Onko mielestänne hyvin nukkuva vauva, jos 2kk vauva nukkuu 10 tunnin yöunet 3-5 syömiskerralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmmmm"

Vieras
meidän vauva nukahtaa n. klo 22, herää syömään n. klo 01, 03 ja 05, jonka jälkeen yleensä viimeistään otan viereen nukkumaan ja nukkuu vielä n. 8 asti syöden kerran pari. Syö kerrallaan muutaman minuutin jonka jälkeen aina nukahtaa.
Ei ole vielä kertaakaan uni jäänyt itsellä vähiin vauvan takia, eli omasta mielestäni nukkuu oikein hyvin :) Illalla valvon itse vielä tunnin tai pari vauvan nukahdettua ja aamulla herätään useimmiten samaan aikaan. joskus vauva jatkaa unia minua pidempään.

Meillä tais olla kuopuksella melko sama rytmi tuohon aikaan, jos oikein muistan. :) Ja joo, oon aina pitänyt tuota ihan hyvin nukkuvana. Tällä hetkellä yleensä menee nukkumaan 19-20, syö joskus 04-05 ja nukkuu sen jälkeen aamukasiin. Ikää nyt 5 kk. (toisinaan tosin posottaa aamukuuteen, seiskaan ennen ekaa syöttöä)

Nojoo. Mun melkein puolivuotiasta saa nukuttaa vaikka kuinka kauan ja parhaimmillaan nukkuu maks neljä tuntia kerralla.. Harvemmin tosin, yleensä heräilee paljon useammin ja nukahtaminen syönnin jälkeen on taas vaikeaa (tunti saattaa mennä). Tällä viikolla aloitettiin kiinteiden syönti ja ehkä miljoona kertaa mulle on sanottua, että sitten se vauva alkaa nukkumaan. Jos vaikka edes puoli yötä saisi nukuttua... Joten alottajan vauva ON hyvä nukkumaan.

No tuo aloittajan vauvan syöminen on minun makuuni aika tiuhaa. Mutta toki vauvalle ominaista!

Pidin omaa vauvaani hyvänä nukkujana, kun jo 7 viikkoisena nukahti klo 19-20 illalla, söi 1-2 x yössä (silmät kiinni..) ja muuten nukkui hipihiljaa ja heräämättä sinne 07-08 asti aamulla.

Yhteistyössä