Onko liian pitkä nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meneekö överipitkäksi, jos laitetaan tytölle nimeksi Pihla Mathilda Ingrid?

Pihla Matilda oli yksi vaihtoehto, mutta mies haluaa Matildaan h:n mukaan. Minunkin mielestä Mathilda näyttää kivemmalta kuin Matilda (lausuttunahan ovat samanlaisia), mutta pelkään että tyttö joutuu tavaamaan nimeään kun Matilda on Suomessa tutumpi kirjoitusasu.

Sovittiin miehen kanssa, että hän saa h-kirjaimen, jos minä saan perään vielä kolmannen nimen.

Nuo kolme toimisivat paremmin Pihla Ingrid Mathilda -järjestyksessä.
Itse en ole koskaan oikein tajunnut kolmen nimen ideaa, mutta ei tuo liian pitkä ole.

Jaa, mun mielestä taas just tuossa alkuperäisessä järjestyksessä. :D

Ja niin, mun mukuloilla, kuten mulla, on myös kolme nimeä. En pelkää nimihirviöitä (siis pitkiä nimiä), ehkä mun oma nimi on jo totuttanut siihen... :whistle:

Hieno nimi se on. Sitä paitsi etunimeähän sitä yleensä käytetään, vai tuleeko Mathildasta se etunimi, en lukenut tarpeeksi tarkasti näköjään. Eli Pihla on ihan tavallinen ja helppo nimi. Harvoin tuota koko nimirimpsua tarvii mihinkään tavata. Se on ihan yks ja sama mitä ne muut nimet ovat.

Musta se on jotenkin sellanen, tönkkö, kun mun suuhun ei istu tuo tilda loppu ja tuo ng ei vaan sovi suomalaiseen suuhun, tai nimeen mun mielestä. Pihla Mathilda Ingrid, Pihla Ingrid Mathilda?
Tuo on jotenkin kova nimi, jonka takia siis kuulostaa aika pitkälle. Minusta vaatis loppuunsa jotain pehmeää, kuten Adele tai joku Cecilia, Ellen, Vadelma, Vanilja, Melodia, Adeliina, Lilian tms :D
Mutta pääasia että itse tykkäätte. Ei hullumpi noinkaan.