Onko lastenhoito oikeesti tämmöstä.. synnytystäkin jännitetään :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummitäti

Vieras
Sain aamulla puhelun tulla hoitamaan kummipoikaani 1vuosi ja 7kuukautta kun äitinsä ja isänsä lähtivät synnyttämään pikkusisarusta. :) Näin oli sovittu ja aamukuudelta saavuin paikalle.
Tässä jännitellessä ja varttuessa ajattelin vähän siivoilla ja leipoa tuoretta leipää, mulla on lupa kuleksia täällä kaapeilla :D Aloin imuroida kun poika heräs, mut eihän siitä meinannu tulla mitään! Jätkä on joka välissä "auttaa, auttaa" siis sotkottaa :D ei meinannu imuroinnista tulla mitään, saati lattianpesu... Pesin myös yhen koneen pyykkiä, jotka pikkumies puhtaina levitti pitkin taloa. Mä ripustin ne samat pyykit vissiin 3 kertaa :) Ja entäs se leipominen....... olis pitäny leipoa ensin ja siivota vasta sitten :/
Mulla ei ole lapsia, ainakaan vielä. Mut onko se aina tämmöstä??? Jätkä on kyllä ollu ihan hyväntuulinen ja aurinkoinen koko päivän, kai se sitten kummitätistäkin tykkää :)
Ja synnytys on edennyt hyvin kuulemma, hitaasti vain :/ Kamalia parkasuja puhelimesta kuului (veljeni vaimo siis ei itte ollu puhelimessa) Onko se synnyttäminenkin noin järkkyä??

Kyllä siihen lastenhoitoon tottuu kun saa rutiinit. Ja ei se synnytys ainakaan mun mielestä mikään kamala ollu :) Ja aika nopeestihan se on ohi, yleensä ei kestä päivääkään!

Musta sä oot pärjänny hirmu hyvin, jos oot kerran kerenny imuroimaan ja pesemään pyykkiä, sekä leipomaankin lapsen kanssa. Tuotahan se on kun löytyy yksi auttava käsipari lisää, joka oikeasti kyllä vain sotkee. Synnytystä en voi kommenoida, kun en koskaan ole supistuksia kokenut.

:) :D

Piti välillä ottaa rieskat uunista. Ja kattoa ettei tuo jätkä tapa itseään kun kiikkuu pöydille.....
Taidan mä silti tehdä lapsia, tai siis jos saan niitä. Ihan hauska vaikka töinen päivä takana, ja näyttää siltä että yöksikin jään. Veljeni vaimo on kuulemma "auki 6 senttiä" eikös sitä kymmenen tarvita ennenkuin vauva syntyy?
Kysyin tältä kummipojaltani että mitähän äiti ja isi sairaalasta tuokaan niin hän vastasi: "pallo!" Onkohan äitinsä vatsa ollut pallo täällä puheissa kotona :D
pirusti kyllä nyt jännittää.

Kerrompa vielä vaikkei ketään kiinostaisikaan: TYTTÖ tuli!!! Kuulemma iso ja kovaääninen :) Veli itki puhelimessa kun soitti :') tytönkin isänä nyt.
Mä kysyn huomenna tuoreelta isoveljeltä miltä tuntuu kun on pikkusiskokin olemassa. Sovittiin että mä jään tänne yöksi ja veljeni vaimoneen ja tuoreen tytön kans sairaalaan kun saivat perhehuoneen. Mikäs tässä mulla on ollessa, poika veteli iltapuuroa enempi napaan kuin mä koskaan ja maitopullon päälle vielä :) Ei taida vielä tajuta olevansa isoveli. Nyt ainakin nukkuu kuin vauva :)
Taidan kohta itekkin mennä maaten, leipomukset hoideltu ja kyökki on siisti. Josko vielä tekis täyskärin huomenna uudelle tytölle ja vanhemmille? Ei aikonu veljenvaimo kauaa kuulema viihtyä sairaalassa.
Hyvää yötä, mä pohdiskelen lisää itsekseni kohta petissä. :) Mukava fiilis jäi tästä päivästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kerrompa vielä vaikkei ketään kiinostaisikaan: TYTTÖ tuli!!! Kuulemma iso ja kovaääninen :) Veli itki puhelimessa kun soitti :') tytönkin isänä nyt.
Mä kysyn huomenna tuoreelta isoveljeltä miltä tuntuu kun on pikkusiskokin olemassa. Sovittiin että mä jään tänne yöksi ja veljeni vaimoneen ja tuoreen tytön kans sairaalaan kun saivat perhehuoneen. Mikäs tässä mulla on ollessa, poika veteli iltapuuroa enempi napaan kuin mä koskaan ja maitopullon päälle vielä :) Ei taida vielä tajuta olevansa isoveli. Nyt ainakin nukkuu kuin vauva :)
Taidan kohta itekkin mennä maaten, leipomukset hoideltu ja kyökki on siisti. Josko vielä tekis täyskärin huomenna uudelle tytölle ja vanhemmille? Ei aikonu veljenvaimo kauaa kuulema viihtyä sairaalassa.
Hyvää yötä, mä pohdiskelen lisää itsekseni kohta petissä. :) Mukava fiilis jäi tästä päivästä.

Onnea kaikille siellä! Sulla on ihana asenne lasten- ja kodinhoitoon ainakin jo valmiiksi. :) Siisti koti, vaikka kukkakimppu ja täytekakku ois varmasti ihana kotiintulolahja.

Ootpa sie ihana hoitotäti :heart: Just tuota pienet lapset kaipaa, arkisia puuhia, yhdessäoloa ja välittämistä!

Niin ja vastaus kysymykseesi, on se, se on just niin tota :D
Ja kivastihan teillä on mennyt, meillä 1v9kk poika pelkää imurin kovaa ääntä, joten joudun joka kerta joko viskaamaan pihalle isänsä kanssa tai sitten pitämään puolen tunnin puheen siitä miten äiti nyt aikoo kyllä imuroida ja poika voi mennä sohvalle katsomaan miten turvallista on ja miten voi vaikka keksinkin saada ja ohjelmaa katsoa ja ja ja ...! :D

Yhteistyössä