onko miehet tällasia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva tulossa

Vieras
Onkohan miehet vain tällaisia vai VAIN mun mies..

Meille on piakkoin syntymässä toinen lapsi. Minä olen saanut hankkia yksin kaikki vauvalle tulevat tarvikkeet ja mitä nyt on tarvittu muuta. Mies ei ole edes osallistunut valintaan tai miettimään mitä tarvitaan. Otin äitiyspakkauksen rahana ja sillä rahalla olen hankkinut osan mitä on tarvittu, eikä sekään riittänyt.. en ole töissä (kotiäiti) ja olen ollut joutunut todellakin miettimään mitä hankitaan ja mistä jotain saisin hankituksi edullisimmin. Mieheni on töissä ja tiedän ettei "meillä" ole taloudellisesti tiukkaa. Silti hän ei ole tarjotunut osallistumaan hankintoihin vaikka olen vihjaillut että ostin sen ja sen, että osallistuuko siihen? Nyt jouduin tilaamaan vauvan vaatteille kaapin, koska säilytystilat on vähissä. Siihenkään ei rahaa tippunut :( En tiedä miksi hän on tuollainen..tympii olla yksin se innostunut odottaja,kun mies ei piittaa..

Yhdessä tuumin vauvan halusimme,silti hän ei ole ollu siitä kovin järin innostunut tai onnellinen kun olen itse ollut onneni kukkuloilla kasvavan mahan kanssa. Tiedän että hän silti välittää lapsestamme. Esikoisen kanssa tykkää puuhata ja on hänelle rakas. Vauva-aika oli meillä esikoisen kanssa raskasta, olenkin miettinyt että pelkääkö hän tulevaa vain liian paljon iloitakseen siitä mitä on tulossa.

Ei ainakaan mun mies ole samanlainen.
Saattaa olla että joudun tekemään päätöksen mitä ostetaan mutta rahat on yhteisiä, näin ollut jo todella pitkään.
Hänhän se perheensä työteollaan elättää tuo ns. "leivän" pöytään. Minä sitten väännän siitä "leivästä" perheelle ruoan ja muun hyvinvoinnin.

Siis onko teillä sinun rahat ja miehen rahat erikseen? Meilläkin on mutta kyllä se aina maksaa jolla sattuu olemaan katetta tilillä. Ehkä miehesi ei vaan ymmärrä sun vihjailuja. Kokeilepa seuraavan kerran sanoa ihan suoraan. Tai pistä mies itse ostoksille.

Ehkä se ei vain tajua. Laita sille joku lasku nenän eteen ja kysy: Voisitko maksaa tän, ,kun mun rahat ei enää riitä?

Itse en osaa sanoa tohon mitään, perheet on niin erilaisia. Meille on myös tulossa vauva, mutta olen kyllä ostanut kaiken omasta pussista, kun käyn töissä ja esikoiselta jäi niin paljon, ettei paljoa tarvitse ostaakaan. Mun miestä ei pahemmin edes kiinnosta, millaisia tavaroita vauvalla on, musta se on ihan ok.

Oletteko naimisissa? Jos miehesi haluaa kotiäidin, on hänen myös osallistuttava talouden kuluihin. Omia rahojaan voi pihtailla sitten kun molemmat luovat vain uraa uraa ja uraa =)

Siltä osalta on samanlainen mies, ettei hankinnat ym kiinnostaneet. Rahaa en rupea yhteisen lapsen hankintoihin PYYTÄMÄÄN, ostin laskulla ja iskin laskut miehelle käteen. Minä olin siis myös kotihoidontuella, yhteisestä päätöksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko naimisissa? Jos miehesi haluaa kotiäidin, on hänen myös osallistuttava talouden kuluihin. Omia rahojaan voi pihtailla sitten kun molemmat luovat vain uraa uraa ja uraa =)

Naimisissa jos ovat, on miehen rahoista puolet vaimon. B)

Ollaan naimisissa. Ja meillä on omat tilit kummallakin, aina ollut niin. Mulle tulee kaikki kelan tuet ja niillä pääasiassa elelen.. mies maksaa kyllä meillä kaupassa kaikki ruoat ja muutenkin kaiken elämisen. Itse maksan vain oman puhelinlaskun, meikit/omat vaatteet ja lapselle vaatteet, vaipat jne. Eli minä vastaan lapsen kustannuksista. Kai mies haluaa että myös vauvalle tulevat asiat maksan itse,vaikken vielä toisesta lapsesta tukeja saakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollaan naimisissa. Ja meillä on omat tilit kummallakin, aina ollut niin. Mulle tulee kaikki kelan tuet ja niillä pääasiassa elelen.. mies maksaa kyllä meillä kaupassa kaikki ruoat ja muutenkin kaiken elämisen. Itse maksan vain oman puhelinlaskun, meikit/omat vaatteet ja lapselle vaatteet, vaipat jne. Eli minä vastaan lapsen kustannuksista. Kai mies haluaa että myös vauvalle tulevat asiat maksan itse,vaikken vielä toisesta lapsesta tukeja saakaan..

