Onko mielestäsi siinä jotakin rajaa, minkä ikäinen on "liian vanha" nukkumaan vanhempien välissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika usein tuo meidän 7-vuotias vielä tulee meidän sänkyyn. Herää aamuyöstä, ja minä taas en eherää mihinkään, vaan huomaan vasta aamulla, että jaahas, ruuhkaa sängyssä. 2,5-vuotias nimittäin tulee joka yö (näillä kahdella yhteinen huone, jonne nukahtavat yhdessä omiin sänkyihinsä ). Ja 6 kk vanha vauva on sitten myös meidän sängyssä. Mutta tuolla 7-vuotiaalla nyt koulunkäynnin myötä vähän harventunut, vielä kesälläkin tuli joka yö, nyt ei enää kuin ehkä 3-4 kertaa viikossa. Minäkin luotan siihen että tuo loppuu itseltään, enkä ala ajamaan toista pois (tosin en voisikaan tehdä sitä kuin vasta aamulla kun itse herään).

Teinin potkisin pois vierestä, mutta muutoin ei iällä väliä.

Toki tässä hankaluutena se, että meidän 5v potkii ja sätkii niin paljon, etten kertakaikkiaan voi nukkua hänen vieressään, eli siksi omaan sänkyyn oli aika jo opetella jokunen aika sitten. Toki jos lapsi kipeä tms. niin laitetaan patjat lattialle ja nukutaan koko poppoo lattialla, kukin omalla patjallaan. Tällöin tilaa riittää ja lapsi saa kokea turvallisuutta sairaana ollessaan.

Kai ne niin kauan voi vaeltaa sinne äitin ja isän väliin kun mahtuvat nukkumaan. Mä en vaan ymmärrä sitä jos jossain vaiheessa yötä äitin tai isän pitää sit vaihtaa nukkumapaikkaa ahtauden takia että josko siinä kohtaa pitäs sit sanoa ei.

Vaikea ajatella kun meillä ei kukaan 4stä vaella öisin, lapset 1v10kk-6v.

Yhteistyössä