Onko lapsella lomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bibo

Jäsen
27.06.2007
372
0
16
Kuinka monen lapsellakin on loma silloin kuin teilläkin? Eli siis lasta ei viedä tarhaan kun itse on lomalla. Mun mielestä on outoa kun jotkut vievät lapsensa hoitoon ja itse lomailevat. Luulisi vanhemman haluavan viettää aikaa lapsensa kanssa ja eikö lapsikin ole oikeutettu lomaan...

Meillä on ollut. Siis silloin, kun lapset olivat tarhaiässä. Esikoisen kohdalla ei tarhaan edes saanut viedä, jos jompi kumpi vanhemmista oli kotona. Ei edes silloin, jos äiti oli sairaana.

Mä kun hämmästyin kun kaveri mies tekee juurikin näin. Itse lomalla ja lapsi silti hoidossa. Säälittää lapsi kun joutuu olemaan hoidossa kun iskä haluaa pitää ihan itse lomaansa (ryypätä päivät... ).

No meillä on tyttö nyt koko kesän ollut kotona ihan siksi että itsekin olen (opiskelen kyllä lomailun ohessa) ja muutettiin juuri uudelle paikkakunnalle. Kuitenkin jos olisimme muuttaneet tänne esim. viime talvena ja tyttö olisi ollut jo tutussa hoitoryhmässä olisin varmasti antanut olla osa-aikaisena ainakin kesäkuun ihan siksi että kaipaa 5v jo ikäistään seuraa päivisin. Odottaa jo nyt tarhan alkua kuin kuuta nousevaa :D

Totta kai lapsi on lomalla silloin kuin mekin miehen kanssa. Joskus vapaapäivinä mies on vienyt pojan hoitoon, jos on jotakin sellaista puuhaa, mitä ei lapsen kanssa kerta kaikkiaan saa tehdyksi - mut täähän on ihan eri asia.

Pojalla on aina lomaa silloin kuin mullakin, vapaapäiviä silloin kuin miehellä tai mulla,toisinaan myös mummupäiviä. :)
Se on asia joka mua suututtaa ihan kamalasti kun pieni, alle 2v lapsi on kesät talvet hoidossa 7-17, vaikka äiti kotona vauvan kanssa ja isä työttömänä.
Tosin muutaman tapauksen tiedän joihin on puututtukin ja lapsen hoitopäivää lyhennetty. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:
Kuinka monen lapsellakin on loma silloin kuin teilläkin? Eli siis lasta ei viedä tarhaan kun itse on lomalla. Mun mielestä on outoa kun jotkut vievät lapsensa hoitoon ja itse lomailevat. Luulisi vanhemman haluavan viettää aikaa lapsensa kanssa ja eikö lapsikin ole oikeutettu lomaan...

meidän lapset on lomalal silloin kun mulla ei oo töitä, sanmma onko se loma kesällä vai talvella.´
lapsemme eivät ole joak päivä hoidossa aamusta iltaan ei edes jhoitopäiväinään ole vältttämättä kahdeksaa tuntia

Yhteistyössä