Miksi mies ei osallistu lapsensa ja tulevan lapsensa kustannuksiin?

Meillä ei ainakaan kiinnostanut juurikaan rattaiden valinta, yhdessä päätettiin että ne on joggerit ja merkin, mallin, värin minä-koska olin lapsen kanssa kotona ja mies töissä, perusteli hän että minä niitä työnnän enemmän joten riittää että ne mielyttää mua.
EI myöskään puuttunut mihinkään vaatteiden ostamiseen jne, käytin ekana oman tilini tyhjäksi ja sitten jos jostain puuttui niin miehen tililtä =)

Hän kait ajattelee että sillä äitiyspakkaus rahalla (140?) kattaa kaiken :/ Tietää kyllä ettei se ole riittänyt. Kai hän ei koe näitä hankintoja tärkeiksi,koska ekalle ne on jo hankittu. Silti nekin ovat kuluneet ja osa täytyy hankkia uudelleen. Esim juuri sitteri on yksi hankinta, joissa on mennyt pohjat huonoiksi ettei sitä voi laittaa enään käyttöön..

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Meillä ei ainakaan kiinnostanut juurikaan rattaiden valinta, yhdessä päätettiin että ne on joggerit ja merkin, mallin, värin minä-koska olin lapsen kanssa kotona ja mies töissä, perusteli hän että minä niitä työnnän enemmän joten riittää että ne mielyttää mua.
EI myöskään puuttunut mihinkään vaatteiden ostamiseen jne, käytin ekana oman tilini tyhjäksi ja sitten jos jostain puuttui niin miehen tililtä =)

Mua ei niinkään häiritse se,ettei mies osallistu niiden valintaan,vaan eniten se ettei osallistu niiden maksamiseen. Kaiken tulis olla ilmaista melkein,jos hän ne maksaa. Hän on todella pihi luonne muutenkin, itselleen ei osta koskaan vaatteita ellei ne ole hajonneet... Mä olen myös toki säästäväinen, enhän muuten itselleni mitään sais,mutta tympäsee yksin maksaa nuo kaikki vauvanhankinnat. Kaksosrattaiden osto tyssää siihen rahapuoleen,koska ei mulla ole vara sellasia ostaa :/ Mieheltä olen jo kysynyt mielipiteen ja niitä ei kuulemma tarvita :(

No en todellakaan minäkään ymmärrä, miksi täytyy tulla kysymään joltain palstalta, että miksi mun mies ei osallistu hankintoihin. Kun helpointa olis kysäistä äijältä, että hei, aiotko kenties osallistua näihin ostoihin, kun mulla ei rahat riitä. Mutta avioliittoja on niin monenlaisia...

Ai, syy selvisi. Miehesi siis on pihi eikä halua osallistua hankintoihin. No, sitten voikin vastata alkuperäiseen kysymykseen: kaikki miehet eivät todellakaan ole sellaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä en ylipäänsäkään ymmärrä miksei pariskunnat keskustele raha-asioista, hankinnoista tai yleensäkään pidä ns. yhteisiä rahoja. Minä en ainakaan suostuisi elämään noin.

Mies maksaa kaiken muun. Asumisen, ruoat, kulut, autot, kodin hankinnat (ei silti vauvahankintoja).. Olen tyytyväinen kyllä kaikken muuhun,mutta joskus on päiviä että tympäsee olla kelan rahalla ja miettiä mihin on itsellä vara.

paljon lapsille tulee ikäeroa?
mietin vain noita kaksostenrattaita, jon pieni ikäero ja liikutte paljon kävellen niin kysyppäs ukolta että hänkö työntää sitten niitä toisia rattaita?
ja kaikkeahan ei tarvitse ostaa uutena.

Meillä mä tein hankinnat ja ukko makso vaikka yhteinen tili onkin, mutta pääasiassa hänen tienaamia ne rahat siellä tilillä oli..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
paljon lapsille tulee ikäeroa?
mietin vain noita kaksostenrattaita, jon pieni ikäero ja liikutte paljon kävellen niin kysyppäs ukolta että hänkö työntää sitten niitä toisia rattaita?
ja kaikkeahan ei tarvitse ostaa uutena.

Meillä mä tein hankinnat ja ukko makso vaikka yhteinen tili onkin, mutta pääasiassa hänen tienaamia ne rahat siellä tilillä oli..

Ikäeroa tulee kolmisen vuotta.. itse ainakin koen rattaat tärkeiksi,koska meillä 3-vuotias istuu rattaissa vielä joka päivä.

Yhteistyössä