Onko liian epäreilua jos lapsilla eri määrä kummeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coatrack
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

coatrack

Aktiivinen jäsen
10.03.2006
5 156
0
36
Esikoiselle pyydettiin kolme kummia (kaikki sinkkuja), joista yksi ei ole ollut meihin missään tekemisissä oman perheen perustettuaan, eli käytännössä kummeja on lapsen elämässä kaksi.

Tulevalle lapselle yritetään vahingosta viisastuneena keksiä takuuvarmasti elämässämme pysyvät ihmiset ja ollaan keksitty kummiksi ainoastaan yksi "hyvä "ihminen (+hänen puolisonsa siinä sivussa). Emme odota kummien olevan mitään lahja-automaatteja tms, mutta väistämättä tulee mieleen että esikoisella on kaksi muistajaa ja kyläpaikkaa ja toisella lapsella vain yksi, ja se tuntuu vähän epäreilulta. Mutta onko se liian epäreilua, pitäiskö meidän keksimällä keksiä jostain vielä toinen kummi, vai pärjättäiskö vain tuolla pariskunnalla, voihan sitä kummeja lisätä myöhemmin elämässä jos joku hyvä sattuisi kohdalle.. :/

Me pyydettiin esikoiselle neljä kummia, ja on sitten tuntunut, että toisillakin pitää olla saman verran. Täytyy sanoa, että ehkä olisi tyydytty vähempään, jos olisi tiedetty, että näinkin isoksi perhe kasvaa, vaikeaa on välillä ollut kummeja keksiä. Mutta ei kai sitä täysin tasapuolinen millään pysty olemaan, vaikka kaikilla siis onkin saman verran kummeja, pitävät toiset kummit paljon paremmin yhteyttä kummilapseensa kuin toiset. Eli meilläkin jollakin lapsella on neljä kummia, jotka pitävät yhteyttä, ja toisella kenties yksi. Millään ei voi ennakoida, vaikka kuinka miettisi, että olisi kummit, jotka pitäisivät yhteyttä, niin koskaan ei tiedä, miten ihmisten elämäntilanteet muuttuvat.

Meillä on 2 kummia esikoiselle ja tälle tulevalle vauvalle ollaan ajateltu neljää kummia. Tämä on vähän kuin olosuhteiden pakosta kun ollaan 99,9% varmoja ettei lapsia tule enää lisää. Eli nyt täytyy pyytää sisarukset sekä mun että miehen puolelta.

Meillä oli esikoisella kummeina kaksi pariskuntaa, jotka molemmat sattuivat sitten eroamaan, joten häntä muistetaan sit neljästä suunnasta, eli vähän liikaa on.

Kahdella nuoremmalla on kolme kummia molemmilla, pariskunta ja yksi nuori tyttö.

Meillä esikoisella kolme ja nuoremmalla kaksi kummia. Ja nuoremman lapsen kummipari eronnut sittemmin, joten käytännössä näköjään enää yksi. Kummit ovat meillä kuitenkin molemmilla lähisuvusta (tai ainakin se pariskunnan toinen puolisko), joten eriparisuus ei haittaa. Molempia muistettaisiin ehkä ilman kummiuttakin.

Mun veljellä on 3kummitätiä ja 1 kummisetä.
Mulla on 1 kumpaakin. Kummitäti on tällä hetkellä tavallaan kadonnut, kummisedän tuntee paremmin melkeinpä mun veli ja sisko. Mutta ei se mua haittaa, veljen kummit on mullekin läheisiä aikuisia olleet lapsenakin jo.

Yhteistyössä