onko lapsesi yllättänyt sinut ja puolisosi "peiton alta"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinze
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinze

Vieras
meillä 6 vuotias nappula yllätti ja tottakai keskeytimme kaiken sen vuoksi ja vein lapsen sänkyynsä takaisin nukkumaan ja hän kyseli mitä teimme ja minä keksin jotain tosi onnettomia selityksiä, sitten poika sanoi että on nähnyt meillä joskus vihreän ja violetin tärisevän jutun (tiedätte varmaan mitä tarkoitan) ja siitä on kauan ku nuo tärisijät on ollu mukana kuvioissa eli siis lapsi on nähny meidät ennenki ja tosi kauan aikaa sitten, miten se sen voi muistaa?! mulla on oikeasti niin huono omatunto nyt, toivoisin että voisin kääntää kelloa taakse päin :(

On. Vein takaisin sänkyyn, ja kyselin vielä, että haluaako lapsi sanoa tai kysyä jotain, mitä vain? Ei halunnut, joten jätin asian siihen. Kysyy sitten kun kysyy. Mä olen sitä mieltä, että ei ne lapset mitään traumoja siitä saa, kunhan asiaa ei hyssytellä, vaan annetaan lapsen kysyä jos tahtoo. Jos kielletään puhumasta asiasta, sitten voi luulla että se on jotain pahaa ja kiellettyä, ja siitä ne traumat sitten lähtee. Eli en huolehtis liikaa. Lapselle voi selittää rehellisesti, että mies ja nainen tuppaa tekemään tälläistä silloin kun välittävät toisistaan oikein paljon, ja rakastavat toisiaan. Ei siinä ole mitään pahaa.
Enemmän olisin huolissani siitä, kun lapsukainen menee joskus esim. naapurin vanhalle rouvalle möläyttämään että on nähnyt äidin makkarissa sellaisen violetin surisevan pötkylän ;D

Alkuperäinen kirjoittaja vain ihminen:
Enemmän olisin huolissani siitä, kun lapsukainen menee joskus esim. naapurin vanhalle rouvalle möläyttämään että on nähnyt äidin makkarissa sellaisen violetin surisevan pötkylän ;D

no ku tuollainen tuo meidän nappula tuppaa olemaan..:/ se ei paljon juttujaan säästele tuntemattomienkaan seurassa..

Yhteistyössä