Onko mies jossain vaihessa pakko jättää huutamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras

Mieheni on 37-v., joka on tosi huono nukkumaan: Nukahtaa illalla tissille, mutta herää puoli tuntia myöhemmin, jolloin joko annan tissiä tai nukutan jumppapallon päällä istuen. Sitten mies heräilee läpi yön 1-3 tunnin välein, jolloin sama juttu. Aamuyöstä otan hänet viereeni, että saisin nukkua.

Tämä on aika rasittavaa, muttei varsinaisesti ole minule ongelma. Äidiltäni sen sijaan menee hermo. Hän on sitä mieltä, että miehen pitäisi antaa huutaa vaikka vartti ja sitten rauhoitella. Minä en pysty siihen ja vastaan vieläkin miehen huutoon hyvin nopeasti, myös yöllä, sillä tiedän, että jos itkua kestää vähän aikaa, mies herää. Minä uskon, että mies nukkuu yönsä kun on siihen valmis ja kun olen vierottanut hänet.

Nyt olemme sopineet, että heinäkuun loppuun jatkamme näin ja sitä enne vierotan miehen yötissistä. Sen jälkeen edessä on luultavasti huutokoulu, jos mies ei osaa nukkua/nukahtaa yksin.

Tiedän etten tule sitä kestämään. Kaikki vinkit otetaan siis vastaan!!! Kiitos!

Kannattaa siirtyä siitä tissistä vähän ravitsevampaan. Mä oon huomannu että toi kaurapirtelö rauhottaa miehen ihan mukavasti. Muutaman vaikka Karhu -merkkisen kun saa illalla niin nukkuu rauhassa koko yön! :D

Muoks. Tai siis ohrapirtelöö tarkotin tietenki.. :D taidan itte olla muutaman tarpeessa.. :laugh:

Meillä on ongelma kyllä ihan toisenlainen. Illalla nukahtaa tissille tosi nätisti, vielä jos iltapullon antaa niin unessa kuin unelma.
Mut aamulla, on tosi känkkäränkkä ja hirmu vaikeeta saada päivä käyntiin. Ihan kiukkupöksynä mennään tohon puoleen päivään. Aamupalalla on hurja merkitys, jos en viitti laittaa kunnollista niin sit ei tuu mitään.
Meillä koitetaan nyt jättää iltapulloa pois mut OMG mä mietin et millasta kukkumista se sit on.

Onko teillä liinaa? Siihen kehtosidonta ja tissittelet sinä samalla. Rauhoittaa vauvasta vaariin. Suosittelen myös kovasti vesikantoliinaa, voit vaikka päästä suihkuun välillä. Bumbostakaan ei pääse karkaamaan ja iloinen väri viehättää pientä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Jos miehesi ymmärtää puhetta, voit myös keskustella hänen kanssaan ja yhdessä löydätte teille sopivat nukahtamistavat.

Kyllähän keskustella voi mut kannattais vähä sunkin miettiä milloin sitä keskustelua ehdottaa.
Siis eihän ton ikänen mies vielä ole valmis keskustelemaan. Jotain rajaa missä asiassa sitä miestä kuunnellaan ja missä ei..

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Onko teillä liinaa? Siihen kehtosidonta ja tissittelet sinä samalla. Rauhoittaa vauvasta vaariin. Suosittelen myös kovasti vesikantoliinaa, voit vaikka päästä suihkuun välillä. Bumbostakaan ei pääse karkaamaan ja iloinen väri viehättää pientä. =)

Meilläkin kokeiltiin tuota Bumboa mutta ihan leikkimiseksihän se meni, mies käytti sitä taistelukypäränä. Olihan se ihan hieno, harmi ku ei oo kuvaa linkittää.. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja apuja sinne!:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Jos miehesi ymmärtää puhetta, voit myös keskustella hänen kanssaan ja yhdessä löydätte teille sopivat nukahtamistavat.

Kyllähän keskustella voi mut kannattais vähä sunkin miettiä milloin sitä keskustelua ehdottaa.
Siis eihän ton ikänen mies vielä ole valmis keskustelemaan. Jotain rajaa missä asiassa sitä miestä kuunnellaan ja missä ei..

oikeassa olet, pian on 40-kriisi päällä ja jos mies on tottunut siihen, että saa päättää omat asiansa, tilanne riistäytyy ihan mopoksi tai moottoripyöräksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Meilläkin kokeiltiin tuota Bumboa mutta ihan leikkimiseksihän se meni, mies käytti sitä taistelukypäränä. Olihan se ihan hieno, harmi ku ei oo kuvaa linkittää.. :laugh:

Oi, tosi sulosta :heart:
Meil menee kans noi kylpyhetket ihan överiks..oon koittanu pomon kans sovitel et saatais tul vähä myöhäs kun aamusuihku menee aina ihan riehumiseks ja sit ollaan myöhäs mut ei..kuulemma hommat kusee jos mies ei tuu ajallaan. Mä en voi ymmärtää tollasta tyrannimaista toimintaa et muka kaikkien kellot käy samas ajas. Jos meen mies ei ihan niinkun aikusten oikeesti käy ihan samas ajas ku muut kellot niin tosi barbaarista pakottaa se siihen.

Meil menee kans noi kylpyhetket ihan överiks..oon koittanu pomon kans sovitel et saatais tul vähä myöhäs kun aamusuihku menee aina ihan riehumiseks ja sit ollaan myöhäs mut ei..kuulemma hommat kusee jos mies ei tuu ajallaan. Mä en voi ymmärtää tollasta tyrannimaista toimintaa et muka kaikkien kellot käy samas ajas. Jos meen mies ei ihan niinkun aikusten oikeesti käy ihan samas ajas ku muut kellot niin tosi barbaarista pakottaa se siihen.

