Onko Marimekon mustavalkoinen pilkkupaita muka tyttömäinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei voi käsittää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei voi käsittää!

Vieras
Se pienipilkullinen paita siis..

Pojan (7v) luokkakaverit olivat koulussa sanoneet paitaa tyttömäiseksi ja minusta se paita nimenomaan on pojan päällä tosi tyylikäs ja poika on paidasta itsekin tykännyt! En voi käsittää mistä ne tuon tyttömäisyyden voi repiä?!

Pitäisikö kaikilla olla päällä vain tummansinisiä örkkiprinttipaitoja? Ärsyttää jos pojan pitää alkaa pukeutumaan niinkuin muut sanelee. Tosi kivaa kun ei voi tavallisia vaatteita käyttää. :/

Alkuperäinen kirjoittaja 8v pojan äiti:
no kyllä se munkin mielestä on tyttömäinen, ainakin tuonikäisellä

Miksi minä olen sitten nähnyt samaista paitaa monen kouluikäisen pojankin päällä?? Ja jos paidan päällä on musta tai valkoinen huppari niin aika unisex vaikutulma minusta. Ihan tavallinen siisti peruspaita.

Mitä ilmeisimmin on, poikasi luokkakavereiden mielestä.
Vaihtoehto 1: opetat pojallesi, että toisten kommenteista ei kannata välittää, vaan saa olla juuri sellainen kuin itse haluaa olla.
Vaihtoehto 2: ostat pojalle ne tummansiniset örkkipaidat (joita ekaluokkalaiset ei kyllä tunnu enää käyttävän, ainakaan täällä...kovin trenditietoisia ovat, ainakin ystäväni pojat).

Ei voi muuta sanoa kuin että poikien maailma on tosi rajoittunut. :/ Nyt ei kyse ole edes siitä että MINÄ olisin paitaa pojalle pukemassa vaan hän on siitä itse aina tykännyt!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei voi muuta sanoa kuin että poikien maailma on tosi rajoittunut. :/ Nyt ei kyse ole edes siitä että MINÄ olisin paitaa pojalle pukemassa vaan hän on siitä itse aina tykännyt!

Saahan hän siitä jatkossakin tykätä, mutta ei kai luokkakamuja voi pakottaa siitä tykkäämään? :o

mun mies oli joutunut lapsena pitään just sellaista, kun äiti pakotti. Nyt ei tykkää yhtään mistään missä on pilkkua tai raitaa. harmi mä niin pidän. Mun ekaluokkalainen ei suostunu laittamaan musta valko raitasta paitaa, näyttää kuulemma kavereiden mielestä vankilan paidalta. makuasioita, pallollinen paita tyttömäinen, raidallinen ei.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitä ilmeisimmin on, poikasi luokkakavereiden mielestä.
Vaihtoehto 1: opetat pojallesi, että toisten kommenteista ei kannata välittää, vaan saa olla juuri sellainen kuin itse haluaa olla.
Vaihtoehto 2: ostat pojalle ne tummansiniset örkkipaidat (joita ekaluokkalaiset ei kyllä tunnu enää käyttävän, ainakaan täällä...kovin trenditietoisia ovat, ainakin ystäväni pojat).

No nimenomaan pojan mielestä tuo marimekkopaita on tyylikäs ja trendikäs. Ei näe paidassa tosiaan mitään tyttömäistä. Luokkakaverit vaan tuntuu olevan aika stereotyyppisen poikamaisia rellestäjiä joiden mielestä pojalla ei saisi olla kuin harmaita huppareita ja gangstalippiksiä suurinpiirtein

No nimenomaan pojan mielestä tuo marimekkopaita on tyylikäs ja trendikäs. Ei näe paidassa tosiaan mitään tyttömäistä. Luokkakaverit vaan tuntuu olevan aika stereotyyppisen poikamaisia rellestäjiä joiden mielestä pojalla ei saisi olla kuin harmaita huppareita ja gangstalippiksiä suurinpiirtein

No mitä väliä luokkakavereiden mielipiteellä on?
(mielipide sinullakin tuntuu olevan heistä...)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

No mitä väliä luokkakavereiden mielipiteellä on?
(mielipide sinullakin tuntuu olevan heistä...)

