Onko mahdollista saada asuntolainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraileva

Vieras
Molemmat ollaan vakituisessa työssä, itse tosin vasta aloittanut. Minun tulot nettona 1100e/kk ja miehen tulot nettona 1300e/kk, mutta miehellä luottotiedot mennyt. Onko mahdollista saada minkäänlaista asuntolainaa tässä tilanteessa? Ollaan laskettu että vähintään 90000e, ja enintään 120000e tarvittais lainaa.

Ei ainakaan miehesi nimellä, eivät anna ihmisille joilla luottotiedoissa merkintä. Tuskin yksin sun nimiis saatte kovin paljon lainaa, koska ne laskee menot että jää siihen lainaan sitten rahaa.

luottotietojen menetys painaa kyllä lainaa hakiessa paljon,mutta ihan mahdotonta sen saaminen ei välttämättä ole.riippuu siitä onko ulosotossa laskuja?

ja sekin vaikuttaa että koska tiedot ovat menneet ja koska tiedot puhdistuu.

Riippuu niin paljon takaajista ja siitä onko teillä/takaajilla antaa reaalitakuita, meitä ihmetytti omaa asuntolainaa hakiessamme se, että kukaan ei kysellyt tulojamme kun menimme lainaa kysymään, ensin kysyttiin nuo edellä mainitut. Meillä luottotiedot kunnossa ja nettotulot yhteensä n. 5000?

Onkohan oikeasti realistista ajatella asuntolainaa noilla tuloilla ja vielä ulosotossakin. Paljonko teillä jää ruoan yms. pakollisten menojen jälkeen rahaa. Asumiestuet kun loppuisivat ja omassa on vielä yhtiövastike tai jos omakotitalo niin siinä vasta onkin menoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan oikeasti realistista ajatella asuntolainaa noilla tuloilla ja vielä ulosotossakin. Paljonko teillä jää ruoan yms. pakollisten menojen jälkeen rahaa. Asumiestuet kun loppuisivat ja omassa on vielä yhtiövastike tai jos omakotitalo niin siinä vasta onkin menoja.

Ollaan laskettu että olisi varaa. Maksetaan vuokraakin nyt reilu 600e/kk eikä todellakaan saada mitään asumistukea! Meille jää pakollisten menojen (vuokra, ruoka, sähkö, auto, vakuutukset, hoitomaksut yms) jälkeen reilu 1000e/kk, ja tullahan lyhentäis ihan kivasti (ja siihen vielä toi 600e mitä nyt maksetaan vuokraa). Rivitaloa ollaan katseltu, eli n. 100-120e olis vielä yhtiövastike päälle, ainakin näissä mitä ollaan kateltu nyt.

siis voipi olla että pankissa laskevat vähän toisenlaisesti mitä pitää perheelle jäädä käyttöön kuussa.. mutta ajatteles että sun pitää lyhentää lainaa muista korko ja sitten vielä yhtiövastike sehän on tuolla lainasummalla helposti jo 1000 euroa + muut menot päälle mutta eihän sen lainan kysyminen mitään maksa.. epäilen vain että yksin et omiin nimiisi isoa lainaa saa

muistitko sen että pankissa laskevat vain sinun tuloista että sun tuloilla pitää maksaa lyhennys+muut pakolliset menot+jäädä käyttörahaa.niissä ei oteta huomioon ollenkaan miehesi tuloja eli toisin sanoen en usko että noin isoa lainaa saat.puolet tuosta lainamäärästä voisi onnistuakkin!

Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
muistitko sen että pankissa laskevat vain sinun tuloista että sun tuloilla pitää maksaa lyhennys+muut pakolliset menot+jäädä käyttörahaa.niissä ei oteta huomioon ollenkaan miehesi tuloja eli toisin sanoen en usko että noin isoa lainaa saat.puolet tuosta lainamäärästä voisi onnistuakkin!

Pankeissahan noudatetaan tiettyä laskentatapaa, johon vaikuttaa myös lasten määrä. Onko teillä lapsia? Jos lapsia on, peruselämiseen lasketaan suurempi summa. Sinun tuloilla ei varmaan kovinkaan suurta lainaa saa. En usko, että saisit edes 100 000. Ehkä lähempänä 70 000 olisi realistisempi.

no käykää pankissa. mut hieman realistisempaa olisi aluksi vaikka katsella kerrostalo-osaketta ja myöhemmin sitten rivaria. onko ollenkaan säästöjä? jos on edes hieman niin sekin helpottas. se et miehellä ei luottotietoja vaikeuttaa varmaan aikas paljon...

Kyllähän niiden on katsottava miehenikin tulot. Ainakin mun tuttavilla oli otettu molempien tulot huomioon, vaikka vain toinen sai lainan. Eihän ne voi laskea niin että mä yksin maksan kaiken, kun naimisissa ollaan ja miehelläkin vakituiset tulot. Ja nehän laskee lapsilisätkin tuohon tuloiksi, ja saan lisäksi esikoisestani elatustukea.

Ollaan mietitty sitäkin, että ottaisin pienen lainan, jolla maksettaisiin miehen ulosotot pois. Mutta mua jotenkin kiukuttaa, kun on ollut niin tyhmä ja antanut luottotietojen mennä, että pääsis niin helpolla. Saa itse kärsiä ja maksella....

mikäli laina tulee ainoastaan sinun nimiin niin silloin ei katsota miehen tuloja vaikka olisitte naimisissa..joku voi korjata jos olen väärässä..

ja näin myös meillä kun laina on miehen nimissä,minun tuloja ei katsota ollenkaan koska en ole vastuussa lainasta millään tavoin.

Ollaan mietitty sitäkin, että ottaisin pienen lainan, jolla maksettaisiin miehen ulosotot pois. Mutta mua jotenkin kiukuttaa, kun on ollut niin tyhmä ja antanut luottotietojen mennä, että pääsis niin helpolla. Saa itse kärsiä ja maksella....

Älä h.elvetissä sinä maksa miehen lainoja pois. Jos jottain oon äidiltäni oppinu ni sen että toisten lainoja ei makseta, kukin hoitaa omansa. Vaikka rakkaus olis kuinka syvää, raha-asioissa täytyy pitää joku raja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva:

Kyllähän niiden on katsottava miehenikin tulot. Ainakin mun tuttavilla oli otettu molempien tulot huomioon, vaikka vain toinen sai lainan. Eihän ne voi laskea niin että mä yksin maksan kaiken, kun naimisissa ollaan ja miehelläkin vakituiset tulot. Ja nehän laskee lapsilisätkin tuohon tuloiksi, ja saan lisäksi esikoisestani elatustukea.

paljonko niitä ulosottoja vielä on? ja jos mies kerta maksaa niitä suunnitelman mukaan niin se auttaa varmaan... mut pankissa varmaan osaa sanoa sen saatteko lainaa vai ette.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:

Älä h.elvetissä sinä maksa miehen lainoja pois. Jos jottain oon äidiltäni oppinu ni sen että toisten lainoja ei makseta, kukin hoitaa omansa. Vaikka rakkaus olis kuinka syvää, raha-asioissa täytyy pitää joku raja.

juu en mäkään kyllä kenenkään toisen velkoja maksas.... tiiä ikinä mitä täs maailmas tulee eteen....

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:

juu en mäkään kyllä kenenkään toisen velkoja maksas.... tiiä ikinä mitä täs maailmas tulee eteen....

:whistle:

Näimpä itsekkin olen ajatellut...

Yhteistyössä