Onko liikaa lihaa jos 400g=18 purkkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvansose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvansose

Vieras
Eli siis tein 8 kk vauvalle lihasosetta. Naudanpaistijauhelihaa oli 400g. Perunoita, porkkanoita, kukkakaalia jne en laskenut vaan laitoin ihan summassa. Sosetta tuli yhteensä 18 purkkia. Aloin miettimään tuliko lihaa suhteessa liikaa per purkki. Onko täällä joku joka on perehtynyt asiaan ja osaisi vastata?

enpä usko että siitä on haittaa vaikka tuon lapselles syötätkin. :) en jaksa noita suhteita alkaa laskemaan,voi olla että enemmän lihaa mitä lapsi tarvitsisi mut ei se nyt vaarallistakaan ole! Jatkossa pakasta lihat erikseen vaikka jääpalarasioihin ja otat sieltä aina yhden ruuan kanssa,eikö se ollut teelusikka tai pari lihaa päivässä mikä riittää lapsen tarpeisiin eka vuoden ajan.

hei,

onko sulla purkin koko se pikkuinen 1,2dl? jos näin niin on aika tuhti satsi, lihan osuus 18 prossaa kun esim valmissoseissa on se 7-10%. Kannattaa seuraavalla kerralla laskea myös kasvisten ja veden määrä, niin tulee hyvät kokonaisuudet.

Ok kiitos tiedosta. Ennen olen tehnyt ohjekirjasen mukaan, mutta nyt en löytänyt sitä. Oli vasta kolmas kerta niin en muistanut ulkoa. Pitää tehdä kasvissosetta ja yhdistellä lihasoseeseen samalla kun sulattelee.

Alkuperäinen kirjoittaja soseena:
hei,

onko sulla purkin koko se pikkuinen 1,2dl? jos näin niin on aika tuhti satsi, lihan osuus 18 prossaa kun esim valmissoseissa on se 7-10%. Kannattaa seuraavalla kerralla laskea myös kasvisten ja veden määrä, niin tulee hyvät kokonaisuudet.

mulla ei nyt varmaan raksuta, mutten tajua, miten ton prosentin laskit..?

ap:lle sellainen vinkki, että pakasta purkeissa pelkästään kasvissoseita, ja lihat jääpalakuutioissa; helposti vaihtelua ruokaan, kun samaan soseeseen voi eri päivinä laittaa nautaa, broiskua tai lohta esim. :) ja aiemmin ainakin sanottiin, että se jääpalakuutiollinen olis sopiva suhde lihaa sellaiseen isompaan purkilliseen.

aikuiselle käsittääkseni suositellaan, että lihaa olisi noin kuudesosa aterian määrästä.

Meillä lihat ja kasvissoseet pakastetaan jääpalakuutioissa, ja 400g lihapaketista tulee juurikin tuo 18 jääpalaa. Olen laittanut koko palan yhdellä aterialla, mutta antanut sitten toisella aterialla pelkkää kasvissosetta.

Minkä kokoisia jääpalamuotteja mulla on?

Mä heitin aina vaan summassa kaikkea sekaisin. En mitään laskeskellut, ja varmasti tein tuhdimpaa tavaraa mitä kaupan vesiruuat on. Hyvin kelpasi, ja samaa linjaa jatkan kakkosen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onko sulla purkin koko se pikkuinen 1,2dl? jos näin niin on aika tuhti satsi, lihan osuus 18 prossaa...
Yhdessä purkissa on 22g lihaa (400 / 18).
Jos kyseessä on se pikkupurkki, mahtuu siihen noin 125g ruokaa.
Loppu on yksinkertaista prosenttimatikkaa eli:
22 / 125 * 100 = 17,5%

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onko sulla purkin koko se pikkuinen 1,2dl? jos näin niin on aika tuhti satsi, lihan osuus 18 prossaa...
Yhdessä purkissa on 22g lihaa (400 / 18).
Jos kyseessä on se pikkupurkki, mahtuu siihen noin 125g ruokaa.
Loppu on yksinkertaista prosenttimatikkaa eli:
22 / 125 * 100 = 17,5%

ok, kyllä toi prosenttimatematiikka on ihan tuttua, mutten ymmärtänyt mistä toi 125g tulee. :)

Kuumimmat

Yhteistyössä