Alkuperäinen kirjoittaja woman:No ehkä ymmärrätte paremmin, kun ajattelette sitä, että saa keskenmenon ja menettää yhden lapsensa, vaikka ihan alkuraskaudessakin...
Tavallaan kaikki ne "mahdollisuudetki" on yhtä menetettyjä, eikö teistä?
Siis minusta lapsi ei ole vain munasolu ja siittiö, vaan se on LAHJA, joka ei suinkaan itsestäänselvästi tule, kun pistetään se munasolu ja siittiö yhteen...siihen tarvitaan jotain muutakin.
Ja jos ehkäisee, siinä tavallaan voi mennä moni lapsi "ohi"...
*pohtii syntyjä syviä*
Minun ensimmäinen raskauteni päättyi ensimmäisellä kolmanneksella keskenmenoon, se oli minulle läksy elämässäni, jota en olisi halunnut, mutta siitä oli minulle kyllä pitemmän päälle varmaan hyötyäkin. Ennen kaikkea siinä mielessä, etten kuvittele tai ajattele, että lapseni ovat minun, siis omaisuusmielessä, he ovat omia itsejään, joitten kanssa minulla on nyt onni elää. En joudu heistä luopumaan, kun en heitä omistakaan. Ja se, että jos heille tapahtuisi jotain peruuttamatonta ja pahaa, kyllä minun sittenkin olisi pystyttävä elämään, en tiedä miten siinä onnistuisin, mutta lähtökohtaisesti uskon, että ontuen kuten suurin osa muistakin, joille lapsenmenetys on osunut kohdalle.
En ole ajatellut koskaan sitä keskenmennyttä menetettynä ihmisenä, koska esikoisen syntymään johtanut raskaus alkoi, ennen kuin olisi ollut sen keskenmenneen laskettu aika. Esikoistani ei olisi, sitä ihmistä, jos se ensimmäinen raskauteni olisi jatkunut, sieltä olisi tullut toinen ihminen.
Ja kyllä minä luulen, että ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta ajattelen itse eri tavoin.