Pojalle tuntuu olevan kuitenkin iso merkitys luokkakavereiden mielipiteellä. Surullista vaan jos joutuu menemään massan mukana ja hylkäämään muiden takia vaatteet joista itse tykkää.

Pojalle tuntuu olevan kuitenkin iso merkitys luokkakavereiden mielipiteellä. Surullista vaan jos joutuu menemään massan mukana ja hylkäämään muiden takia vaatteet joista itse tykkää.

Anteeksi vaan, mutta jos toimii noin, niin se on ihan oma valinta...
Mielummin niin, että kannustaa poikaa olemaan oma itsensä, rohkeasti sellainen kuin on.
Tosin maku ja mielipiteetkin muuttunee lapsen kasvaessa ja kouluelämän edetessä, myös vaatteiden suhteen.

Tässä kai olisi hyvä hetki opettaa pojalle sitä vastaansanomisen taitoa mutta poika on aika herkkä kuitenkin etten tiedä haluaako mieluummin miellyttää muita kuin alkaa väittelemään vastaan.

Hmm. Muistakaahan äidit sitten taas kerran kaikki opettaa lapsellenne erilaisuuden hyväksymistä ja sitä, että POIKA voi vallan hyvin pitää vaaleanpunaista paitaa, jossa on kukan kuvia jne. Aikuiset ne on kiusaamisesta ja lastensa asenteista vastuussa.

Meillä on 6veellä se pallopaita sini-valkoisena ja se ei minusta ole pojalla tyttömäinen VIELÄ mutta kyllä se minusta jo vähän isommalla syystä tai toisesta alkaakin näyttää tyttömäiseltä.

Sama juttu että marimekon tasaraitapaidat sopii minusta pienille pojille, mutta aikuisella miehellä ne näyttää naisten paidoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on 6veellä se pallopaita sini-valkoisena ja se ei minusta ole pojalla tyttömäinen VIELÄ mutta kyllä se minusta jo vähän isommalla syystä tai toisesta alkaakin näyttää tyttömäiseltä.

Sama juttu että marimekon tasaraitapaidat sopii minusta pienille pojille, mutta aikuisella miehellä ne näyttää naisten paidoilta.

Minusta raitapaidan sopivuus miehellä on ihan kiinni kropan mallista. Hoikalle ja sirolle miehelle kyseiset paidat usein sopii tosi hyvin mutta raamikkaammalla miehellä näyttää koomiselta ja lapselliselta.

Pitää kai lähteä pojan kanssa vaatekauppaan jossain vaiheessa valitsemaan sellaisia OIKEASTI neutraaleja paitoja. En tosiaan halua että poika joutuu vielä kiusatuksi ja silmätikuksi. Muutenkin hänellä on erityisvaikeuksia oppimisessa ja on hitaampi kuin muut.

Sano pojallesi, että osoittaa piutpaut moisille puheille.
Minusta on kamalaa, miten lapset nykyään jo ala-astella arvostelevat toisten vaatteita! MITÄ väliä sillä on, mitä lapsella on päällä, kunhan on ehjää ja puhdasta ja sopivankokoista ja ennenkaikkea kunhan ON JOTAIN päällä. Sairasta sanon minä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sano pojallesi, että osoittaa piutpaut moisille puheille.
Minusta on kamalaa, miten lapset nykyään jo ala-astella arvostelevat toisten vaatteita! MITÄ väliä sillä on, mitä lapsella on päällä, kunhan on ehjää ja puhdasta ja sopivankokoista ja ennenkaikkea kunhan ON JOTAIN päällä. Sairasta sanon minä!

Sanos muuta. Kyllä tuo vanhempana tuntuu tosi pahalta.

Minusta kaikki Marimekon tuotteet ovat naisellisia. Miehillekään tarkoitettuja vaatteita ei näe tosimiesten päällä, vaan kaikenlaisilla hihhuleilla ja stallareilla.

Mitä olen luokkakavereita nähnyt niin minusta heillä on ollut aika mauttomia retkuvaatteita. Pojallani on joka päivä puhdasta, siistiä ja tyylikästä vaatetta päällä. Ei mitään halpisvaatteita edes. Jos "oikea" pukeutuminen tarkoittaa pukeutumista niihin retkuihin mieluummin niin on kyllä renttuäijästereotypiat huipussaan jo lapsena.

Yhteistyössä