Onko liian aikaista mennä varhaisultraan rv 6+6?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pörri pörriäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pörri pörriäinen

Vieras
Haluan mennä oman mielenrauhani ja malttamattomuuteni takia varhaisultraan. Nyt olen selaillut kaikkien 70 km säteellä olevien yksityisten lääkäriasemien ajanvarausta ja ainoa "sopivin" vapaa gynekologiaika olisi silloin kun kuukautisista laskettuna olisi rv 6+6. Seuraava vapaa-aika johon töidentakia pääsisin menee tästä ajasta 3 viikonpäähän. En malttaisi odottaa viikoille 9+6, mutta onko järkeä mennä vielä noin aikaisin? Katsoin eri sivustoilta, että hyvällä tuurilla näkyisi jo sykekin, mutta silti vähän epäilyttää. Lähinnä haluaisin tietää, että alkio on kohdussa ja juuri sen sykkeen.

Kyllä sykkeen pitäisi näkyä kun viikkoja on li 6. Itsellä näkyi 6+2. Se taas on eri asia onko viikkoja oikeasti niin paljon. Näyttikö raskaustesti plussaa ajallaan? (eli 4+0)

Näytti viivatesti selkeän plussan päiväpissasta 3+6. Digitestun tein seuraavana aamuna ja siinä "raskaana 1-2". Ovulaatio oli kp 14, kärsin järkyistä ovulaatiokivuista ja käytin cb:n testiä, niin olen siitä melko varma.

En menisi myöskään 9+6, kun nispaoimu-ultra on monesti jo 10-11viikolla, ei oo mitään järkeä käydä parin viikon välein. Jos haluat malttamattomuuttasinjotain tehdä niin meet silloin 6+6. Voithan soittaa vielä niihin firmoihin, aina ei kaikki ajat oo nettiajanvarauksessa.

Kiitos "vieras" vinkistä! En ole tullut ajatelleeksi, että joissain paikoissa raskausseurannat pitää varata aika puhelimella. Mehiläisen ohjeissa ei kuitenkaaan lukenut mitään sen suuntaista ja luulisi, että jokaisen gynekologin vastaanottohuoneesta löytyy ultralaite on kuitenkin niin perusväline.

En mä näe mitään syytä mennä varmistamaan ultralla raskautta noin aikaisessa vaiheessa. Kuuntele kehoasi, eiköhän siltä vastaus tule. Ja jos ei mitään vuotoja yms. oireita tule niin eiköhän kaikki ole hyvin.

Kävin esikoista odottaessani ultrassa rv 6+5 (verenvuodon vuoksi). Mulla ei silloin näkynyt edes alkiota. Rv 7+5 näkyi sitten alkio ja syke. Viikotkin tiedettiin tarkkaan, koska kyseessä oli ivf-alkuinen raskaus. En siis sinuna menisi vielä 6+6 vain mielenrauhan takia, sillä voit joutua vielä käymään uudestaan.