Onko liiallista kannustamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Miehen siskontyttö on nyt vajaa 16v ja haluaisi kovasti tatuoinnin. Äitinsä ei anna, mut aikoo ottaa ite kun täyttää 18v. Jollain tytön kaverillakin on ja mä mainitsin, että mullakin on, mut se on aikalailla piilossa. Sanoin hälle, että odota nyt pari vuotta ja ota sitten kun äitisi ei anna ennen sitä ottaa. Kannustanko liikaa vai olisko pitäny sanoa jotain tyyliin..se on sit koko lopun ikää ja sitä ei saa pois jne...Mun mielestä periaatteessa on tyhmää kieltää 16v tytöltä tatska kun on kumminkin tietoinen asiasta/pysyvyydestä/mahd.vaaroista.

Minusta on ihan fiksua toki muistuttaa faktoista yms. mutta myös siitä että ehkä ois parempi odottaa sits e pari vuotta. Ja se omakin mieli voi muuttua siinä ajassa.

Me käytiin muuten tästä asiasta keskustelua just miehen kanssa. Mä kun oon sitä mieltä että poika ottaa just niin paljon tatuointeja ja lävistyksiä kuin haluaa ja mies taas sanoi ettei muuten ota ainuttakaan ennen kuin on täysi-ikäinen :D .

Mun mielestä sä toimit just hyvin. Tyttö saa vielä pari vuotta miettiä ja kypsytellä ajatusta. Jos ja kun vielä silloinkin haluaa ottaa tatskan niin sitten ottaa. Niin kauan kun tatuointi ei oo keskellä naamaa, rystysissä tai kaulassa, niin mitä ihmeen pahaa niissä on??

Mun äiti on jo lähemmäs 50 ja meillä on nykyään yhteinen harrastus! Välillä n. kerran pari vuodessa käydään kimpassa ottamassa tatuoinnit. Ei tosin samanlaisia :laugh: Itse otin ensimmäiset kaksi tatuointiani alaikäsenä ihan äidin luvalla... että sellanen mummo meidän mukulalla :D

Siehän kannustit miettimään asiaa vielä pari vuotta. Jos tatuointi on ajankohtainen asia parin vuodenkin päästä, niin kyseessä on silloin jo todella tarkkaan harkittu päätös.

Eli ihan fiksusti teit.