Onko luvaton poistuminen työpaikalta kyseessä, jos on todistus th:lta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon aina sanonut pomolleni, kerta ei järjestä työterveyshuoltoa, saa kelvata terveydenhoitajan todistus. Ei ole sen jälkeen vaatinut lääkärintodistusta. Olen selittänyt, että terveysasemalta ei saa lääkäriaikoja flunssan tai mahataudin takia. Tosin sairastelen melko harvoin. Yksityiseltä en mene hakemaan kallista todistusta, siksi, että mulla on flunssa. Ja palkka on maksettu eikä potkuja tullut. Tosin 7 vuoden aikana mulla on kolme sairaslomaa ollut.

[QUOTE="a p";28011363]Ehkä teillä ei voi, mutta meillä Helsingissä th voi kirjoittaa 1-4 päivän sairaslomatodistuksen joka on yhtä pätevä kuin lääkärintodistus, ja tosiaan kaikista sairauksista ei täällä saa lääkäriaikaa ollenkaan tk:sta.[/QUOTE]

Mutta riippuu työnantajalta kelpaako palkan perusteeksi. Meillä ei kelpaa muu kun lääkäri tai työterveyshoitajan...siis oman.

[QUOTE="Voi";28011533]Mutta riippuu työnantajalta kelpaako palkan perusteeksi. Meillä ei kelpaa muu kun lääkäri tai työterveyshoitajan...siis oman.[/QUOTE]

mutta eikös siinä tapauksessa työnantajan ole myös järjestettävä työterveyslääkäri jolta sen todistuksen saa?

[QUOTE="åäåå";28011457]Työpaikka kohtaiset säädökset saataa toisinaan muutuakin... joka tapauksessa ottaisin asian puheeksi ensin pomon kanssa ja kysyisin häneltä miksi hän pitää poistumista luvattomana.[/QUOTE]

Ei voi muuttua ilman että ilmoitetaan työntekijöille.

Kysyin miksi on luvaton, sanoi että oli töissä sellainen tilanne ettei voi poistua. Otan huomenna asioista selvää, ja menemme yksityiselle jos tarve vaatii, ei se rahasta kiinni ole. Jos on lääkärintodistus, ei voi syyttää mistään.

[QUOTE="vieras";28011346]Terveydenhoitaja ei voi kirjoittaa todistuksia.[/QUOTE]

Voi kirjoittaa, mutta kaikki työnantajat eivät hyväksy sitä. Meillä onneksi hyväksyy.

Yhteistyössä