Onko maha-asukilla kaikki hyvin vai onko jotain vikana, kun tuntuu, että.........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
alavatsa on suunnilleen samanlainen pieni pömppis mitä se oli ennen tätä raskauttakin?

Eli navan kohdalla on sellainen löysä lötkö kohta + ylävatsan tienoolla toinen, mutta ei tämä vielä ole mikään pieni kiinteä pyöreä raskausvatsa. Alamaha meni tähän kuntoon ekan raskauden jälkeen.

Joskus rv. 9 paikkeilla liiemmät turvotukset hävisivät, eivätkä ole takaisin tulleet. Toisinaan iltaisin voi olla enemmän turvotusta, kuin näin päivällä. Mutta ei siis aina.

Nyt on siis rv.12+5 menossa, tämä on toinen raskaus.

Viime viikolla oli melkein joka yö ihme alavatsakipuja, ei niin kovia, kuin kk:set olisivat alkaneet, mutta pientä kipuilua kuitekin. Kai tuokin kuuluu asiaan? Kun ekasta tuota alavatsakipuilua oli jo aiemmin + usen viikon ajan melkein päivittäin. - tyyliin rv.6 - rv.10 välillä.

Sitäkin ihmettelen, kun olen hellävaroen alavatsaani käsin iltaisin tutkinut, että mikä ihme kova möykky on hieman häpyluun yläpuolella + tuo möykky tuntuu välillä enemmän vasemmalla puolella + välillä enemmän oikealla puolella. Voiko kohtu olla jo noinkin "korkealla"?

No tuotahan mieskin on tolkuttanut, mutta toisaalta itsellä on toka neuvola - aika jo 4.12 eli kahden viikon päästä jo, että kai tämä aika on vain maltettava odottaa. Tosin tietysti tämäkin tietty auttaa asiaa, kun tekee jotain kotitöitä, eikä mieti koko raskautta. Tavallaan unohtaa koko asian olemassa olon.

Mitä haittaa on alavatsan kevyestä painelusta? Toisaalta koen, että tuo ehkä herättää pienen. Mielestäni olen toki jo jonkin aikaa tuntenut ihan 1 - 2 kevyttä liikettä per ilta jostakin päin alavatsaa ja olen ajatellut, että pieni siellä liikkuu. Toki tietysti olen lukenut että ei liikkeitä voi vielä tuntea, mutta kun ei nuo nyt miltään ilmavaivoiltakaan tunnu.

Eihän noin aikaisin vielä yleensä erotakaan raskausmahaa, jotain turvotusta voi olla mutta kestää vielä että siitä tulee sellainen raskausmaha mitä tarkoitat. Jotain kohdun kasvukipuja sun muita voi olla, itselläni oli lähinnä alku- ja keskiraskaudessa. Kuvailemasi perusteella ei ole syytä huoleen, ota rauhallisesti ja juttele näistä vaikka neuvolassa niin saat varmistusta että kaikki on hyvin.

Yhteistyössä