Onko liian laiha 1v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meikku

Vieras
Juuri oltiin 1v neuvolassa ja pojan mitat oli 80cm ja 9300gr.

Omasta mielestäni poikani on hoikka mutta ei nyt mitenkään laiha. Mutta joka paikassa jaksetaan ihmetellä noita mittoja. Ja nyt kun käytiin lääkärissä ihan muusta syystä, niin ensimmäiseksi sanoi "Ai täältä tuleekin tällainen hoikka tapaus." Olin ihan ihmeissäni.

Onko minulla silmissä ruusunpunaiset lasit, jonka kautta poika näyttää minusta ihan terveeltä vaikka on liian laiha?

Meillä tyttö oli 80cm 10,6kg ja oli kuulemma just ihan ihannepainossaan (terveydenhoitaja sanoi). Mitat ei kuulostaa mitenkään ylilaihalta, mielestäni.

niin ja tyttö oli tällöin 1v3kk7pv ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Käyrien mukaan on liian hoikka. Meillä oli 1v 78cm ja 9400g. Käskettiin lisätä öljyä puuroon ym, että pulskistuisi.

Joo ja teillä kuitenkin 2cm lyhyempi ja 100g painavampi...

Tota samaa mä oon kuullut kuukausi tolkulla. Että öljyä ruokiin ja sitä ja tätä...
Ja kaikkea paitsi pakkosyöttämistä on kokeiltu...
Ja koko ajan on kuitenkin kasvanut ihan omalla käyrällään eli ei ole tullut mitään äkillisiä pudotuksia painoon tai kasvun hidastumisia.

Alkuperäinen kirjoittaja on on:
onhan tuo hoikka jos 4kk ikäinen vauvakin painaa joillakin yli 10kg.

Ei, vaan yli 10kg painava, 4kk vanha on turhan pullukka.

Meidän poika oli alle 9kg ja 78cm pitkä. Ei ole laihan näköinen, sellanen jäntevä kaveri vaan :)

Mulla myös esikoinen (tyttö) oli ihan samanlainen. Hän oli 1-vuotiaana oli 75cm ja 8150g. Edelleen hoikka, mutta erittäin terve ja eläväinen ekaluokkalainen.

Joten sinänsä tän pitäisi olla mulle ihan tuttua. Mutta alkaa vaan vähitellen ärsyttää... Ei kai kaikki voi kulkea sillä p..**keleen 0-käyrällä. Miksi tuosta hoikkuudesta pitää tehdä niin iso numero.

Ei ne käyrät ole niin tärkeitä, pää asia että niin pituutta kuin painoa tulee kumpaaki tasaisesti lisää, jos joku kuukausi toista tullu vähempi seuraavana on sitä tullu enempi.

Meidän yksivuotias oli 74 cm ja 7.7 kg. Tosi hoikka on. Hoikkuudessa ei varmaan ole muuta huonoa, kuin ettei ole yhtään vararavintoa, jos lapsi sattuu sairastumaan ja ruoka ei maistu muutamaan päivään.

Yhteistyössä