Onko mielestäsi siinä jotakin rajaa, minkä ikäinen on "liian vanha" nukkumaan vanhempien välissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole... :) Kun meidän 10v kömpii väliin harva se yö, omassaan kyllä aloittaa. No, luulen, että pari kolme vuotta, ja ei enää tule, vaikka pyydettäisi :( Joten nautin vielä näistä "pienen" ajoista :)

Huono olen sanomaan kun olen aina nukuttanut lapset omillaan, mut kyllä tuo 5-6 v on minusta paljon. 2v:kin minusta siinä rajoilla. Ymmärrän (vaikken itse toteuta) imetysaikana.

Minusta ison koululaisen ois jo aika siirtyä omaan sänkyyn. Ehkä tuollaisen 1-2 lk:n öisen vaeltelun vielä ymmärrän. Sitä ennen jo oma sänky ja mieluiten oma tai sisarusten kanssa jaettu huone, ehkä viimeistään 2-vuotiaan siirtäisin. Öisin viereen tulo on kuiteskin meilläkin ok, jos vaikka pahaa unta näkee.

Jos vanhemmat saavat hyvin nukuttua lapsen kanssa, voi lapsi päättää koska tykkää nukkua omassa sängyssään. Jos järjestely, tuntuu kaikista hyvältä, ei ikärajaa ole - murrosiässä lapsi ei joka tapauksessa enää halua vanhempiensa kanssa nukkua. :D

Mä asun likan kanssa kahdestaan ja niinä öinä, kun likka on kotona niin hän nukkuu mun vieressä. Likalla ei edes ole omaa sänkyä täällä tällä hetkellä. Ikää likalla melkein 5v. En mä häntä niin isona pidä nukkumaan mun vieressä :snotty:

Minua ei yhtään haittaa tuon "ison koululaisen" viereen tulo. Yleensä herää veskiin n. 4 aikaan, sieltä tulee niin hiljaa viereen, etten yleensä edes herää. Keittiön hellan digikellosta vilkaisee unisena ajan, ja osaa aamulla kysyttäessä sanoa milloin tuli :) Ja sisaruksia ei ole, kenen kanssa huoneen jakaisi. Tämä on varmaan niin perhekohtainen asia tämä :)

Alkuperäinen kirjoittaja cbc:
Jos vanhemmat saavat hyvin nukuttua lapsen kanssa, voi lapsi päättää koska tykkää nukkua omassa sängyssään. Jos järjestely, tuntuu kaikista hyvältä, ei ikärajaa ole - murrosiässä lapsi ei joka tapauksessa enää halua vanhempiensa kanssa nukkua. :D

Älkääs nyt, mä kömmin kerran 17v:nä keskellä yötä vanhempieni väliin, kun pelkäsin huoneessani olevaa isoa, karvaista hämähäkkiä :snotty: :D Velikään ei ollut kotona mua pelastamassa, en kyllä saanut kunnolla nukuttua sinä yönä, ahdasta oli :whistle: :D

Muuten en kyllä ole ikinä nukkunut vanhempien vieressä, en edes lapsena halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Murrosikäinen kuulostaisi jo turhan vanhalta

No näin asiaa kanssa (nyt ainakin) ajattelen. Esikoinen oli 4 kun ilmaisi halunsa siirtyä omaan huoneeseen omaan sänkyyn nukkumaan. Vaihtelevasti nuo lapset edelleen meidän sänkyyn yöllä kömpivät. Ja ovat ihan tervetulleita kainaloisia.

Joo, itse asiassa... Mie ole nukkunut iskän ja äitin keskessä 34 vuotiaana :) Oltiin sukulaisen häissä isolla sakilla ulkomailla, majatalo oli mokannut huoneet:( eli niitä oli yksi 1h huone liian vähän. Olin reissussa ilma ukkoa ja lasta, joten siirsin tavarat isän ja äitin huoneeseen. Siellä oli parisänky, vähän meitä nauratti, että 30v sitten taisin edellisen kerran tässä nukkua. Ahdasta oli, kun ei pieniä ihmisiä olla kukaan, minä, äiti tai isä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Murrosikäinen kuulostaisi jo turhan vanhalta

Riippuu tietysti että mitenkä erikoislaatuinen suhde on äidin kanssa :D

No joo...huono vitsi :D (ellei sitten äitipuoli)

Ai niin, rekisteröidyin tänne sitten, tosin ´Jaska´ nick oli viety :(

jaska

Yhteistyössä