No herra jumala sentään! Eiks pomo oo koskaan kuullu miehentahtisesta kasvatuksesta?!?! :o Ihan järjetöntä tollanen touhu.

Mut silti mä suosin tota miehentahtista elämää, vaikka sit nukkuu vieres ja tahtoo sen iltapalan siihen nojatuoliin. Mä en ymmärrä sellasta itsekkyyttä naisten taholta että ei sitte yhtään viitsitä toisen puolesta uhrata.

Mä suosittelesin sulle nyt vaan muistamaan että "kärsi kärsi niin kirkkaamman kruunun saat".

No herra jumala sentään! Eiks pomo oo koskaan kuullu miehentahtisesta kasvatuksesta?!?! :o Ihan järjetöntä tollanen touhu.
Nii'i eiks ookin ihan järkkyä. Mä sit vaan vien sen ihan oikeesti aamusin sinne duuniin ihan melkein itkevänä ja vastaanharovana ja tukka ihan märkänä. Voikkuleivän annan usein mukaan siinä portilla niin on sit jotain tuttua mukana ressukalla.

Ja sit kumminkin toi naapurin jätkänpätkä saa tehdä lyhennettyä, muka selkävikasena. Kumminkin mökille silti jaksaa mennä. On meidän miehelläkin just toi tosipaha aamuherääminen ongelmana mut kun KELA ei vaan ymmärrä.
Oon koittanu kysyä kyl..

kannattaa opettaa se pullolle jo pikkuhiljaa.. Kannattaa harjoitella ohra-vellillä (karhu merkkinen paras) ja sitten pikkuhiljaa voi ruveta antamaan iltaisin kolmen-vartin kossun... Sillä isompikin mies nukkuu kokoyön ilman herätyksiä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja apuja:

Nii'i eiks ookin ihan järkkyä. Mä sit vaan vien sen ihan oikeesti aamusin sinne duuniin ihan melkein itkevänä ja vastaanharovana ja tukka ihan märkänä. Voikkuleivän annan usein mukaan siinä portilla niin on sit jotain tuttua mukana ressukalla.

Ja sit kumminkin toi naapurin jätkänpätkä saa tehdä lyhennettyä, muka selkävikasena. Kumminkin mökille silti jaksaa mennä. On meidän miehelläkin just toi tosipaha aamuherääminen ongelmana mut kun KELA ei vaan ymmärrä.
Oon koittanu kysyä kyl..

Annat sille portilla paitasi. Voi nuuhkia tuttua tuoksua. :whistle:

[

Oon koittanu kysyä kyl..

Annat sille portilla paitasi. Voi nuuhkia tuttua tuoksua. :whistle: [/quote]

Hei toi oli tosi hyvä vinkki. Kiitti tosi paljon! Voi sit vaikka pitää sitä siel kahvihuonees niin ei muut naura.

Mut vastavinkkinä kaikille niin massuvaivasille kandee kokeilla tota reilun kaupan banaaniolutta, mm. cittari myy sitä.
Luomu on kumminkin parempaa ainakin isoina määrinä.

Verensokerista siinä kiikastaa. Kannattaa antaa sille joitakin mahdollisimman makeita ja hiilihydraattipitoisia syötäviä ennen nukahtamista. Pihalle on näppärää virittää verkkokeinu, jossa söpöläinen kivasti uinahtaa eikä tarvitse kuunnella sitä huutoa, kun laittaa keinun riittävän kauas omasta makkarin ikkunasta.

Meillä on kans noita massuvaivoja, ne on kyllä tosi ikäviä.. Vaikka mitä olutmerkkejäki on testattu mut ei auta, aina vaan pörisee. Välillä oon yrittäny vähän massua hieroo mutta ei tuo enää oikeen anna. Jalkojaki oon pumppaillu mutta ei sitä itte oikee kestä.. :x

Alkuperäinen kirjoittaja :
Verensokerista siinä kiikastaa. Kannattaa antaa sille joitakin mahdollisimman makeita ja hiilihydraattipitoisia syötäviä ennen nukahtamista. Pihalle on näppärää virittää verkkokeinu, jossa söpöläinen kivasti uinahtaa eikä tarvitse kuunnella sitä huutoa, kun laittaa keinun riittävän kauas omasta makkarin ikkunasta.

Mä en kyl uskalla jättää yhtään meidän kultsia tonne pihalle valvomatta. Se on ihan heti karkaamas tonne kylälle jos silmä välttää. Mä olen koittanu vaikka mitä aitaamista ja ihan jopa jäähyäkin mut ei auta.

Mut tosi hienoo et teil on niin kiltti mies et pysyy pihas tollain. :heart:

Mä en kyl uskalla jättää yhtään meidän kultsia tonne pihalle valvomatta. Se on ihan heti karkaamas tonne kylälle jos silmä välttää. Mä olen koittanu vaikka mitä aitaamista ja ihan jopa jäähyäkin mut ei auta.

Kiristäminenhän on mahtava kasvatuskeino! Jos sanot miehelle että jää illalla ohrapirtelöt saamatta jos ei pihalla pysy, auttaskohan se?

Kiristäminenhän on mahtava kasvatuskeino! Jos sanot miehelle että jää illalla ohrapirtelöt saamatta jos ei pihalla pysy, auttaskohan se?

Mä en lähde tohon kiristykseen kauheen mielelläni. Kun ymmärtäähän sen että mies tahtoo tonne kavereiden luo kun niillä on motskarit ja kaikki. Mä sit koitan aina käydä miehen kans niitä kattelees kun en mä sitä millään uskalla yksin päästää. Toi kullannuppu on sellanen haropää ettei varmaan löytäis takas kotiin kun oikein jostain innostuu. :heart:

Yhteistyössä