Onko lapsesi sinulle rakas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja woman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja woman:
No ehkä ymmärrätte paremmin, kun ajattelette sitä, että saa keskenmenon ja menettää yhden lapsensa, vaikka ihan alkuraskaudessakin...
Tavallaan kaikki ne "mahdollisuudetki" on yhtä menetettyjä, eikö teistä?
Siis minusta lapsi ei ole vain munasolu ja siittiö, vaan se on LAHJA, joka ei suinkaan itsestäänselvästi tule, kun pistetään se munasolu ja siittiö yhteen...siihen tarvitaan jotain muutakin.
Ja jos ehkäisee, siinä tavallaan voi mennä moni lapsi "ohi"...

*pohtii syntyjä syviä*

Minun ensimmäinen raskauteni päättyi ensimmäisellä kolmanneksella keskenmenoon, se oli minulle läksy elämässäni, jota en olisi halunnut, mutta siitä oli minulle kyllä pitemmän päälle varmaan hyötyäkin. Ennen kaikkea siinä mielessä, etten kuvittele tai ajattele, että lapseni ovat minun, siis omaisuusmielessä, he ovat omia itsejään, joitten kanssa minulla on nyt onni elää. En joudu heistä luopumaan, kun en heitä omistakaan. Ja se, että jos heille tapahtuisi jotain peruuttamatonta ja pahaa, kyllä minun sittenkin olisi pystyttävä elämään, en tiedä miten siinä onnistuisin, mutta lähtökohtaisesti uskon, että ontuen kuten suurin osa muistakin, joille lapsenmenetys on osunut kohdalle.

En ole ajatellut koskaan sitä keskenmennyttä menetettynä ihmisenä, koska esikoisen syntymään johtanut raskaus alkoi, ennen kuin olisi ollut sen keskenmenneen laskettu aika. Esikoistani ei olisi, sitä ihmistä, jos se ensimmäinen raskauteni olisi jatkunut, sieltä olisi tullut toinen ihminen.

Ja kyllä minä luulen, että ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta ajattelen itse eri tavoin.

Jotenkin mä en ihan saa kiinni sun ajatuksesta... tai kyllähän mäkin usein menkkojen aikaan ajattelen, että tästäkin olisi voinut tulla rakas lapsi, mutta ihan tasan jokaisesta munasolusta ei vois muutenkaan syntyä uutta elämää, niin en mä osaa oikein ajatella tätä asiaa noin.

Ovat rakkaita...mutta jos ajattelisin noin sekoaisin....sillä minulla on ollut 20 keskenmenoa.....ja nuo kaksi elossa olevaa lastani on väkisin sisällä pidettyjä samoin kuin tämä kolmas vuokralainen täällä yksiössään....

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Jotenkin mä en ihan saa kiinni sun ajatuksesta... tai kyllähän mäkin usein menkkojen aikaan ajattelen, että tästäkin olisi voinut tulla rakas lapsi, mutta ihan tasan jokaisesta munasolusta ei vois muutenkaan syntyä uutta elämää, niin en mä osaa oikein ajatella tätä asiaa noin.

Ymmärsithän!:) Siis en sure joka menkkoja, mutta vähän siihen tyyliin...siis periaatteessahan joka menkoista voisi tulla rakas lapsi, mutta ehkä se nyt ei ole ihan mahollista kuitenkaan...mut jos ehkäisee, niin vielä vähemmän niitä sitten saa...no joo, tuo nyt ei ollut mikään uus tieto, heh, vaan siis ajattelen tätä "ohimenoa"... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Ovat rakkaita...mutta jos ajattelisin noin sekoaisin....sillä minulla on ollut 20 keskenmenoa.....ja nuo kaksi elossa olevaa lastani on väkisin sisällä pidettyjä samoin kuin tämä kolmas vuokralainen täällä yksiössään....

Apua mikä määrä. En tiennyt että noin monta voi ollakkaan. Varmaan tulet kuitenkin helposti raskaaksi? Miten vauvat pidetään väkisin sisällä?

Anteeksi uteluni, vastaa jos haluat..

Alkuperäinen kirjoittaja Eevi:

Apua mikä määrä. En tiennyt että noin monta voi ollakkaan. Varmaan tulet kuitenkin helposti raskaaksi? Miten vauvat pidetään väkisin sisällä?

juu tulen ehkäisyistä huolimatta....noh pelkkää vuodelepoa ja kohdunsuu ommellaan kiinni....jos se ei auta niin estetään tipalla supistukset.....

juu tulen ehkäisyistä huolimatta....noh pelkkää vuodelepoa ja kohdunsuu ommellaan kiinni....jos se ei auta niin estetään tipalla supistukset.....

Voi että mikä tilanne.. Paljon jaksamista ja onnea sinne loppuraskauteen!

Voi että mikä tilanne.. Paljon jaksamista ja onnea sinne loppuraskauteen!

kiitos :D odotan vain, että pääsen liikkeelle :D

Onko aivan äärettömän rakas?

Tuntuuko, ettet ikinä voisi luopua hänestä?

Tuntuuko, että kuinka ihmeessä joskus onkaan voinut olla ilman häntä?

...ajatteletko koskaan, kuinka monta yhtä rakasta, korvaamatonta mussukkaa sinullakin voisi olla, jos et olisi koskaan ehkäissyt?
Jos olisit antanut kaikkien rakkaiden tulla?

Minut tämä ainakin vetää hiljaiseks.

Molemmat ovat rakkaita ja en ajattele noin. Näille ei jäisi rakkautta jos tekisin lisää koska minusta lastenhoitaminen on hirvittävän raskasta, ruoan tekeminen ja jälkien siivoaminen ja lapset tulevat kalliiksi. Jos olen väsynyt kuten olin jo silloin kun molemmat olivat pieniä, ei jaksa väsymykseltä tuntea rakkauta.

Onko aivan äärettömän rakas?

Tuntuuko, ettet ikinä voisi luopua hänestä?

Tuntuuko, että kuinka ihmeessä joskus onkaan voinut olla ilman häntä?

...ajatteletko koskaan, kuinka monta yhtä rakasta, korvaamatonta mussukkaa sinullakin voisi olla, jos et olisi koskaan ehkäissyt?
Jos olisit antanut kaikkien rakkaiden tulla?

Minut tämä ainakin vetää hiljaiseks.

Minä en ole juurikaan ehkäissyt ikinä (kumia satunnaisesti) ja on kolme lasta, täytän pian 24v. Nyt on kyllä pakko rueta ehkäisemään, ei kai näitä loputtomiin voi vaan tehdä ;)
Ja kyllä, rakastan lapsiani niin että ihan sattuu!

Yhteistyössä