onko MATADOR- kuomurattaat hyvät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "härkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä kokemuksia jotka kannattaa huomioida ennen kuin ostat:

Heti kun lämpöasteet menee nollaan tai sen alapuolelle niin kivet yms menee renkaan pinnasta läpi yhdessä hujauksessa. Jos oisin tiennyt että renkaat on materiaaliltaan noinkin huonot niin en olisi ostanut.

Myöskin kasausmekanismi oli ostaessa todella jäykkä (en tiedä onko uutuudenjäykkyyttä vai valmistusvirhe), hammasta purren sain vääntää että sain ne kasaan.. tosin sitten vähän rasvasin sitä kasaussysteemiä ja nyt toimii paremmin.

Meillä taitaa toi runko olla muutenkin vino (oli jo ostaessa) koska kun eturenkaat lukitsee niin puoltaa aivan hirveästi, onneks me käytetään enemmän niitä renkaita auki.

Eikä rattaat myöskään kanna lupaamaansa lapsen painoa, meillä 14 kiloinen lapsi oli kerran kyydissä niin takarenkaat kääntyy heti sisäänpäin ja rupee pitämään aivan ihme ääntä, enää en uskalla vanhempaa lastamme kyytiin laittaa, sen sijaan n.9 kilosella lapsella rattaat toimii kuin unelma.

No rattaat ovat kyllä halvat hinnaltaan ja yritetään pärjätä niillä niin pitkälle kuin jaksaa lasta kantaa.

Plussaa on kyllä se että kääntyy niin näppärästi, kulkee myös lumella tosi hyvin. Kuosit on aivan ihania. Olen kyllä muuten rattaista tykännyt noita miinuspuolia lukuunottamatta.

Ja ainakin farmariauton kyytiin menee kuin unelmat (jos vain lukitusmekanismi tahtoo toimia hyvin).

Olisiko näistä rattaista vielä jollain uusia kokemuksia? Miten noiden pyörien kanssa kävi, haittaako siis käyttöä jos kivet tarttuvat/menevät läpi renkaista? Meidän Brioissakin kivet uppoaa helposti renkaaseen, mutta ilmakumirenkaat eivät puhkea eikä siten haittaa käyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja myös kiinnostunut;22623384:
Olisiko näistä rattaista vielä jollain uusia kokemuksia? Miten noiden pyörien kanssa kävi, haittaako siis käyttöä jos kivet tarttuvat/menevät läpi renkaista? Meidän Brioissakin kivet uppoaa helposti renkaaseen, mutta ilmakumirenkaat eivät puhkea eikä siten haittaa käyttöä.

No ei niistä kivistä varsinaisesti haittaa ole. Joskus jossain kauppakeskuksissa saattaa vaan kuulua ääni aina kun kivi osuu lattiaan (jos on vielä kiinni renkaassa).. Jotkuthan rapsuttelee niitä kiviä irti ja jotkut myös sanoo että ne kivet naarmuttaisi laminaattia, itselläni ei ole puulattioita vaan muovilattia joten ei ole siitä kokemusta.

Muuten on kyllä ihanat rattaat ja kyllähän niissä muissakin ei-ilmakumipyörissä menee kivet renkaisiin mm. pony ja race (omaa kokemusta on)..

Ja ne kääntyvät ISOT etupyörät on aivan huiput!
Joskus sitä kaupungilla kauhistelee kun joku työntää älyttömän isoja rattaita pienessä tilassa ja itse voi vaikka samalla paikalla pyöräyttää rattaat ympäri, myöskin bussissa meidän rattaat vie vähiten tilaa, ei ole mummoilla sanomista ;-)

nostan tätä ketjua!
onko muita kokemuksia ka. rattaista?
natiseeko?

Tottakai kaikki rattaat natisee jos ei niitä huolla. Natina yleensä johtuu rasvaamattomista liikkuvista osista rungossa tai renkaissa.. Huolto on helppoa, tavallisella yleisellä voitelu-öljyllä voi huoltaa..

Itse en ole mitään natinaa kuullut, kuin ainoastaan silloin kun 14 kiloinen lapsi oli kyydissä, ei ilmeisesti ollut niin isoille lapsille tarkoitettu.

Kovin pitkälle työntäjälle rattaita en suosittele, itse olen alle 160cm ja minulla rattaat toimii työntökorkeutensa puolesta hyvin, mutta ei niissä työntökorkeus ole mielestäni kovin sopiva jos olisi pitempi työntäjä kyseessä, vaikka aisa olisi säädettynä korkeimmalle..

Minkälaisia kokemuksia vielä kaipailette?

Itselläni on kokemusta arviolta 25 eri rattaista. Nämä rattaat ovat ehkä paras tekemäni ratasosto, sen vuoksi ne ovat meillä yhä ja tulevat olemaan niin kauan kuin jaksavat lasta kantaa.

Eivät mitkään rattaat ole mielestäni täydellliset, kun saa uudet rattaat niin kyllä niitä yleensä hehkuttaa maailman parhaimpina, alkuhuuman jälkeen rupeaa huomaamaan vikoja jotka häiritsevät.

Mieltymys riippuu myöskin siitä minkälaisista ominaisuuksista itse pitää.
Kääntyviä etupyöriä en varmaan enää vaihtaisi suoraan kulkeviin, on ne vaan niin kätevät.
Meillä myöskin tilan puolesta on oltava mahdollisimman pienet rattaat ja nämä toimivat siinä hyvin.

Sori tässä tuli nyt monta eri viestiä, kun ei aina muista kaikkea kirjoittaa yhteen viestiin,
älkää muistako pahalla :-)

Meillä on nuo skidi matador rattaat ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä.
Niillä pääsee menemään niin hangessa, hiekassa kuin asfaltillakin isojen kääntyvien pyörien ansiosta. Rattaat mahtuvat pieneen tilaan ja ovat kevyet myös.
Ainoa tähän asti löytämäni miinus on se, että koska olen pitkä (172cm) niin kävellessä jalat välillä ottavat kiinni rattaisiin. (kengät siis).

Yhteistyössä