Onko märkärupi vaarallista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei ole. Miks ajattelit, että olis....?

Eikö joku bakteeri sen kuitenkin aiheuta? Sikiötä lähinnä ajattelin ja mitä lääkkeitä märkäruven aikan voisin käyttää? Lähipiirissä märkärupea ja mietin pitäiskö meidän nyt vältellä oikein erikoisemmin. En mä sitä kyllä lapsillekaan halua.

Niin, kai se vastasyntyneelle voi olla jopa hengenvaarallinen, aiheuttaja kyllä on ihan tavalliset stafylokokki/streptokokkibakteerit, joita on iholla normaalistikin. Märkärupi on paikallinen, ei ole veressä, joten tuskin sikiöön vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niin, kai se vastasyntyneelle voi olla jopa hengenvaarallinen, aiheuttaja kyllä on ihan tavalliset stafylokokki/streptokokkibakteerit, joita on iholla normaalistikin. Märkärupi on paikallinen, ei ole veressä, joten tuskin sikiöön vaikuttaa.

Ok, mut mun vauva ei toivottavasti vielä kuukausiin synny, että kyllä siinä kerkee useammankin märkäruven sairastaman, jos niikseen tulee. Mutta ikävä tautihan se on :/

Minulla oli herkästi tarttuva märkärupi korvan takana, kun imetin vielä vauvaa. Lääkäri käski olemaan erityisen tarkka hygienian suhteen, etten vain tartuttaisi sitä. Suosittelen välttelemään taudin saamista.

Yhteistyössä