Voisitteko vielä kertoa noita ns. herkkiä testejä, siis minkä merkkiset ovat niitä herkimpiä? Apteekista ostetut, vaiko ihan marketista saatavat? Vai mammaksilta?

Kiitos jälleen :)
 
alkup :)
Hei Elina, kiitos myöskin sinulle :) Ajattelin tehdä testin kp 25 tai 26 (kiertoni n. 30pv) eli edellispäivänä siitä kun meidän on muuttosuunnitelmamme ajankohta vahvistettava... Tietenkinhän kaikki on mahdollista plussan tai negan jälkeen, mutta lähinnä ajattelen että mikäli se on + niin todennäköisesti plussana pysyykin (riskit huomioiden) joten tällöin suunnitelmamme hieman muuttuisivat muuton ajankohdan puolesta (suunniteltu marrask alusta, eli jos + niin mieluiten siirtäisimme muuton sitten synnytyksen jälkeiseksi).

Mistä noita Aconin testejä saa? En ole testannut niillä koskaan joten minulle outo merkki... Kiitos vielä!
 
Elina23
En tiedä mistäpäin Suomea olet, mutta jos satut Veljekset Keskisellä käymään, niin sieltä ihan tavarapuolelta noita Aconin testejä saa. Ja halpojakin ovat verrattuna Apteekin raskaustestiin. Hinta on jotain alta 4e kun Apteekin raskaustesti on yli 5e.

Luulisin, että noita Aconin testejä löytyy myös muista päivittäistavarakaupoista (Prisma, Citymarket...)

Tuli mieleen, että eikös labrakokeet näytä raskauden heti hedelmöittymisen jälkeen? Voisit ottaa yhteyttä äitiysneuvolaan ja selittää tilanteesi, niin saattaisit saada lähetteen labrakokeisiin :)
 
MaMa13.
Itse testasin tuon kp 29/30 plussan verkkoapteekin testillä 2,50 eur, tuli seuraavana päivänän postiluukusta ja huomattavasti edullisempi kuin apteekin testit! Joku pieni postikulu tuohon hintaan lisättiin mutta maks. 4 euroa muistaakseni maksoin.

http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/944
 
*vierailija*
Julkinen puoli tuskin tekee veritestiä tuosta syystä, mutta kyllähän yksityiselle pääsee. Veritestissä plussa näkyy siis jo huomattavasti aikaisemmin, lähes heti kiinnittymisen jälkeen. Aconin testejä sai ainakin ennen tilattua kotitestit.com -osoitteesta, en tiedä vieläkö tuo osoite on voimassaoleva.
 
!
Ekalla kerralla muutamaa päivää ennen menkkojen alkua apteekin testillä plussasin, tokalla kerralla 3 päivää ennen menkkojen alkua pregnant, tai joku semmonen tavaratalon testi. Ihan vahvat plussat tullu molemmista.
 
varma plussa
Minä olen saanut varman plussan vasta, kun menkat ovat olleet viikon myöhässä. Kiertoni on lyhyehkö, 24 vrk. Alkuraskauden keskenmenoja on useita (tapahtuneet rv 5-rv10). Jos testi näyttää plussaa kovin aikaisin, se ei valitettavasti aina tarkoita, että raskaus jatkuisi normaalisti. Ja toisaalta, jos testaa tosi myöhään, ei takeita raskauden jatkumiseta silloinkaan saa.
 
plussa
Testin tein viikkoa ennen kuukautisten oletettua alkamista (kp20/28), ihan vaan apteekin omalla halvalla testillä ja tuli selvä plussa. Tein toisen posit. testin vielä viikon kuluttua, varmuuden vuoksi. Siinä on myös pysynyt. Nyt raskaus puolivälissä.
Minulla myös ollut 4 keskenmenoa rv 8 mennessä.
 
vierailija
Haalea viiva tuli apteekin testiin kun tein testin silloin kun menkkojen piti alkaa. Parin päivän päästä täys neg ja yöllä alkoi menkat. Liekö ollut kemiallinen ”raskaus”? Mitään outoa en olis huomannu jos en olis noin aikasin alkanu testejä tekemään, enkä niitä yleensä siksi kovin aikasin tekiskään. Piti vain varmistaa erästä toimenpidettä varten ettei ole raskaana.
 

Yhteistyössä