Onko liikaa pihavaloja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kehtaako vielä laittaa valoilla varustetun kranssin ulko oveen, jos kirkkaat valosarjat on jo pensaassa, räystäässä ja ison ruukun ympärillä?

Se valokranssi kävis sisällekin, mut ei vaan tahdo keksiä mitään hyvää paikkaa sille, muuta kuin se ulko ovi.

Ollaan melkein ainoat joilla ylipäätään on pihassa noita valoja laitettuna, tässä rivitaloalueella, niin kattooko muut meitä ihan hulluiksi.

Itse tykkään paljon noista talven pihavaloista, kunhan ne ei oo mitään räikeen värisiä. Meil on sellasia pieniä led valoja.

Miten te muut laitatte?

Mä panostan sisätilavalaistukseen.

Mutta ei kai siihen ole naapureilla mitään/paljonkaan sanomista. Meinaan jos hiukankaan paremmalla maulla pistät kun meidän kylän yleinen nähtävyys tähän vuodenaikaan :o

Se ripustaa niitä hiljakseen ainakin kolme viikkoa- uus sarja alkaa mihin edellinen suurinpiirtein päättyy- on perinteistä ja värikästä, vilkkuvaa ja välkkyvää, seassa poro ja reki + vielä joka ikkunalla erilainen valo.
Mä aina ihmettelen että kuinkahan hurjasti sen sähkömittari pyörii ja koska paukahtaa sulake :o

Meillä kiertää ympäri talon räystäässä yksikertaiset ja pienet valot, valkoiset, ja leikkimökin ympäri samaten, mutta siniset. Muuten sit tunnelmaa luodaan kyntteliköillä ja muilla valohässäköillä ikkunoissa, ja lyhdyillä ja ulkotulilla pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:

Mutta ei kai siihen ole naapureilla mitään/paljonkaan sanomista. Meinaan jos hiukankaan paremmalla maulla pistät kun meidän kylän yleinen nähtävyys tähän vuodenaikaan :o

Se ripustaa niitä hiljakseen ainakin kolme viikkoa- uus sarja alkaa mihin edellinen suurinpiirtein päättyy- on perinteistä ja värikästä, vilkkuvaa ja välkkyvää, seassa poro ja reki + vielä joka ikkunalla erilainen valo.
Mä aina ihmettelen että kuinkahan hurjasti sen sähkömittari pyörii ja koska paukahtaa sulake :o

:laugh: :laugh: Perheen isä on meikäläiselle vähän sukua. :laugh: :laugh: Onneksi meihin muihin ei ole tuollainen into iskenyt. :x
Ehkä he yrittävät koristella pihansa/talonsa amerikanmalliin. :whistle:

Rohkeasti vain valoja, ne on kivan näköisiä. Meillä on parvekkeella valosarja ja ulkolyhty,
ja joka ikkunassa jotain valoa tai kynttelikkö. Ei olla vielä pidetty päällä juurikaan, mutta on
viritelty valmiiksi. Onhan se kranssi tarkoitettu ulos? Sellaista en ole nähnytkään.
Mulla on ovessa jouluna tavallinen runsaskoristeinen kranssi.

Asutaankohan me samalla paikkakunnalla... :whistle: Meinaan täällä on kans tuommonen vastaava nähtävyys, missä on vuosi vuodelta aina vaan enemmän ja enemmän jouluvaloja, jos jonkin moisia...

Alkuperäinen kirjoittaja tassut:
Rohkeasti vain valoja, ne on kivan näköisiä. Meillä on parvekkeella valosarja ja ulkolyhty,
ja joka ikkunassa jotain valoa tai kynttelikkö. Ei olla vielä pidetty päällä juurikaan, mutta on
viritelty valmiiksi. Onhan se kranssi tarkoitettu ulos? Sellaista en ole nähnytkään.
Mulla on ovessa jouluna tavallinen runsaskoristeinen kranssi.

Juu siis paketissa lukee että sisä ja ulkokäyttöön. Siinä on muuntaja ja se tulee meillä jokatapauksessa sisäpistorasiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Asutaankohan me samalla paikkakunnalla... :whistle: Meinaan täällä on kans tuommonen vastaava nähtävyys, missä on vuosi vuodelta aina vaan enemmän ja enemmän jouluvaloja, jos jonkin moisia...

Joululehdessä ja uusimmassa Kotivinkissäkin oli esitelty yksi talo, jossa oli käyty valojen osalta ottamassa mallia jenkkilän jouluvaloloisteesta. =) Sattuuko olemaan teidän kylän nähtävyyksiä? :D

Ooops :ashamed: mä ihan unohdin olla varovainen tuota kuvausta tehdessäni....

Tyssy asuu ainakin paikkakunnalla- Sisukin taitaa ? (on noita vastaavia nähtävyyksiä tässä ihan lähellä kyllä kaksi muutakin, ei 'isoon tien' varres.

Jos Sisu sun profiili pitää paikkansa niin ei olla samalla paikkakunnalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Pistäkää paremmaksi. :)
http://www.youtube.com/watch?v=rmgf60CI_ks

Joku tän viime vuonna jo linkitti, aika vaikuttavaa, tosin mun suht ekologinen sydämeni itkee.

pitikin jäädä kattomaan, alko päänsärky kolkuttamaan ohimoita

Ooops :ashamed: mä ihan unohdin olla varovainen tuota kuvausta tehdessäni....

Tyssy asuu ainakin paikkakunnalla- Sisukin taitaa ? (on noita vastaavia nähtävyyksiä tässä ihan lähellä kyllä kaksi muutakin, ei 'isoon tien' varres.

Jos Sisu sun profiili pitää paikkansa niin ei olla samalla paikkakunnalla :)

Pitää se paikkansa, siispä muuallakin on tämmösiä "valohulluja" kun nää meidän piakkakunnan tyypit...

Yhteistyössä