Onko lentoyhtiöllä väliä, kun matkustatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja afgrf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on viiden eri lentoyhtiön kanta-asiakaskortit ja aika lailla yhtä tyhjän kanssa kaikki ovat. Esimerkiksi SAS:illa olen saanut pisteet yhteensä viidestä lennosta ja niillä ei saa edes sellaista pientä matkalaukkuun kiinnitettävää "nimilappua" sieltä Eurobonus Shopista. :laugh:

Finnairin pisteillä olen joskus saanut ostettua joulutarina DVD:n heidän pistekaupastaan, mutta kertaakaan ei ole pisteitä ollut niin paljoa, että riittäisi edes kotimaan lentoon. Finnairin pisteet sitä paitsi vanhenee nykyään jo 3 vuodessa, aiemmin olivat 5 vuotta voimassa. Paljon suuremman hyödyn saa kun etsii sen edullisimman lennon eikä ala miettiä paljonko saisi pisteitä. Pisteillä hyötyäkseen täytyisi olla tosi usein lentoja.

Te jotka korostatte palvelua, siis...mä olen varmasti vaatimaton asiakas, joka ei osaa kyllä ymmärtää palvelun päälle: kunhan pääsee perille, jaksaan itsekkin ostaa kupin kahvia omalla rahalla,

Minäkään en ymmärrä palvelun päälle. Olen matkustanut 9:llä eri lentoyhtiöllä enkä ole juuri huomannut eroa palvelussa mihinkään suuntaan. En edes huomioi niitä lentoemäntiä muuten kuin silloin kun tulen koneeseen, kaikki seisovat ihan samalla tavalla siinä oviaukon ympärillä ja sitten kun tarjoilevat jotain niin vastailen heille. Ei minua kiinnosta laskea montako kertaa he hymyilevät tai muuta vastaavaa.

Muutaman kerran jälkeen nykyisin on tärkeintä että se on mikä tahansa muu kuin finnair, ollaan nyt pari kertaa jääty reissusta lakon takia, muut yhtiöt senkun lentää

Minäkään en ymmärrä palvelun päälle. Olen matkustanut 9:llä eri lentoyhtiöllä enkä ole juuri huomannut eroa palvelussa mihinkään suuntaan. En edes huomioi niitä lentoemäntiä muuten kuin silloin kun tulen koneeseen, kaikki seisovat ihan samalla tavalla siinä oviaukon ympärillä ja sitten kun tarjoilevat jotain niin vastailen heille. Ei minua kiinnosta laskea montako kertaa he hymyilevät tai muuta vastaavaa.

En minäkään niin ole kiinnittänyt huomiota palveluun kuin että Ryanair ja Singapore Airlines ovat todellisia poikkeuksia. Vähän vain eri lailla. :D

Mulle on tärkeätä palvelua mm se että jos kone on myöhässä ja vaikuttaa jatkolentoihin, mulle järjestetään välittömästi kuljetus vaikka jonkun toisen firman koneella. Ja se että lennot ovat inhimilliseen aikaan, en kuluta aikaa kentillä turhaan, jne. En esim usko että Ural Airlanes ihan kaikkeen tähän pystyy...

Palvelua on muutakin kuin se, että lentoemäntä iskee eteen "herkullisen" lentokoneaterian. Paitti että Singapore Airlanesin tee oli oikeasti juotavaa, mitä muualla harvemmin on.

Lentoemon hymyily ei siis oo mulla kriteeri, mutta varmaan lomajärjestäjää valikoisin pakettimatkalle sen mukaan, mikä lentoyhtiö tarjoisi isoimmat jalkatilat tai voisin maksaa siitä jopa extraa.

Viimeksi muokattu:
Ensimmäisellä lennollani käytin Skadinavian Airlinen koneita ja Blue 1 Avrolineria. 2005 Matkalla Suomi - Japani välisillä lennoilla. Yksi vaihto menen tullen. 2009 lennoilla oli 3 konetta joita kaksi lentoa suoritin A320 koneella Helsinki - Fanfurt välisellä lennoilla koneet olivat Germanwingin emoyhtiön Lufhantsan koneita. Yölennon lensin myös Germanwingin emoyhtiön Lufhantsan A330 - 321 koneella. Yhdysvaltai sisäisellä lennolla lensin mennen tullen Daemlainereilla. Paluukyytikin oli A330 - 321 kone. Lento oli päivälento. Fanfurtissa se lento oli klo 11 keskipäivällä. Lentoreitti oli Fanfurt - Denver - Fanfurt. Paluukyyti oli iltalento Fanfurt - Helsinki se oli sunnuntailento. Matkaltani toin kaksi mintsua. Kultasiivet sai Lufhantsa ja United Aerveisin koneet. Valitettavasti tuo tahra tuo monelle kysymyksen. Uskallanko enään lentää? Uskaltaako astua lentokoneeseen? Miksi se lentopelko on niin konreettinen? Voin vain ihmetellä. Eihän ihmistä olekkaan luotu lentämään. Se johtuu osittain juuri tästä. Siksi kun meillä ei ole omia siipiä ne täytyy lainata.

Yhteistyössä