Onko mahis tulla raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suna88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Suna88

Jäsen
12.12.2011
31
1
8
Hei

Sitä vaan halusin tietää että onko mulla mahdollisuus tulla raskaaksi näillä tiedoilla.
Eli mun kierto on 28 pvä eli ovulaatio olis 14.12, ei kuitenkaan voida harrastaa seksiä tänään (14.12) mutta harrastettiin eilen 13.12...eli mitkä mahdollisuudet tulla raskaaksi?

Mutta luin jostai että kuukaudessa on 2 päivää millon on mahista tulla raskaaksi, mitkä päivät nämä sitten ovat? Tietysti yksi päivä on se ovulaatio päivä mutta millon on se toinen päivä? Ja vielä sitä vaan että onko mulla yhtä isot mahikset tulla raskaaksi päivä ennen ovulaatiota kun ovulaatioi päivänä?

Ovulaatio ja ovulaation jälkeinen päivä vissin?
Siittiöthän voi elää kolmekin päivää, niin mä oon ainakin ymmärtänyt että hyvä jos siellä on "valmiina" niitä siittiöitä kun munasolu irtoaa.

Musta tuntuu et se on edeltävä päivä ennen ovista ja ovis päivä? Muuten olen kuullut että kun siittiöt kiinnittyy munasoluun niin onko totta että se saatta tuntua kropassa? Ja kuinka nopeesti teille on tullut raskaus oireita ja mitä oireita?

Siittiön tunkeutuminen munasoluun ei pitäisi tuntua missään, kyseessä kuitenkin tapahtuma solutasolla :)
Mahdollinen kiinnittyminen tapahtuu noin viikko hedelmöittymisen jälkeen ja vasta sen jälkeen voi tulla oireita. Sitä ennen ei voi raskausoireita tuntea, vaan mahdolliset tuntemukset aiheuttaa keltarauhashormoni.

Kiinnittymisen jotkut saattavat tuntea pienenä kipuna sekä pienen pientä verenvuotoa saattaa tulla, mutta osalla ei tule todellakaan mitään oireita.

Kiitoksia:)

Mulla on nyt pari päivää tuntunu koko ajan vihlontaa ja tuntuu vähät et menkat alkais vaikkei pitäis alkaa ainakaan 2 viikkoon. Ja olen todella väsynyt vaikka nukuin 9h viime yönä? Olenko vain vainoharhainen? Eilen oli ovis jos laskin oikein muttei voitu harrastaa seksiä, tosin harrastettiin 13.12 eli päivä ennen ovista...

Suna88, ovis ei kestä kuin sen hetken kun munasolu irtoaa. Sen sijaan ovulaatioon liittyviä tuntemuksia voi olla usean päivän ajan. Esimerkiksi munasarjoissa tuntuvat kivut voivat liittyä munasolun kasvuun (ennen ovulaatiota) tai keltarauhasen muodostumiseen (ovulaation jälkeen) eikä niiden perusteella voi luotettavasti arvioida ovulaation ajankohtaa. Ovulaatio tapahtuu keskimäärin 14 ennen seuraavien kuukautisten alkamista, mutta tämä aika vaihtelee 10-16 päivän välillä (yhdellä ihmisillä tuo aika on yleensä vakio, mutta vaihtelua on siis ihmisten välillä), joten laskemallakaan ei pääse täysin selvyyteen oman ovulaation ajankohdasta.

Parhaimmat menetelmät oman oviksen bongaamiseen on ovulaatiotestit ja aamulämpöjen seuraaminen (BBT eli basal body temperature nousee joitakin celsius-asteen kymmenesosia ovulaation jälkeen keltarauhashormonin vaikutuksesta).

Oviksen jälkeen munasolu on hedelmöittymiskykyinen noin 12-24 tuntia. Siittiöt elävät naisen elimistössä niiden laadusta ja olosuhteista riippuen 1-3 päivää, joskus jopa 5-6 päivää, joten otollisin aika seksille ja raskaaksi tulolle on ovulaatiopäivä ja sitä edeltävät päivät.

Olen lukenut yhden tutkimuksen, jossa tarkasteltiin näitä raskaaksi tulemisen mahdollisuuksia: tutkimuksessa naiset tulivat raskaiksi yhdynnöistä, jotka tapahtuivat 6 päivän sisällä ennen ovulaatiota, ovulaatiopäivä mukaanlukien. Ovulaatiopäivänä tai sitä edeltävänä päivänä yhdynnässä olleista noin 30 % tuli raskaaksi. Kukaan ei tullut raskaaksi yhdynnästä, joka tapahtui ovulaatiota seuraavana päivänä.

Toivottavasti tämä selvensi asioita :). Plussatuulia ++++++++:whistle:

äitykkä74 - mielestäni ON ihan hyvät:)

Vilmalla tuossa yllä oikein kattava&hyvä tietopaketti oviksesta:)
..siitä kopioin:
Tutkimuksessa naiset tulivat raskaiksi yhdynnöistä, jotka tapahtuivat 6 päivän sisällä ennen ovulaatiota, ovulaatiopäivä mukaanlukien. Ovulaatiopäivänä tai sitä edeltävänä päivänä yhdynnässä olleista noin 30 % tuli raskaaksi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä