Onko lama vaikuttanut negatiivisesti vai positiivisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei oo lamaa meidän perheessä näkynyt, eikä taantumakaan tunnu missään. Onneksi.

YT-neuvottelut meillä oli töissä, mutta nekään ei liittynyt taantumaan eikä multa lähtenyt työpaikka alta joten loppu hyvin, kaikki hyvin.

Ihan sama mulle onko maailmalla mikä tilanne tahansa.. Me eletään kuten ennenkin omien varojemme mukaan.

Positiivisesti.
Korot laskee alemmas ja laina saadaan maksettua lyhyemmässä ajassa.
Mies sai lomautuslapun joiksikin viikoiksi ja toinen työnantaja on ihan onneissaan kun saa miehen sinne niinkin pitkäksi aikaa töihin, ellei lopullisestikin. Tarjosi jopa puoltatoista euroa tunnilta enemmän kuin toinen työnantaja.

Alkuperäinen kirjoittaja mitämitä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
teidän perheessä? Meillä onneksi positiivisesti, nyt on enemmän rahaa käytössä kuin koskaan ja hinnat halvat.

miten lama on tuonut teille lisää rahaa?

Miehellä nousi palkka ja minulla lisääntyi työt, osittain laman seurauksena. Ja kun korot on laskeneet ja osa tavaroista on halventunut niin rahaa jää enemmän käyttöön.

Yleisesti ottaenhan kaikki talousasiat on huonossa jamassa kun on tämä lama, mulla se ei kuitenkaan hirveesti vaikuta, kun olen opiskelija ja kesätyöpaikka tiedossa. :)

Positiivisesti siinä mielessä, että maksamme vähemmän korkoja lainoista.

Oli hieno juttu, että saimme vihdoin tehtyä kunnon säästösuunnitelmat ja selviytymissuunnitelmat (jos jompikumpi menettäisi työnsä) nyt kun alkoi taloudellinen tilanne pohdituttamaan. Tarkastimme myös, että kaikki vakuutukset on kohdallaan, pohdimme uudestaan säästökohteita ja aloimme pitää kulupäiväkirjaa, jotta selviäisi olisiko vielä joitakin säästökohteita päivittäisessä elämässä. Eli jo valmiiksi ihan hyvä taloudenhoito on nyt erityisen hyvää! :)

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Toistaiseksi positiivisesti. Bensa halvempaa, lainojen korot halvemmat.

Bensa halvempaa? :o

Jep. Sehän oli välillä jotain 1,5e/litra, jos oikein muistan.

On se sitä kyllä vieläkin,ainakin täällä.

Toistaiseksi positiivisesti. Bensa halvempaa, lainojen korot halvemmat.

Bensa halvempaa? :o

Jep. Sehän oli välillä jotain 1,5e/litra, jos oikein muistan.

On se sitä kyllä vieläkin,ainakin täällä.

Mun asuinpaikassa ei enää.

http://polttoaine.net/index.php?cmd=kaikki

Yhteistyössä