onko mahdollista olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Moikka,
Minulla edelliset menkat alkoivat hieman ennen vuodenvaihdetta ja kestivät n. 6vrk, kierto on yleensä 28vrk eli menkkojen pitäisi taas alkaa ensiviikon puolivälissä. Nyt viime lauantaina (15.1) alkoi omituinen tunne alavatsalla ja lievä huonovointisuus. Tunne alavatsalla on pysynyt koko ajan, on välillä lievästi kivuliastaja aaltoilevaa ja muistuttaa hieman menkkoja. Myös huonovointisuus on pysynyt ja muutamina päivinä olen hieman oksentanutkin, normaalisti juon kahvia paljon, mutta nyt se alkaa kuvottaa paljon. Pissallakin pitää ravata normaalia useammin ja mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Seksiä olen harrastanut useasti tässä kuussa, mutta aina on käytetty kondomia. Tein nyt raskaustestin (rfsu) aamulla, mikä näytti negatiivista. Olisiko kuitenkin mahdollista että olisin raskaana, eikä se vielä näkyisi testissä? Testissä kun kuitenkin sanotaan, että ensimmäisenä päivänä kun menkat jäävät pois ja siihen on kuitenkin vielä lähes viikko.. Onko mahdollista kuitenkin, että olen raskaana? Onko mahdollista, että oireet edes tulisivat niin paljon ennen plussan näkymistä?

Hei vaan!

Kiitos kysymyksestäsi.

Kyllähän raskaus on periaatteessa mahdollista. Nuo oireesi voivat kyllä ihan puhtaasti olla vain kuukautiskiertoon tai ovulaatioon liittyviä tuntemuksia. Raskaustesti kannattaa kyllä tehdä vasta kun kuukautiset ovat ainakin muutaman päivän myöhässä, joten odottele rauhassa vain kuukautisten alkamista tällä viikolla. Toivotaan parasta!

Yhteistyössä